Μαύρα τα μαντάτα για την τηλεόραση – καλωδιακή, συνδρομητική ή δημόσια – έτσι όπως διαμορφώνονται από έρευνα του εξωτερικού που δείχνει ότι τα δυναμικά κοινά, αυτά για τα οποία ενδιαφέρονται οι διαφημιστές, δηλαδή, είναι από καιρό ταγμένα στο… Youtube.
Για την ακρίβεια, το διαδικτυακό «κανάλι» των δισεκατομμυρίων videos από καιρό έχει κερδίσει – και κυρίως μέσω κινητών και tablets – έδαφος στους 20άρηδες και άνω, που για οτιδήποτε απευθύνονται εκεί και πάντως όχι στο πρόγραμμα της τηλεόρασης.
Την έρευνα είχαν παραγγείλει πριν από λίγο καιρό οι επικεφαλής του YouTube και δημοσιεύθηκε σε τρία μέρη στο site Mashable και τα στοιχεία που προκύπτουν εμφανίζουν το διαδικτυακό μέσο σε πλήρη ανάπτυξη, παρά την αύξηση του ανταγωνισμού στην online αγορά και ειδικότερα σ’ αυτήν των χορηγούμενων videos. Για να δούμε, όμως και τα σκορ… Πώς τα πάει το YouTube εναντίον της καλωδιακής τηλεόρασης; Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από τη δημοσκόπηση, το διαδικτυακό Μέσο συγκεντρώνει περισσότερους από τους ηλικιακές κατηγορίες 18-34 ετών και 18-49 ετών από κάθε τηλεοπτικό δίκτυο και ειδικά σε ό,τι αφορά την έκδοση του για κινητά.
Και το ωραιότερο: περισσότερο από τους μισούς, ειδικά της κατηγορία 18-49 ετών, βλέπουν video από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα της Google στις τηλεοράσεις τους, αν έχει κάτι να πει αυτό το σημείο της έρευνας για την σύνδεση του ενός μέσου με το άλλο, που στην προκειμένη περίπτωση λειτουργεί κυρίως ως «καταπιόνα» της τηλεόρασης και αναδεικνύει τη διαδικτυακή δραστηριότητα.
Στο μεταξύ, ένα συντριπτικό 90% σε σχετικές ερωτήσεις της έρευνας απάντησε ότι ενώ βλέπει τηλεόραση, ταυτόχρονα σκρολάρει στο κινητό ή το τάμπλετ ή πετιέται μέχρι το λαπτοπ για μια γρήγορη ενημέρωση… Παράλληλα, φίρμες και χορηγοί – ένα ζωτικό κομμάτι της λειτουργίας του YouTube – εκτινάσσουν τους ρυθμούς ανάπτυξης του δικτύου με «αφιερωματικό» υλικό και sur mesure διαφημίσεις για κάθε χορηγό.
Και κάπως έτσι προκύπτει κέρδος και βάσει της έρευνας οι καταναλωτές και ταυτόχρονα χρήστες του μέσου δεν έχουν κανένα πρόβλημα μ’ αυτό. Μάλιστα, όπως προκύπτει, το 61% των χρηστών που εγγράφονται σε κανάλια δημιουργών του YouTube καταθέτουν την άποψη τους για μία φίρμα που σπονσοράρει τον αγαπημένο τους καλλιτέχνη. Και σε αυτή την κατηγορία του ερωτηματολογίου, που αφορά σπόνσορες, αποκαλύπτεται ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 74% που παρακολουθούν εμπορικά κανάλια σε εβδομαδιαία βάση στο YouTube και ένα 63% προκύπτει ότι δραστηριοποιήθηκε για κάτι – ενέργεια, διαγωνισμό, κ.λπ. – ακριβώς λόγω της διαφήμισης που παρακολούθησε στο Μέσο.