Η νέα διαφημιστική καμπάνια της Suitsupply κόστισε στην εταιρία την άμεση απώλεια 12.000 followers από τα social media και μελλοντικά ίσως ζημία στον τζίρο.
Κι αυτό γιατί η ιδέα της εταιρίας από το Άμστερνταμ, που ιδρύθηκε το 2000 και φτιάχνει κοστούμια, να χρησιμοποιήσει στη φωτογράφηση των ρούχων της άντρες μοντέλα, οι οποίοι ποζάρουν σαν γκέι ζευγάρια, εξόργισε πάρα πολλούς πελάτες της.
Η καμπάνια για την συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2018 έχει τίτλο «Find your perfect fit» και αποτελείται από διάφορες φωτογραφίες αντρών με κοστούμια, σε μία εκ των οποίων δύο φιλιούνται στο στόμα ενώ το ίδιο κάνουν και στο βίντεο.
Οι διαφημίσεις δημοσιεύθηκαν σε όλους τους λογαριασμούς της εταιρίας σε Facebook, Instagram, και Twitter, μπαίνοντας παράλληλα και σε διάφορα καταστήματα της Suitsupply σε όλο τον κόσμο.
Ωστόσο η κατακραυγή που προκάλεσαν στα social media ήταν άμεση, έντονη και αναπάντεχη. Η καμπάνια κυκλοφόρησε στις 21 Φεβρουαρίου και μέχρι το πρωί της επόμενη ημέρας η εταιρία ανέφερε πως έχασε τουλάχιστον 12.000 ακολούθους μόνο από το Instagram.
Πολλοί δεν δίστασαν να εκφράσουν κιόλας την δυσαρέσκειά τους με επιθετικά σχόλια κάτω από τις φωτογραφίες, λέγοντας πως σκοπεύουν να μποϊκοτάρουν την Suitsupply ενώ άλλοι δήλωσαν αηδιασμένοι με τις εικόνες. Ειδικά η φωτογραφία των δύο αντρών που φιλιούνται συγκέντρωσε περισσότερα από 600 σχόλια, τα πιο πολλά αρνητικά.
Ο CEO της Suitsupply, Fokke de Jong, δήλωσε από την πλευρά του πως ήταν προετοιμασμένος για αυτές τις αντιδράσεις, αλλά προτίμησε να εστιάσει στον θετικό αντίκτυπο των διαφημίσεων. «Δεν σκοπεύουμε κι ούτε μπορούμε να ελέγξουμε τις αντιδράσεις, αλλά οι νέοι followers και τα θετικά μηνύματα που λάβαμε, μας δείχνουν ότι η καμπάνια επηρέασε θετικά πολύ κόσμο. Είναι απίστευτο τι μπορεί να κάνει ένα φιλί», σχολίασε ο ίδιος.
Όπως εξηγεί, η καμπάνια είναι εμπνευσμένη από την μοναδικότητα κάθε είδους σχέσεων και έχει στόχο να τις τιμήσει ανεξαιρέτως και αρνείται πως έτσι στοχοποιεί την γκέι κοινότητα. «Το μήνυμα της καμπάνιας είναι αγάπη, πόθος και πάθος. Είμαστε εταιρία μόδας και πουλάμε ρούχα αλλά δεν έχουμε στόχο να εμπορευτοποιήσουμε την γκέι κοινότητα. Θέλαμε να περάσουμε το μήνυμα της αγάπης και του πόθου, στιλιζαρισμένο από την Suitsupply», λέει ο Fokke de Jong.
Βέβαια πολλοί από τους πελάτες της εταιρίας χάρηκαν με την πρωτοβουλία της και κυρίως με το ότι επέλεξε να προχωρήσει την καμπάνια παρά τον σάλο που γνώριζε ότι θα προκαλούσε.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Suitsupply προκαλεί αντιδράσεις με μια διαφημιστική καμπάνια της, αφού κάτι παρόμοιο είχε συμβεί και το 2016 όταν έβαλε άντρες- μινιατούρες να ποζάρουν μαζί με υπερμεγέθεις γυναίκες εγείροντας κατηγορίες για σεξισμό.
Toy Boys Campaign accd to @suitsupply. Clearly its still the woman who's the toy here, exploited by some micro-jerks pic.twitter.com/plzTXBLFUP
— Pepperonina (@pepperonina) 24 Φεβρουαρίου 2016
Yo @suitsupply are you selling suits or misogyny this season? Just want to know so I can accessorize accordingly. pic.twitter.com/WNeeJyF8a6
— Ikiré Jones (@IkireJones) 24 Φεβρουαρίου 2016
Yo @suitsupply is there anyone at your office that sees women as more than sex objects? Your ads are always trash. pic.twitter.com/e9W1Su6ofi
— Ikiré Jones (@IkireJones) 24 Φεβρουαρίου 2016
Billboard in Amsterdam. Need free publicity, again @suitsupply? #BlackBodiesCommodified @EverydaySexism pic.twitter.com/P4PObHYqpl
— Garjan Sterk (@GarjanSterk) 24 Φεβρουαρίου 2016
Με πληροφορίες από Business Insider