Τα 4 μέτωπα που διαμορφώνονται για να διεκδικήσουν τηλεοπτική άδεια

Τα 4 μέτωπα που διαμορφώνονται για να διεκδικήσουν τηλεοπτική άδεια Facebook Twitter
Φωτ,: Getty Images/ LIFO
0

Από τους επιχειρηματικούς κύκλους και τους ψιθύρους στους διαδρόμους τηλεοπτικών σταθμών – εύρωστων και μη – ακούγονται διάφορα: από το ότι ήδη έχει εξασφαλιστεί μία άδεια από συγκεκριμένο τηλεοπτικό σταθμό, μέχρι το ότι ιδιοκτήτης – φαβορί θα βρεθεί «εκτός»… Αλλά με τους ψιθύρους ρεπορτάζ δεν βγαίνει και μάλιστα σε μία χρονική στιγμή, όπου όλα είναι απολύτως ρευστά, ακολουθώντας φυσικά τις ανάγκες που δημιουργεί και η οικονομική κρίση.

 

Υπάρχει, λοιπόν, απάντηση στο ερώτημα για το «ποιοι» και το «πόσοι» θα διεκδικήσουν τηλεοπτική άδεια; Το ερώτημα, στο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση, είναι από τη φύση του πονηρό, γιατί δεν ζητά απαντήσεις απλώς για την ύπαρξη υπαρχόντων τηλεοπτικών σταθμών και ενδεχομένως τη δημιουργία νέων, αλλά για το στήσιμο ενός σκηνικού 10ετίας – της επόμενης δεκαετίας – και τον επαναπροσδιορισμό τόσο του τηλεοπτικού όσου και του επιχειρηματικού χάρτη της χώρας. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται από πολιτικής πλευράς.

 

Βάσει του πλαισίου, που μοιραία διαμορφώνεται από τα όσα υπαγορεύει η διαγωνιστική διαδικασία και για να υπάρξει μία απάντηση στο ερώτηση, είναι ότι 4 διαφορετικά blocks συμφερόντων και στόχων θα πάρουν μέρος στη διεκδίκηση.

 

Το πονηρό ζητούμενο είναι το στήσιμο ενός σκηνικού δεκαετίας και ο επαναπροσδιορισμός τόσο του τηλεοπτικού όσου και του επιχειρηματικού χάρτη της χώρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται από πολιτικής πλευράς.

 

Στο ένα από αυτά τα block, ας λογίζεται το σύνολο της τηλεοπτικής καθεστηκυίας τάξης με όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στο νέο περιβάλλον: ο λόγος για τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τις ιδιοκτησίες τους, που για περισσότερες από δύο δεκαετίες καθόριζαν το ενημερωτικό και ψυχαγωγικό τηλεοπτικό πλέγμα, δραστηριοποιούνταν δε συνολικά στον Τύπο. Από τις πρώτες μέρες της ιδιωτικής τηλεόρασης, με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο, επρόκειτο για επιχειρηματίες – ιδιοκτήτες σταθμών, που παράλληλα διατηρούσαν εκδοτικές επιχειρήσεις (εφημερίδες, ραδιοφωνικούς σταθμούς, περιοδικά, κ.λπ), θέτοντας για καιρό τους όρους της ενημέρωσης στον ελληνικό χώρο. Και φυσικά, επενδύοντας συστηματικά στην επέκταση του συγκεκριμένου τομέα.

 

Στο συγκεκριμένο block και στο σήμερα ανήκουν όσοι ιδιοκτήτες καναλιών είχαν ήδη περάσει στην ψηφιακή εποχή – Mega, ANT1, Μακεδονία TV, Star, ΣΚΑΪ και Etv – και έχουν ήδη κινηθεί νομικά εναντίον της διαδικασίας δημοπρασίας, ελπίζοντας σε ακύρωση του διαγωνισμού, με προσφυγές στα αρμόδια όργανα τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.  

 

Στο block των «νέο-εισερχομένων» στην αγορά των media, ανήκουν επιχειρηματίες, που προσφάτως εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο επιχειρηματικό χώρο ή κινούνταν σε δρόμους παράλληλους, τα προηγούμενα χρόνια ή είχαν επιδιώξει να παρεισφρήσουν – επίσης, το προηγούμενο διάστημα – χωρίς, ωστόσο, επιτυχία. Και ο λόγος δεν γίνεται μόνο για τον τούρκο καναλάρχη και τηλεοπτικό παραγωγό, Ατζούν Ιλιτζαλί, ο οποίος εν προκειμένω έχει να παρουσιάσει τηλεοπτική τεχνογνωσία, αλλά και επιχειρηματίες από χώρους συναφείς με τα ελληνικά media, αλλά όχι πάντα καθαρών προθέσεων, που διεκδικούν χώρο στη διαδικασία.

 

Από αυτό το block, ως ομόκεντροι κύκλοι, ξεπηδούν άλλα δύο: το μέτωπο επιχειρήσεων και ατόμων που επιδιώκουν να διεκδικήσουν άδεια, «χτυπώντας» ψηλά και ανεβάζοντας το ποσό για την απόκτηση της και βγάζοντας εκτός διαδικασίας άλλους «παίκτες» και μεμονωμένες περιπτώσεις επιχειρηματιών που θα χρησιμεύσουν στην κυβέρνηση ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Θα ανεβάσουν το τίμημα καθιστώντας ασύμφορη τη συμμετοχή άλλων και κυρίως βάζοντας μπροστά δίκτυα επιχειρήσεων ή επιχειρηματίες «με πρόσωπο» που θα «καθαρίσουν» με αυτό τον τρόπο το πεδίο.

Πέρα από τα παραπάνω, θα πρέπει να σημειωθεί  και ένα ακόμη όνομα, χωρίς να εντάσσεται σε κάποιο από τα παραπάνω blocks και ενώ στις μπροστινές σελίδες του ρεπορτάζ media μέχρι πρότινος «έπαιζαν» μόνο αυτά του τούρκου επιχειρηματία και του Θεοχάρη Φιλιππόπουλου, ο οποίος είχε εμφανιστεί με σχέδιο διάσωσης του Mega.

Ο λόγος για τον 64χρονο εφοπλιστή, Γιάννη Καραγιώργη, ιδιοκτήτη του τηλεοπτικού δικτύου HellasNet με περισσότερα από 9 κανάλια της περιφέρειας κάτω από την ομπρέλα του (μεταξύ των οποίων το Alfa Τηλεόραση Βορείου Ελλάδος, το Corfu Channel, το Attica Tv, το TRT, κ.α.).

Η επίσημη παρουσίαση του τηλεοπτικού δικτύου είχε γίνει πέρσι με όλες τις τιμές στο Μουσείο της Ακρόπολης, παρουσία κυβερνητικών στελεχών και ανθρώπων της διαφήμισης και του Τύπου, ενώ από τότε συζητιόταν η πρόθεση του εφοπλιστή για ανοίγματα στον χώρο των media, τα οποία μάλιστα καθυστερούσε, ακριβώς επειδή ζύγισε τις πολιτικές εξελίξεις και την εξαιρετική δύσκολη οικονομική συγκυρία στη χώρα.

Πέραν αυτού, και όσο πλησιάζουμε προς την τελική ευθείας της διαδικασίας αδειοδότησης, όλο και περισσότερα επιχειρηματικά ονόματα – κάποια εκ των οποίων πολύ πολύ γνωστά για τις επενδύσεις τους στις ελληνικές υποθέσεις – ακούγονται, αλλά δεν συζητιούνται, κρατώντας στόματα κλειστά και προθέσεις κρυφές και ζυγίζοντας κατά τον ίδιο τρόπο τις εξελίξεις, αλλά και τις ανατροπές που η πρωτόγνωρη αυτή διαδικασία μπορεί να γεννήσει.  

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

TV & Media / Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

Ο κορυφαίος σκόρερ στην ιστορία του NBA κατηγορείται από τον σεναριογράφο Ρομπ Γκράμποου ότι, μαζί με την εταιρεία παραγωγής του, SpringHill Company, έκλεψε το σενάριό του για την αθλητική ταινία Rez Ball, η οποία κυκλοφόρησε στο Netflix τον Σεπτέμβριο
LIFO NEWSROOM