Κεραμέως για σχολεία: Δεν θα ανοίξουν ταυτόχρονα όλες οι βαθμίδες- Προτεραιότητα η Γ’ Λυκείου

Κεραμέως για σχολεία: Δεν θα ανοίξουν ταυτόχρονα όλες οι βαθμίδες- Προτεραιότητα η Γ’ Λυκείου Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Υπό επεξεργασία είναι το πλάνο για το άνοιγμα των σχολείων- με τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν και τις οδηγίες που θα δοθούν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς- δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Σε ό,τι αφορά το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία, δήλωσε ότι αυτό θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα σταδιακά και όχι ταυτόχρονα για όλες τις βαθμίδες, ενώ προτεραιότητα αποτελούν οι μαθητές της Γ' Λυκείου. Εξάλλου σημείωσε ότι αναμένεται η εισήγηση των ειδικών. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει σήμερα διαδοχικές συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου για το σχέδιο χαλάρωσης των μέτρων, βασικό στοιχείο του οποίου αποτελούν βέβαια και τα σχολεία.

«Κατά πάσα πιθανότητα, η επαναλειτουργία θα είναι σταδιακή και όχι για όλες τις βαθμίδες ταυτόχρονα. Προτεραιότητά μας οι μαθητές της Γ' Λυκείου: σταθερή επιδίωξή μας είναι οι Πανελλαδικές να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο και να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου, κοντά στις κανονικές ημερομηνίες διεξαγωγής τους», δήλωσε η Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξη στο ΑΠΕ.

«Επεξεργαζόμαστε, επίσης, μαζί με τους ειδικούς του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του Υπουργείου Υγείας, τις ακριβείς οδηγίες για τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να ληφθούν κατά την επιστροφή στις αίθουσες, αλλά και τον τρόπο υιοθέτησής τους από εκπαιδευτικούς και μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές», συμπλήρωσε η υπουργός Παιδείας.

Τι απαντά στις επικρίσεις για το νομοσχέδιο

Στην ίδια συνέντευξη, η Νίκη Κεραμέως κλήθηκε να απαντήσει στις επικρίσεις ότι το νομοσχέδιο για την Παιδεία ήρθε στην πλέον ακατάλληλη στιγμή, όπως και ότι αυτό φέρνει ξανά ένα εξεταστικοκεντρικό σύστημα στο προσκήνιο.

«Ο χρονισμός του νομοσχεδίου υπαγορεύεται, μεταξύ άλλων, από την ανάγκη οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας της επόμενης σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Το κράτος έχει συνέχεια, και πρέπει να προετοιμαζόμαστε για το μέλλον, ακόμη και σε δύσκολες συγκυρίες», απάντησε σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος η κ. Κεραμέως και σημείωσε ότι οι βασικές ρυθμίσεις είχαν δημοσιοποιηθεί πριν από την κρίση του κορωνοϊού, όπως και ότι η δημόσια διαβούλευση πραγματοποιείται κανονικά, ενώ έκανε λόγο για «αθρόα συμμετοχή ενδιαφερόμενων πολιτών» σε αυτή.

«Η κριτική περί δήθεν εξεταστικοκεντρικού συστήματος είναι αδόκιμη. Εάν όμως εννοείτε ειδικά την αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από 4 σε 7, θυμίζω ότι πριν την ισοπεδωτική λογική των νομοθετικών αλλαγών της προηγούμενης Κυβέρνησης, τα εξεταζόμενα μαθήματα ήταν 11, 12 και 14 αντίστοιχα στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Πιστεύουμε, πράγματι, ότι η εξέταση ορισμένων βασικών μαθημάτων, συνολικά 7 εν προκειμένω, είναι ενδεδειγμένη για την υποβοήθηση της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά και ισορροπημένη», δήλωσε ακόμη η κ. Κεραμέως.

Ρυθμίσεις σε 3 βασικούς άξονες

Σε ό,τι αφορά στις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο, η Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι στόχος τους είναι κυρίως η αναβάθμιση του σχολείου και έκανε λόγο για «καινοτόμες ρυθμίσεις» σε 3 βασικούς άξονες, τους οποίους ανέλυσε ως εξής:

(α) Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στο σχολείο, από τη φετινή κιόλας χρονιά 2020-2021, με νέες θεματικές (εργαστήρια δεξιοτήτων), δραστηριότητες στα αγγλικά από το νηπιαγωγείο, ανακατανομή ωρών διδασκαλίας με ενίσχυση της πληροφορικής, ξένων γλωσσών, κλασσικών γραμμάτων και φυσικής αγωγής, πιο συστηματική οργάνωση και παρακολούθηση μαθημάτων με ένα συνεκτικότερο πλαίσιο αξιολόγησης, ενίσχυση της σφαιρικής καλλιέργειας των μαθητών και ανάσχεση του λειτουργικού αναλφαβητισμού,

(β) Στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο, με αξιολόγηση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και επένδυση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με αποτελεσματικότερη κάλυψη των κενών στα σχολεία, με ρυθμίσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού και για τη στήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό,

(γ) Οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση με ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων και της αυτονομίας τους, ιδίως μέσω της απελευθέρωσης ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών και κοινών/διπλών προγραμμάτων με ξένα ΑΕΙ, αλλαγές στη διαδικασία ανάδειξης πρυτανικών αρχών, αλλά και νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

 

 

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεραπετρίτης μετά τις προκλήσεις Φιντάν: «Οι διπλωμάτες έχουν χρέος προς την πατρίδα να μην δειλιάσουν ποτέ»

Πολιτική / Γεραπετρίτης μετά τις προκλήσεις Φιντάν: «Οι διπλωμάτες έχουν χρέος προς την πατρίδα να μη δειλιάσουν ποτέ»

«Θα έρθουν στιγμές απογοήτευσης και ματαιότητας, όμως πρέπει να έχετε πάντοτε στο μυαλό σας ότι υπηρετείτε την Ελλάδα» είπε απευθυνόμενους στους υποψήφιους ακολούθους πρεσβείας
LIFO NEWSROOM
Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

Πολιτική / Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

«Δεν υπήρξε συμφωνία για το πλαίσιο συζήτησης για την οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας», τονίζουν διπλωματικές πηγές σχετικά με τα λεγόμενα του Χακάν Φιντάν
LIFO NEWSROOM
Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Διεθνή / Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Ο Φιντάν είπε ότι το τουρκικό ΥΠΕΞ «συνεχίζει να προστατεύει με προσοχή τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο», προσθέτοντας ότι «κατά την τελευταία μας επίσκεψη στην Αθήνα, δείξαμε την αποφασιστική μας στάση στο θέμα αυτό»
LIFO NEWSROOM
Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Πολιτική / Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Το debate ανάμεσα στους υποψήφιους προέδρους του ΣΥΡΙΖΑ είχε διαφωνίες, αιχμές και την ατάκα του Απόστολου Γκλέτσου ότι «οι ανεμογεννήτριες δεν παράγουν ρεύμα, γιατί δεν έχουν μπαταρίες»
LIFO NEWSROOM
Ερντογάν για Τραμπ: «Περιμένουμε να δούμε την στάση των ΗΠΑ για τη Μέση Ανατολή»

Διεθνή / Ερντογάν για Τραμπ: «Περιμένουμε να δούμε την στάση των ΗΠΑ για τη Μέση Ανατολή»

Ο Τούρκος πρόεδρος ξεκαθάρισε πως περιμένει από τη νέα αμερικανική κυβέρνηση να βάλει ένα τέλος στον πόλεμο που τσακίζει τη Μέση Ανατολή και να σταματήσει να στηρίζει τους Κούρδους της Συρίας
LIFO NEWSROOM