ADVERTORIAL
Περίπου 500.000 νέοι υπολογίζεται ότι αποχώρησαν από την Ελλάδα για το εξωτερικό μεταξύ του 2008 και του 2017 αναζητώντας επαγγελματικές διεξόδους στα χρόνια της κρίσης, όπως αναφέρουν στοιχεία από έρευνα της Τράπεζας της Ελλάδος. Πρόκειται για το γνωστό πλέον φαινόμενο του «brain drain», το οποίο τα τελευταία χρόνια γίνεται προσπάθεια να μετεξελιχθεί σε «brain gain» με την επιστροφή εκείνων που είχαν μεταναστεύσει, αλλά και δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες στους νέους της χώρας, ώστε να παραμείνουν.
Παράλληλα, για να έχουν κίνητρο να επιστρέψουν εκείνοι που έφυγαν τα προηγούμενα χρόνια, χρειάζεται να υπάρχουν και επιχειρήσεις που να κινούνται στα πρότυπα τα οποία είχαν συνηθίσει στο εξωτερικό. Μία από αυτές τις επιχειρήσεις είναι και η Upstream, μία από τις κορυφαίες εταιρείας τεχνολογίας.
Ακόμη και σε αυτή την περίοδο που ο επιχειρηματικός κόσμος πλήττεται εξαιρετικά λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας, η Upstream καταφέρνει να λειτουργεί ομαλά, όντας πλήρως προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα της τηλεργασίας. Άλλωστε, πολλοί από τους εργαζομένούς της είχαν τη δυνατότητα να δουλεύουν εξ' αποστάσεως μερικές ημέρες κάθε μήνα. Δείγμα του ότι η εταιρεία ξεφεύγει από την γενικότερη ανασφάλεια που επικρατεί αυτές τις ημέρες, είναι και το ότι προχωρά κανονικά σε προσλήψεις -από τις 13 Μαρτίου μέχρι την ώρα που γράφεται αυτό το κείμενο, έχει προχωρήσει σε 19 νέες προσλήψεις, ενώ ακόμη έχει 15 ανοιχτές θέσεις για τις οποίες αναζητά προσωπικό. Οι περισσότερες από αυτές αφορούν τη βάση της στην Αθήνα.
Συγχρόνως, η ελληνική πολυεθνική, παίζοντας ενεργό ρόλο στο «brain gain», τρέχει από το περασμένο καλοκαίρι το πρόγραμμα «Start at Upstream», μέσω του οποίου προσφέρει 12μηνη έμμισθη πρακτική άσκηση σε νέους μηχανικούς λογισμικού και πληροφορικής, οι οποίοι καταρτίζονται από ορισμένους εκ των κορυφαίων του κλάδου. Έτσι, λαμβάνουν απαραίτητα εφόδια για την καριέρα τους, χωρίς να χρειαστεί να φύγουν στο εξωτερικό για να τα αποκτήσουν.
Όσον αφορά τις δραστηριότητές της, η Upstream παρέχει προσιτή και ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο σε 1,2 δισ. χρήστες κινητών τηλεφώνων, μέσω της συνεργασίας της με περισσότερους από 60 παρόχους κινητής τηλεφωνίας σε πάνω από 45 χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου. Μερικές από τις βασικότερες υπηρεσίες της είναι το Zero-D, το οποίο παρέχει πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του διαδικτύου σε ανθρώπους με περιορισμένη πρόσβαση σε δίκτυα Wi-Fi και περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες για να ανανεώσουν τα δεδομένα τους, το Secure-D που εντοπίζει κακόβουλα λογισμικά σε εφαρμογές εξασφαλίζοντας τις ψηφιακές συναλλαγές των χρηστών και το One-D, η πλατφόρμα Digital Marketing της εταιρείας.
Πριν αρχίσει το καθεστώς της πλήρους εξ' αποστάσεως εργασίας, μία σύντομη βόλτα στα γραφεία της Upstream - όπως αυτή που πραγματοποιήσαμε εμείς - θα ήταν αρκετή για να συνειδητοποιήσει πως η καινοτομία και η εξέλιξη αποτελούν τους πυρήνες της φιλοσοφίας της. Οι ιδιαίτεροι χώροι και η σύγχρονη αισθητική, συμβάλλουν στο να δημιουργηθεί ένα ευχάριστο περιβάλλον, που εμπνέει. Αυτό φαίνεται, άλλωστε, και από το πώς αντιμετωπίζουν την εταιρεία τους και οι εργαζόμενοι της Upstream, που θα ανταλλάξουν ένα χαμόγελο ή ένα αστείο, περνώντας από τους διαδρόμους κρατώντας τα laptop τους και μετά θα επιστρέψουν στα γραφεία τους, μέσα στα οποία επιτρέπεται να ζωγραφίζουν μέχρι και στους τοίχους(!) Όσο για άλλα οφέλη τα οποία απολαμβάνουν, είναι η πρόσβαση στο γυμναστήριο του κτηρίου ή ακόμη και διαλείμματα για μασάζ ή πιλάτες μέσα στην εβδομάδα.
«Ήμουν πολύ τυχερή που κατάφερα να μπω στην ομάδα της Upstream, καθώς είναι από τις λίγες ελληνικές εταιρείες που προσφέρουν ένα εξαιρετικό περιβάλλον εργασίας, από υλικής και πνευματικής σκοπιάς. Το περιβάλλον είναι κεφάτο και φιλικό κι ας είναι απαιτητικό - όλοι δουλεύουν σαν ομάδα άσχετα με το τμήμα. Στην ομάδα engineering όπου εργάζομαι εγώ, αλλά και σε εταιρικό επίπεδο γενικά, γίνονται συχνά trainings πάνω σε καινούργιες τεχνολογίες και συνεχώς εξελισσόμαστε για την περαιτέρω ανάπτυξη των προϊόντων μας, αλλά και για την παραγωγή καινούργιων, ερευνώντας τις ανάγκες των χρηστών. Κάθε μέρα θα μάθω σίγουρα κάτι νέο,» μας είπε η Νικόλ, Technical Product Manager, που επέστρεψε από το Σικάγο των ΗΠΑ, το 2019.
«Θεωρώ πως έχω σταθεί τυχερή στο θέμα εργασίας. Το περιβάλλον της εργασίας παίζει σίγουρα μεγάλο ρόλο, η ομάδα, η κουλτούρα και ο ίδιος ο ρόλος δεν έχουν σταματήσει να με κερδίζουν», συμπληρώνει η Νάντια, Performance Marketing Manager, που επέστρεψε στην Ελλάδα από το Λονδίνο, το 2018.
Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από τον ίδιο τον CEO της Upstream, Δημήτρη Μανιάτη, ο οποίος ανέλαβε επικεφαλής ολόκληρης της εταιρείας τον Ιανουάριο του 2020, μετά από τρία χρόνια στο τιμόνι του Secure-D, της κορυφαίας πλατφόρμας για ασφαλείς συναλλαγές μέσω κινητού τηλεφώνου. Με προηγούμενη εμπειρία στον χώρο της τεχνολογίας και του digital marketing και με σπουδές software engineering στο εξωτερικό, μπορεί να θεωρηθεί και ο ίδιος ένα παράδειγμα νέου ανθρώπου που επέλεξε να γυρίσει για να κάνει καριέρα στην Ελλάδα.
«Αυτό που μπορεί να προσφέρει η Upstream σε έναν νέο που εργάζεται στο εξωτερικό και επιθυμεί να επιστρέψει στην Ελλάδα, είναι ένα εργασιακό περιβάλλον, το οποίο πρωτοπορεί από πλευράς εξέλιξης και επαφής με νέες τεχνολογίες. Ουσιαστικά, ένα εργασιακό περιβάλλον το οποίο είναι ίδιο με του εξωτερικού, με το προνόμιο πως είναι στην Ελλάδα. Έχοντας ζήσει κάποια χρόνια στην Αγγλία, γνωρίζω από προσωπική εμπειρία πως δεν είναι μόνο οι εργασιακές συνθήκες που υπολογίζει κανείς σχετικά με το πού θα μείνει - και η Upstream αυτό που προσφέρει είναι το ότι δεν χρειάζεται να συμβιβαστεί κανείς στο εργασιακό κομμάτι για να γυρίσει», μας εξηγεί ο κ. Μανιάτης.
Τα κεντρικά γραφεία της Upstream βρίσκονται στην Ελλάδα, όπου βρίσκεται και η πλειονότητα του ανθρώπινου δυναμικού της, ενώ η εταιρεία έχει γραφεία σε οκτώ ακόμη χώρες. Οι εργαζόμενοί της, 25 διαφορετικών εθνικοτήτων, είναι μια ξεχωριστή πολυπολιτισμική ομάδα. Το 100% είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου, ενώ το 60% έχει μεταπτυχιακό τίτλο και/ή PhD. Όσον αφορά την καθημερινή εργασία, η εταιρεία στηρίζει ένα ευέλικτο μοντέλο εργασίας που περιλαμβάνει όχι μόνο εργασία από το σπίτι, αλλά και μία υγιή ισορροπία δουλειάς και προσωπικής ζωής, καθώς, σύμφωνα με τα λόγια του επικεφαλής της «οι άνθρωποι επιτρέπουν στην εταιρεία να ευδοκιμήσει και όχι το αντίστροφο».
«H εταιρεία αποτελείται από νέους ανθρώπους, γυναίκες και άντρες, με πάθος για την τεχνολογία, αλλά και για τον εαυτό τους, έτσι ώστε να δημιουργήσουν και να είναι εκείνοι που θα βρίσκονται στην αιχμή των εξελίξεων. Το γεγονός πως τα γραφεία μας βρίσκονται σε πολλά διαφορετικά μέρη του κόσμου, σημαίνει πως οι υπηρεσίες και τα προϊόντα μας ακολουθούν τις ανάγκες των ανθρώπων σε κάθε χώρα. Το πολυπολιτισμικό μείγμα που έχουμε στην Upstream, είναι όχι μόνο στο DNA της εταιρείας, αλλά και ένας από τους παράγοντες της επιτυχίας της», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μανιάτης.
«Είναι σημαντικό πάντως, πως η Upstream, ως εταιρεία είναι πολύ κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα και αυτό έπαιξε ρόλο στην επιλογή μου. Για όσους τυχόν σκέφτονται να γυρίσουν στην Ελλάδα, όπως εγώ, η συμβουλή μου θα ήταν να έχουν ένα ξεκάθαρο πλάνο επιστρέφοντας και να μην το κάνουν μόνο για λόγους νοσταλγίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Θωμάς, Digital Media Manager, που επέστρεψε στην Ελλάδα το 2019, από το Δουβλίνο της Ιρλανδίας.
«Όταν ξεκίνησα να σκέφτομαι την επιστροφή μου στην Ελλάδα, προέκυψε η πρόταση συνεργασίας από την Upstream και έκανε την απόφασή μου σαφώς πιο εύκολη», μας είπε ο Νίκος, Digital Media Manager, που επέστρεψε στην Ελλάδα το 2019 από την Ολλανδία. Η συνεχής εξέλιξη και οι σύγχρονες προδιαγραφές της εταιρείας, φαίνεται πως αποτέλεσαν τους βασικούς παράγοντες για όσους αποφάσισαν να δώσουν ακόμη μία ευκαιρία στην Ελλάδα, όσον αφορά την επαγγελματική τους πορεία.
«Η Upstream σίγουρα έχει ''νοοτροπία'' εταιρείας εξωτερικού. Έχει δομές, δυναμική, διαδικασίες, και κλίμα δημιουργίας και επιβράβευσης εργαζομένων. Τα γραφεία της και το εργατικό της δυναμικό σε όλο το κόσμο βοηθούν στον τρόπο σκέψης και σε ένα αξιοκρατικό περιβάλλον - αυτός ήταν, άλλωστε, και ένας από τους λόγους που διάλεξα την Upstream, για να επιστρέψω στην εργασιακή αγορά της Ελλάδας. Έψαχνα έναν εργοδότη να είναι πολύ κοντά στο μοντέλο του εργοδότη που είχα συνηθίσει στο Λονδίνο. Δεν θα έκανα εκπτώσεις σε αυτό το κομμάτι, καθώς το θεωρώ πολύ βασικό», μας είπε η Όλγα, Product Marketing Director, που γύρισε στην Ελλάδα το 2016, από την αγγλική πρωτεύουσα.
Τα λεγόμενα της Όλγας συνοψίζουν με έναν τρόπο τον ξεχωριστό χαρακτήρα της Upstream. Με πυρήνα τους ανθρώπους, η εταιρεία αναλαμβάνει να θέσει έναν νέο πήχη όσον αφορά την εργασιακή αγορά, αλλά και τον χώρο της τεχνολογίας εντός και εκτός Ελλάδας. Άλλωστε, δεν σταματά να εξελίσσεται συνεχώς - όπως μας είπε ο κ. Μανιάτης, «στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, η Upstream έχει στόχο να κεφαλοποιήσει όλο το προϊοντικό της R&D. Περάσαμε δύο εντατικά χρόνια χτίζοντας τα προϊόντα μας- τον δεύτερο από τα δύο ξεκινήσαμε να βλέπουμε εμπορικές επιτυχίες, πωλήσεις και έσοδα. Τα επόμενα χρόνια, λοιπόν, σκοπεύουμε να πολλαπλασιάσουμε το αποτέλεσμα του R&D μας.»
«Αγαπώ τους ανθρώπους της Upstream! Είναι μοναδικοί, διαφορετικοί και αυτοί που έχουν προσπαθήσει για να φτάσει η Upstream στην κορυφή. Άλλωστε, οι άνθρωποι είναι ο πραγματικός κινητήρας κάθε επιχείρησης», μας είπε η Όλγα.
Σημείωση: Το ρεπορτάζ πραγματοποιήθηκε νωρίς τον Μάρτιο, πριν την εφαρμογή του lockdown. Προς το παρόν όλοι οι άνθρωποι της Upstream εξακολουθούν να εργάζονται ομαλά από το σπίτι. Σε αυτό το διάστημα η εταιρεία προσέθεσε 19 νέους εργαζομένους στην ομάδα της.
σχόλια