«Ο προστάτης» ("The Protector") είναι η πρώτη πρωτότυπη παραγωγή τουρκικής σειράς από το Netflix, και η πιο τρανή απόδειξη ότι τα τουρκικά τηλεοπτικά δράματα – απείρως δημοφιλή κατά καιρούς και στη χώρα μας – εξαπλώνονται παγκοσμίως.
Ο ρυθμός παραγωγής τηλεοπτικών σειρών στη γείτονα χώρα εξακολουθεί ακάθεκτος παρά το συντηρητικό θεσμικό πλαίσιο και τις ενστάσεις που ακούγονται από διαφορετικούς φορείς. Κάποιες σειρές έχουν συνδεθεί με την άνοδο του εθνικισμού στη χώρα ενώ κάποιες άλλες έχουν εξοργίσει τους συντηρητικούς κύκλους παρουσιάζοντας ιστορικές φιγούρες να πίνουν και να φλερτάρουν ασύστολα.
Οι τουρκικές σειρές αποτελούν φαινόμενο ειδικά στη Μέση Ανατολή και την Λατινική Αμερική, συχνά όμως έχουν αποτελέσει σημείο πολιτικών τριβών. Τον περασμένο Μάρτιο, για παράδειγμα, η δορυφορική πλατφόρμα MBC της Σαουδικής Αραβίας, έκοψε ξαφνικά από το πρόγραμμα της στη μέση της σεζόν, όλα τις τουρκικές σειρές εξαιτίας της διπλωματικής υποστήριξης της Τουρκίας στο Ομάν.
Και στην Ευρώπη όμως, η δημοτικότητα των τουρκικών σειρών βρίσκεται σε διαρκή και θεαματική άνοδο. Φέτος, μια μεταγλωττισμένη βερσιόν του γνωστού σε μας «Φατμαγκιούλ» προσέλκυσε ένα εκατομμύριο θεατές ανά επεισόδιο στην Ισπανία, ενώ αντίστοιχες σχεδόν θεαματικότητες έχουν πετύχει κι άλλες τουρκικές παραγωγές από τη Βουλγαρία ως τη Σουηδία.
Το Netflix προβάλλει τουρκικά δράματα από το 2016, αλλά μετά το "The Protector" το οποίο απολαμβάνει και κάποιες θεματικές ελευθερίες που δεν επιτρέπονται σε άλλες σειρές αμιγώς τουρκικής παραγωγής, οι ιθύνοντες της πλατφόρμας σκέφτονται να ανοιχτούν και σε άλλες πρωτότυπες παραγωγές με Τούρκους δημιουργούς και συντελεστές.
Ήδη έχει εγκριθεί ο δεύτερος κύκλος της σειράς ενώ βρίσκεται στα σκαριά και μια άλλη παραγωγή του Netflix με πρωταγωνίστρια την Μπερέν Σαάτ, μια από τις πιο δημοφιλείς ηθοποιούς στην Τουρκία.
Με στοιχεία από τους New York Times
σχόλια