Altered Carbon: Στο μέλλον οι πολλοί θα τον πίνουν ακόμα πιο πολύ

Altered Carbon: Στο μέλλον οι πολλοί θα τον πίνουν ακόμα πιο πολύ Facebook Twitter
Ο πρωταγωνιστής του Altered Carbon, Joel Kinnaman.
0

Όχι ότι υπήρχε καμιά σοβαρή ένσταση περί αυτού, αλλά η νέα και υψηλού προϋπολογισμού τηλεοπτική σειρά επιστημονικής φαντασίας Altered Carbon κατακυρώνει με τον πιο εμφατικό τρόπο στο Blade Runner (του 1982) τον τίτλο της πιο επιδραστικής / εμβληματικής εικονογραφίας όλων των εποχών για το είδος.

Η δράση στη σειρά που δημιούργησε η (ελληνικής ρίζας – είχε γράψει και το σενάριο για τον «Αλέξανδρο» του Όλιβερ Στόουν) Laeta Kalogridis και βασίστηκε στην ομώνυμη νουβέλα του Ρίτσαρντ Κ. Μόργκαν, τοποθετείται σε καμιά τρακοσαριά χρόνια από «τώρα», αλλά μοιάζει σα να έχει παγιδευτεί σ' ένα 80's υγρό όνειρο που προκλήθηκε από τη θρυλική ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ.

Δεν βρισκόμαστε εν προκειμένω στο Λος Άντζελες του άμεσου μέλλοντος, αλλά στο Μπέι Σίτι (πρώην Σαν Φρανσίσκο και πέριξ) μιας εποχής που την Γη - ή μάλλον το οικείο ηλιακό σύστημα - κυβερνάται από το «Διαστρικό Προτεκτοράτο», το μονίμως νουάρ και βροχερό σκηνικό θυμίζει έντονα κάτι από ένα αιώνια ρετροφουτουριστικό Τόκιο ή Χονγκ Κονγκ με μια δόση από ατμόσφαιρα Τσάιναταουν οποιασδήποτε δυτικής μητρόπολης.

Το πρωτότυπο (λέμε τώρα) κλου της σειράς και του βιβλίου είναι ότι στο μέλλον του Altered Carbon, μπορεί κανείς, υπό προϋποθέσεις, να ζήσει για πάντα μεταβιβάζοντας κατ' επανάληψη την πλήρη συνείδησή του από το φθαρτό (νεκρό) του σαρκίο, σε κάποιο άλλο νεότερο και υγιέστερο και ανεξαρτήτως φύλου, φυλής και ηλικίας, σκεύος. 

Υπάρχουν ιπτάμενα αυτοκίνητα, διαφημιστικά ολογράμματα, μετα – πανκ φυλές, ακραία ανισότητα, διαβαθμίσεις πίστωσης ανάλογα με το κοινωνικοοικονομικό στάτους του καθενός (χρήματα χειροπιαστά δεν παίζουν) και ποικίλης θεματολογίας κωλάδικα/ στριπτιζάδικα. Ό, τι και να γίνει στο μέλλον, οι μόνες σταθερές προβολές περιλαμβάνουν παγκόσμιες κυβερνήσεις ολοκληρωτικής / κλινικής αντίληψης και άπειρα στριπτιζάδικα. Βάλε και ολίγη από Matrix, Πέμπτο Στοιχείο, Ολική Επαναφορά, Πέμπτο Στοιχείο και Ghost in the Shell, και είσαι έτοιμος.


Το πρωτότυπο (λέμε τώρα) κλου της σειράς και του βιβλίου είναι ότι στο μέλλον του Altered Carbon, μπορεί κανείς, υπό προϋποθέσεις, να ζήσει για πάντα μεταβιβάζοντας κατ' επανάληψη την πλήρη συνείδησή του από το φθαρτό (νεκρό) του σαρκίο, σε κάποιο άλλο νεότερο και υγιέστερο και ανεξαρτήτως φύλου, φυλής και ηλικίας, σκεύος.

Αν διαθέτει δηλαδή τη μεγάλη οικονομική άνεση που απαιτεί η σχετική διαδικασία. Αλλιώς, πεθαίνει σε μια γωνιά όπως όλος ο κοσμάκης, ή στην καλύτερη περίπτωση - αν ανήκει στη μεσαία ή μικρομεσαία τάξη – μπορεί να διατηρήσει στη ζωή το νεκρό επτάχρονο παιδί του φερ' ειπείν, σε σώμα ασθενικού υπερήλικα γιατί αυτό μόνο μπορούσε να αντέξει οικονομικά.

Altered Carbon: Στο μέλλον οι πολλοί θα τον πίνουν ακόμα πιο πολύ Facebook Twitter
Το μονίμως νουάρ και βροχερό σκηνικό θυμίζει έντονα κάτι από ένα αιώνια ρετροφουτουριστικό Τόκιο ή Χονγκ Κονγκ με μια δόση από ατμόσφαιρα Τσάιναταουν οποιασδήποτε δυτικής μητρόπολης.

Στην άλλη άκρη, εκεί ψηλά στη δυσθεώρητη κορυφή της κοινωνικής πυραμίδας ζει κυριολεκτικά πάνω από τα σύννεφα σε πολυτελείς επαύλεις που μπλοκάρουν το φως του ήλιου, η άρχουσα τάξη των αποκαλούμενων «Meths» (από το Methuselah / Μαθουσάλας), ο πιο επιφανής των οποίων προφανώς βαριέται και αποφασίζει να διαλευκάνει το ερώτημα που τον βασανίζει: ποιος δηλαδή και με ποιο ακριβώς κίνητρο τον δολοφόνησε (έχουν σβηστεί μυστηριωδώς οι σχετικές μνήμες) πριν την τελευταία «μεταβίβασή» του στο σώμα εντός του οποίου βρίσκεται τώρα στα 356 του χρόνια.

Για τον σκοπό αυτό βγάζει από την αιώνια κατάψυξη έναν καταδικασμένο στην αιώνια λήθη, ελίτ μαχητή αλλά και πρώην μέλος της Αντίστασης – πριν αυτή καταπνιγεί από τις δυνάμεις του Προτεκτοράτου – ο οποίος βρίσκεται πλέον με τη σειρά του σε ξένο σώμα, και συγκεκριμένα στο γεμάτο φέτες και γραμμώσεις σώμα του Σουηδού ηθοποιού Joel Kinnaman, γνωστού τηλεοπτικά από το The Killing αλλά και από τον ρόλο του φιλόδοξου Ρεπουμπλικάνου υποψηφίου στο House of Cards.


Ακολουθούν νουάρ καταστάσεις σε εντυπωσιακά σκηνικά μπαρόκ ρετροφουτουρισμού, ξύλο με τη σέσουλα, μπερδεμένα νήματα της πλοκής, συγκεχυμένα ριζοσπαστικά politics τύπου Mr. Robot, αφηγήσεις νουάρ μοιρολατρίας («Καμιά φορά το να παραδίνεσαι είναι πολύ πιο άγριο από το να επιτίθεσαι»), ερωτήματα περί της μετατροπής της συνείδησης (της ψυχής βασικά) σε ψηφιακό φάκελο, αρκετό σεξ αλλά και χιούμορ.

«Βάλε τη γυναίκα σου σε μένα» δηλώνει ένα καλλίγραμμο διαφημιστικό ολόγραμμα της εταιρείας που αναλαμβάνει να εκπληρώσει αντί υψηλότατου αντιτίμου τις υπερβατικές επιθυμίες που τρέφουν οι έχοντες και κατέχοντες που ανήκουν στο 1% (στο μέλλον το ποσοστό είναι γύρω στο 0,001 %) : «Οι πελάτες μας είναι οι πλουσιότεροι στο Προτεκτοράτο και δεν ασχολούνται με πεζά πράγματα όπως ο θάνατος».

 
TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

TV & Media / Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

Ο κορυφαίος σκόρερ στην ιστορία του NBA κατηγορείται από τον σεναριογράφο Ρομπ Γκράμποου ότι, μαζί με την εταιρεία παραγωγής του, SpringHill Company, έκλεψε το σενάριό του για την αθλητική ταινία Rez Ball, η οποία κυκλοφόρησε στο Netflix τον Σεπτέμβριο
LIFO NEWSROOM