Οι Ευρωπαίοι επιμένουν να πηγαίνουν στη δουλειά με το αυτοκίνητο και όχι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, παρότι αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται περισσότερη ώρα, εξαιτίας της κίνησης στους δρόμους.
Παρότι η ΕΕ πριν από 6 χρόνια άρχισε να επενδύει στις αστικές μεταφορές, διαθέτοντας 16,3 δισεκατομμύρια ευρώ, οι κάτοικοι των πόλεων δεν έχουν πειστεί να αλλάξουν συνήθειες. Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει σημαντική τάση υπέρ της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς ή του ποδηλάτου. Και επιπλέον, σε πολλές πόλεις η ατμοσφαιρική ρύπανση παραμένει πάνω από τα επίπεδα ασφαλείας.
Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξέτασε τις δημόσιες συγκοινωνίες, την ατμοσφαιρική ρύπανση και την κυκλοφοριακή συμφόρηση σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Όμως διαπιστώθηκε ότι τα ευρωπαϊκά κονδύλια για τις πιο φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις- επενδύσεις που αφορούσαν το τραμ, το μετρό, αλλά και τους ποδηλατόδρομους μεταξύ άλλων- δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.
«Δεν βρήκαμε καμία απόδειξη ότι υπάρχει σαφής τάση υπέρ των πιο βιώσιμων μορφών μετακίνησης. Επιπλέον, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου εξακολουθούν να αυξάνονται και η κυκλοφοριακή συμφόρηση επιδεινώθηκε στις περισσότερες πόλεις για τις οποίες έγινε ανάλυση», ανέφερε ένας από τους ελεγκτές.
Μάλιστα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, η κυκλοφοριακή συμφόρηση κοστίζει στις ευρωπαϊκές πόλεις περίπου 270 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Η αντιμετώπισή του μπορεί να ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη, αλλά και να τονώσει την παραγωγικότητα των εργαζομένων κατά 30%.
Με πληροφορίες από Guardian