Ανακοίνωση με την οποία ουσιαστικά επαναδημοσιεύει παλαιότερη, σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που ενεπλάκη στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, εξέδωσε σήμερα Πέμπτη 30/01, η Hellenic Train.
Η Hellenic Train με τη νέα ανακοίνωσή της αναφέρεται στο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, με βάση τα αρχεία της αλλά και τη δήλωση του πελάτη, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Παράλληλα, η εταιρεία επισημαίνει πως από την πρώτη στιγμή έχει θέσει ό,τι διαθέτει σχετικά με το δυστύχημα των Τεμπών στις αρχές και έχει δηλώσει εξαρχής την πρόθεσή της για πλήρη συνεργασία.
«Το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών», αναφέρει η εταιρεία χαρακτηριστικά.
Τι δήλωσε ο πρωθυπουργός για το φορτίο της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας
Η ανακοίνωση της εταιρείας έρχεται μετά τη συνέντευξη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, όπου αναφέρθηκε στο φορτίο της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας. «Ναι, και γι’ αυτό και πρέπει να καταλάβουμε, γιατί σίγουρα -δεν ξέρω πόσοι είναι- υπήρχαν άνθρωποι οι οποίοι πέθαναν στο τρένο όχι ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης. Το πόσοι είναι, δεν θα το μάθουμε ποτέ. Γι’ αυτό και η γενεσιουργός αιτία της φωτιάς έχει σημασία. 15 μέρες μετά το ατύχημα, με βάση τις πληροφορίες που είχα τότε στην διάθεση μου, είχα πει ότι αυτή η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε τίποτα ύποπτο», είπε ο πρωθυπουργός.
«Ήσασταν απόλυτα βέβαιος», παρατήρησε ο δημοσιογράφος Αντώνης Σρόιτερ και ο πρωθυπουργός συνέχισε: «Ναι. Και γιατί ήμουν απόλυτα βέβαιος εκείνη τη στιγμή; Διότι γι’ αυτό με είχαν διαβεβαιώσει οι εμπλεκόμενοι: η Hellenic Train, με απάντηση σε ερώτηση που είχε γίνει στην Βουλή, η Πυροσβεστική, ο ΟΣΕ. Έναν χρόνο μετά, όμως, είπα ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Άρα, εξίσου ενδιαφέρομαι και εγώ να μάθω εάν υπήρχε κάποιο λαθραίο… Αυτό το οποίο μπορεί να φάνταζε τότε απίθανο σενάριο, μπορεί τελικά να είναι πιθανό».
«Εκείνη τη στιγμή οι πληροφορίες τις οποίες είχαμε ήταν αυτές. Και στο κάτω-κάτω, κ. Σρόιτερ, να προκαταλάβω τη Δικαιοσύνη με ποιον τρόπο; Λέγοντας την άποψη την οποία μου είχαν μεταφέρει εκείνη τη στιγμή για το τι υπήρχε, τι δεν υπήρχε στο τρένο; Και, ξέρετε, εδώ πλανάται μια βαριά κατηγορία, την οποία θέλω να την απορρίψω με τρόπο έντονο, όχι μόνο ως Πρωθυπουργός, αλλά και ως γονιός. Γιατί, ξέρετε, τα ερωτήματα αυτά τα οποία συζητήσαμε στην αρχή, τα ίδια τα παιδιά μου μού τα κάνουν: "Τι έγινε με αυτή την υπόθεση; Μετέφερε κάτι το τρένο; Πότε θα αρχίσει και πότε θα τελειώσει αυτή η δίκη;".
»Κατά συνέπεια, η ιδέα και μόνο ότι ο Πρωθυπουργός της χώρας, τη στιγμή που πήγε στον τόπο του δυστυχήματος και είδε αυτή την τραγική σκηνή, την οποία δεν θα ξεχάσω ποτέ -όταν το μόνο μέλημα μας εκείνη την στιγμή ήταν πρώτα να σώσουμε τους τραυματίες και αμέσως μετά, θυμάστε την πίεση των ημερών, να μπορέσουμε να ταυτοποιήσουμε και να επιστρέψουμε τις σορούς ή ό,τι έμενε από τις σορούς στους συγγενείς- ότι το μέλημά μου εκείνη την ώρα ήταν να κάνω κάποιου είδους συγκάλυψη, για να μπορέσω ενδεχομένως να συγκαλύψω ποιους; Κάποιους δυνητικούς λαθρέμπορους οι οποίοι είχαν βάλει… Εγώ έχω εδώ το πόρισμα της Πυροσβεστικής, το πρώτο πόρισμα, έχω εδώ όμως, κυρίως, την απάντηση της Hellenic Train. Αν αποδειχθεί τελικά ότι αυτή η αμαξοστοιχία, αποδειχθεί υπεράνω αμφιβολίας…», είπε ο πρωθυπουργός και απαντώντας στο ερώτημα «Τι θα κάνετε γι’ αυτούς;».
«Λοιπόν, η Hellenic Train, η οποία έχει την ευθύνη, θα πρέπει να λογοδοτήσει και να λογοδοτήσει και ποινικά -προφανώς αυτή δεν είναι δική μου δουλειά-, αλλά να λογοδοτήσει και πολιτικά. Διότι η Hellenic Train ήταν αυτή η οποία διαβεβαίωνε όχι εμένα, το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Και θυμίζω ότι αυτή η δήλωση έγινε δύο εβδομάδες μετά το ατύχημα. Άμα με ρωτάτε, λοιπόν, αν έχω μετανιώσει ή αν έκανα λάθος, σας το λέω ευθέως: προφανώς με αυτά τα οποία γνωρίζω σήμερα, δεν θα έλεγα τότε αυτό το οποίο είπα. Η απάντηση έναν χρόνο μετά -και την έχω- στο ερώτημα αν υπάρχει το ενδεχόμενο να μετέφερε το τρένο κάτι ύποπτο, απαντάω: υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο και θα το βρει η Δικαιοσύνη. Τι θέλετε να πω παραπάνω από αυτό; Πού βλέπετε την αντίφαση; Όσο είχαμε παραπάνω στοιχεία, τόσο και εγώ προφανώς προσάρμοσα τις γνώσεις τις οποίες είχα για το συμβάν. Δεν ξέρουμε τελικά τι ισχύει. Επαναλαμβάνω: δεν υπάρχει σήμερα καμία βεβαιότητα. Όμως, από τη στιγμή που υπάρχουν πολλά ενδεχόμενα ανοιχτά, ο μόνος ο οποίος θα αξιολογήσει τελικά το υλικό και θα πει «ναι, έχω βάσιμες ενδείξεις ότι το τρένο αυτό μπορεί να μετέφερε κάτι άλλο, άρα πρέπει να ασκήσω τις σχετικές διώξεις και από εκεί και πέρα όλοι να κάνουν αυτό το οποίο πρέπει», είναι ο εφέτης-ανακριτής. Αλλά μιας και με ρωτάτε, οφείλω να απαντήσω. Βεβαίως και εμπλέκεται η Αστυνομία. Και πράγματι γεννά κάποια ερωτηματικά. Και θα ήλπιζα πράγματι -και δεν το ξέρω- στον φάκελο του εφέτη ανακριτή να υπήρχε επιτέλους ένα βίντεο από αυτό το τρένο για να βλέπαμε στο κάτω-κάτω της γραφής αν στα ανοιχτά βαγόνια μετέφερε λαμαρίνες ή και κάτι άλλο».
Εάν το πόρισμα του ανακριτή είναι ότι υπήρχε κάτι εύφλεκτο και παράνομο σε αυτό το τρένο, θα γυρίσω τον κόσμο ανάποδα να εξασφαλίσω ότι αυτό δεν θα ξαναγίνει. https://t.co/IIvViEaWy1 pic.twitter.com/lHWSwiUE5w
— Prime Minister GR (@PrimeministerGR) January 29, 2025
Ολόκληρη η ανακοίνωση της Hellenic Train
Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.
Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.
Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;
Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
• Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
• Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
• Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
• Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών.
Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα.