Τα λεγόμενα «λουκέτα της αγάπης», που τοποθετούν ερωτευμένοι σε διάφορες πόλεις στον κόσμο, πληθαίνουν στην παραλία της Θεσσαλονίκης. Όμως, κάποιοι τα τοποθετούν ακόμη και στις «Ομπρέλες» του Ζογγολόπουλου.
Στο Παρίσι, τη Ρώμη, το Λονδίνο και πολλές ακόμη πόλεις στον κόσμο, εδώ και χρόνια ερωτευμένοι τοποθετούν λουκέτα σε κάθε είδους κιγκλιδώματα, συχνότερα δίπλα σε ποτάμια ή στη θάλασσα, καθώς συνήθως πετούν τα κλειδιά στο νερό, ως συμβολική κίνηση «αιώνιας» αγάπης.
Εδώ και λίγα χρόνια δύο τέτοια «μνημεία» άρχισαν να δημιουργούνται και στο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Δεκάδες λουκέτα, διαφόρων σχημάτων και χρωμάτων, έχουν τοποθετηθεί στα προστατευτικά κάγκελα στις σκάλες.
Όμως, κάποιοι από τους ερωτευμένους δεν διστάζουν να τοποθετήσουν τα λουκέτα τους στους μεταλλικούς άξονες των «Ομπρελών» του Ζογγολόπουλου, όπου μπορεί να δει κανείς ακόμη και βραχιόλια με χάντρες ή λαστιχάκια μαλλιών.
Η τοποθέτηση των λουκέτων είναι μια ρομαντική κίνηση, σημείωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, όμως κάλεσε τους ερωτευμένους να μην αλλοιώνουν μνημεία ή τοπόσημα.
«Όταν ο δημόσιος χώρος εντάσσεται στη ζωή των ανθρώπων με τέτοιο τρόπο και τους παρακινεί με μια πράξη να εκφράσουν τον έρωτά τους, συναισθήματα αγάπης και αφοσίωσης, δεν μπορούμε παρά να νιώθουμε ικανοποίηση και χαρά. Τα ''μνημεία αγάπης'' στη Νέα Παραλία είναι σημεία που υποδέχονται μια δήλωση. Μια δήλωση προσωπική που λαμβάνει υλική υπόσταση. Ένα ενθύμιο που αντέχει στο χρόνο, ξορκίζει τη φθορά και τοποθετείται σε δημόσια θέα. Τι πιο ρομαντικό», δήλωσε στο ΑΠΕ ο κ. Ζέρβας.
«Στον βαθμό που δεν αλλοιώνουν το τοπίο, δεν προκαλούν φθορές είναι καλοδεχούμενα. Είναι αν θέλετε μία αρχιτεκτονική του έρωτα, βγαλμένη όχι μέσα από μελετητικά γραφεία αλλά από αισθήματα», συμπλήρωσε.
«Θα ήθελα όμως να ξεχωρίσω και να παρακαλέσω τέτοιες πρωτοβουλίες να μην αγγίξουν και να μην αλλοιώσουν άλλα μνημεία, άλλα τοπόσημα. Για παράδειγμα στις Ομπρέλες του Ζογγολόπουλου καλό θα ήταν να αποφευχθεί μια τέτοια εξέλιξη. Εάν χρειαστεί θα παρέμβουμε διορθωτικά», τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Αντίστοιχη άποψη εξέφρασε και ο αρχιτέκτονας Πρόδρομος Νικηφορίδης, ο οποίος σχεδίασε τη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης. «Προσωπικά δεν με ενοχλεί που κάτι τέτοιο γίνεται σε μια κατασκευή που δεν αποτελεί κάποιο έργο τέχνης και δεν είναι κάτι πολύτιμο που θα κινδυνεύσει, όπως είχε γίνει πριν λίγα χρόνια στην περίπτωση μιας γέφυρας του Παρισιού», είπε αρχικά.
«Διαφωνώ όμως με εκείνους που κρεμούν κλειδαριές ή άλλα αντικείμενα στις Ομπρέλες Ζογγολόπουλου. Αυτό είναι έργο τέχνης. Όποιος θέλει μπορεί να το θαυμάσει, να φωτογραφηθεί μαζί του αλλά όχι να κρεμά πάνω του ξένα αντικείμενα. Κανείς δεν έχει τέτοιο δικαίωμα», υπογράμμισε.