Η τελευταία διαφημιστική καμπάνια της εφημερίδας Guardian φιλοδοξεί να προωθήσει ένα νέο μοντέλο δημοσιογραφίας, σύμφωνα με το οποίο ο αναγνώστης είναι εξίσου σημαντικός στην εύρεση πληροφοριών, με τον δημοσιογράφο που ερευνά την είδηση καθώς τα νέα Μέσα παίζουν πλέον καθοριστικό ρόλο.
Η εφημερίδα βαφτίζει αυτό το νέο είδος δημοσιογραφίας « ανοιχτή δημοσιογραφία» («open journalism») και στο δίλεπτο σποτάκι που παρακολουθούμε βλέπουμε το κλασσικό παραμύθι με τα τρία γουρουνάκια στην σύγχρονη εκδοχή του.
Στην ουσία παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο η εφημερίδα θα κάλυπτε σήμερα την ιστορία των τριών γουρουνιών. Το φιλμ ξεκινά με τη σύλληψη των γουρουνιών που κατηγορούνται για το θάνατο του λύκου, ενώ η διαδικτυακή κοινότητα υπερασπίζεται με πάθος την αθωότητά τους. Στην πορεία όμως αποκαλύπτεται ότι τα τρία γουρουνάκια διέπραξαν ασφαλιστική απάτη σκοτώνοντας τον κακό λύκο έτσι ώστε να εισπράξουν την ασφάλεια ζωής του. Η ιστορία καταλήγει σε μια μαζική διαμαρτυρία εναντίον των μεγάλων τραπεζών, αλλά και στη σύλληψη των γουρουνιών, χάρη στα στοιχεία που συνέλεξαν αναγνώστες της εφημερίδας και της ιστοσελίδας της.
Με αυτό τον τρόπο λοιπόν ο Guardian υπερτονίζει ότι ο κάθε πολίτης και χρήστης του διαδικτύου έχει τη δυνατότητα να τροφοδοτήσει το περιεχόμενο της εφημερίδας, καταθέτοντας την άποψη του, το σχόλιο του αλλά και την πληροφορία του.
σχόλια