Το Βατικανό είχε πολύ αυστηρούς κανόνες σχετικά με τα γυρίσματα στην Καπέλα Σιξτίνα για την ταινία του Netflix, «Οι δύο Πάπες» το 2019 και έτσι η παραγωγή προχώρησε σε πιο δραστικά μέσα.
Αναδημιουργούσε ολόκληρο το σετ. Για να το ζωντανέψει, ο σχεδιαστής της παραγωγής Mark Tildesley προσέλαβε μια ομάδα καλλιτεχνών που μπορούσαν να αναπαράγουν κλασικών έργων τέχνης.
Ο προϋπολογισμός του Netflix για το σκηνικό ήταν 5 εκατομμύρια δολάρια.
Οι καλλιτέχνες αρχικά ζωγράφισαν τις φιγούρες στην τοιχογραφία, πριν φωτογραφίσουν το έργο και το εκτυπώσουν σε ειδική πλαστική μεμβράνη.
Αυτή η μεμβράνη χρησιμοποιήθηκε για να μεταφέρει, σαν «τατουάζ», τη χρωστική ουσία στους τοίχους με μία χημική ουσία, όπως ακριβώς φτιάχνονται οι πραγματικές νωπογραφίες.
Το αποτέλεσμα ήταν μια μεγαλειώδης, φωτεινή αναπαραγωγή από το δάπεδο μέχρι την οροφή. Ήταν μερικές ίντσες μεγαλύτερο από το πρωτότυπο, αλλά παρόλα αυτά, η παραγωγή του Netflix πλησίασε άψογα την πραγματική εικόνα.
Αυτός ήταν και ο λόγος που ήταν τόσο αποκαρδιωτικό για τον συγγραφέα της ταινίας με τους Άντονι Χόπκινς και Τζόναθαν Πράις στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, Anthony McCarten, να βλέπει την καταστροφή του σκηνικού αμέσως μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων. Για αυτόν, η καταστροφή του αντιγράφου ήταν ένα «έγκλημα», όπως είπε στο Artnet News.
Ο κολοσσός του streaming δεν δίστασε ωστόσο να καταστρέψει το έργο, καθώς η κατασκευή ήταν τεράστια για να μεταφερθεί. Παρά την προσπάθεια που καταβλήθηκε για τη δημιουργία του, η τηλεοπτική Καπέλα Σιξτίνα έμελλε να γίνει «μπάζα μέσα σε μια ώρα», είπε ο McCarten.
Το γιατί το Netflix δεν έδωσε μία δεύτερη ευκαιρία στην νέα Καπέλα Σιξτίνα, όπως για παράδειγμα να την διαθέσει προς πώληση σε κάποιον φαν της ταινίας, παραμένει ένα μυστήριο.
Ίσως ήταν από σεβασμό προς την εκκλησία, αν και ο McCarten, επισημαίνει ότι είναι συνηθισμένη τακτική η καταστροφή των σκηνικών στην κινηματογραφική βιομηχανία.