Δωρεάν διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα: Τα κίνητρα που εξετάζει το υπ. Περιβάλλοντος

Δωρεάν διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα: Τα κίνητρα που εξετάζει το υπ. Περιβάλλοντος Facebook Twitter
0

Δωρεάν στάθμευση και διέλευση από τα διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, περιλαμβάνονται στα κίνητρα που εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών προωθεί και φορολογικά κίνητρα (εκπτώσεις στα τέλη ταξινόμησης, κυκλοφορίας κ.ά.), ενώ με την ανάπτυξη της αγοράς οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν όφελος και από τη συμμετοχή τους στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, πουλώντας ρεύμα στο δίκτυο τις ώρες αιχμής (αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους) και αγοράζοντας (φορτίζοντας τη μπαταρία) τις ώρες χαμηλής ζήτησης που οι τιμές είναι φθηνότερες.

Εκτός από τα ΙΧ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα δώσει έμφαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα (ταξί και εταιρικά οχήματα) που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα και το όφελος από τον περιορισμό της ρύπανσης είναι μεγαλύτερο.

Το πλάνο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, όπως επισήμανε η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, σε σχετική ημερίδα του ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας), θα αποτυπωθεί στο αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως το τέλος του χρόνου.

Οι στόχοι που θα περιλαμβάνονται σε αυτό θα είναι φιλόδοξοι αλλά πιο ρεαλιστικοί σε σχέση με το υπάρχον ΕΣΕΚ, οι προβλέψεις του οποίου θεωρούνται υπερβολικές. Συγκεκριμένα το ΕΣΕΚ που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 θέτει ως στόχο το 2030 να κυκλοφορούν 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 (η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στο «στόλο» των κυκλοφορούντων είναι σήμερα μόλις 0,23%), ενώ -ανάλογα με τις εκτιμήσεις καθώς δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή- τα σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα είναι λιγότερα από 140.

Δωρεάν διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα: Τα κίνητρα που εξετάζει το υπ. Περιβάλλοντος Facebook Twitter

Στις αιτίες για τις χαμηλές επιδόσεις της χώρας τις οποίες θα επιχειρήσει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση- περιλαμβάνονται οι υψηλές τιμές αγοράς των αυτοκινήτων καθώς και η έλλειψη θεσμικού πλαισίου και υποδομών φόρτισης των αυτοκινήτων. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σκοπεύει να αξιοποιήσει κοινοτική χρηματοδότηση για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας στον οποίο προβλέπεται να δημιουργηθούν νέες αγορές και ευκαιρίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες προοπτικές και στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.

Για παράδειγμα:

-Η φόρτιση του οχήματος θα μπορεί να γίνεται με χρεώσεις τύπου roaming κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, ένας οδηγός που έχει συμβόλαιο με την «Α» εταιρεία προμήθειας ρεύματος θα μπορεί να αγοράζει ενέργεια, εφόσον χρειάζεται, από φορτιστή της «Β».

-Η χρέωση του οδηγού μπορεί να γίνεται για την ενέργεια που αγόρασε ή/και για το χρόνο που χρησιμοποίησε τον φορτιστή.

-Οι χρεώσεις θα είναι διαφορετικές στη διάρκεια του 24ώρου ώστε να δίνονται κίνητρα φόρτισης των μπαταριών σε ώρες μη αιχμής. Η μαζική φόρτιση των αυτοκινήτων π.χ. νωρίς το βράδυ κατά τη χειμερινή περίοδο, οπότε αυξάνεται η ζήτηση ρεύματος λόγω θέρμανσης, είναι ανεπιθύμητη έως και επικίνδυνη για την ευστάθεια του δικτύου. Για την εφαρμογή πολυζωνικών τιμολογίων είναι προϋπόθεση η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών.

-Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων θα μπορούν να πωλούν ρεύμα στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής, αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους και εξασφαλίζοντας πρόσθετο οικονομικό όφελος.

-Η φόρτιση των αυτοκινήτων θα μπορεί να γίνεται αποκλειστικά με ενέργεια που θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, με την αγορά των λεγόμενων πράσινων πιστοποιητικών.

Τέλος, για την εγκατάσταση φορτιστών στα σπίτια και ιδίως στις πολυκατοικίες θα χρειαστεί θεσμικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και τα θέματα ιδιοκτησίας, χρήσης των χώρων στάθμευσης κ.ά.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σκάνδαλο στην COP29: O CEO καταγράφηκε να συμφωνεί στη διευκόλυνση συμφωνιών για ορυκτά καύσιμα

Περιβάλλον / Σκάνδαλο στην COP29: O CEO καταγράφηκε να συμφωνεί στη διευκόλυνση συμφωνιών για ορυκτά καύσιμα

Η κατάσταση θυμίζει σκάνδαλο στο COP28, όπου αποκαλύφθηκε ότι τα ΗΑΕ σχεδίαζαν να προωθήσουν συμφωνίες για τις εθνικές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου μέσω των συνομιλιών για το κλίμα
LIFO NEWSROOM
Επιβεβαιώνει ο δήμος Αθηναίων την ξηρασία στου Φιλοπάππου και προγραμματίζει δράσεις

Ελλάδα / Επιβεβαιώνει ο δήμος Αθηναίων την ξηρασία στου Φιλοπάππου και «προγραμματίζει δράσεις»

Ο δήμος παραδέχεται ότι προγραμματίζονται άμεσα δράσεις ενισχυτικής φύτευσης, αφαίρεσης των ξερών δένδρων, απόφραξης του καναλιού αποχέτευσης και κλαδέματος των δέντρων ελιάς
LIFO NEWSROOM
Η κλιματική κρίση αφήνει τους Ευρωπαίους αγρότες ευάλωτους στην ακροδεξιά, προειδοποιούν ακτιβιστές

Περιβάλλον / Η κλιματική κρίση αφήνει τους Ευρωπαίους αγρότες ευάλωτους στην ακροδεξιά, προειδοποιούν ακτιβιστές

Οι αγρότες, πολλοί από τους οποίους αγωνίζονται να αντεπεξέλθουν οικονομικά λόγω της ενεργειακής κρίσης και της πανδημίας, αισθάνονται παραμελημένοι από την κοινωνία και τη μεταρρύθμιση των πολιτικών
LIFO NEWSROOM
Πακιστάν: Έκλεισαν τα σχολεία λόγω πρωτοφανούς ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Περιβάλλον / Πακιστάν: Έκλεισαν τα σχολεία λόγω πρωτοφανούς ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Η εισπνοή τοξικού αέρα μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για την υγεία, όπως εγκεφαλικά επεισόδια, καρδιακές παθήσεις, καρκίνο των πνευμόνων και ορισμένες αναπνευστικές παθήσεις, σύμφωνα με τον ΠΟΥ.
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση: Προκάλεσε τους μισούς από τους 68.000 θανάτους από ζέστη στην Ευρώπη το 2022

Περιβάλλον / Κλιματική κρίση: Προκάλεσε τους μισούς από τους 68.000 θανάτους από ζέστη στην Ευρώπη το 2022

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν πως το 56% των θανάτων θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν η παγκόσμια θερμοκρασία δεν είχε αυξηθεί λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων και της καταστροφής της φύσης
LIFO NEWSROOM