Κεραμέως για σχολεία: Δεν θα ανοίξουν ταυτόχρονα όλες οι βαθμίδες- Προτεραιότητα η Γ’ Λυκείου

Κεραμέως για σχολεία: Δεν θα ανοίξουν ταυτόχρονα όλες οι βαθμίδες- Προτεραιότητα η Γ’ Λυκείου Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Υπό επεξεργασία είναι το πλάνο για το άνοιγμα των σχολείων- με τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν και τις οδηγίες που θα δοθούν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς- δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Σε ό,τι αφορά το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία, δήλωσε ότι αυτό θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα σταδιακά και όχι ταυτόχρονα για όλες τις βαθμίδες, ενώ προτεραιότητα αποτελούν οι μαθητές της Γ' Λυκείου. Εξάλλου σημείωσε ότι αναμένεται η εισήγηση των ειδικών. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει σήμερα διαδοχικές συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου για το σχέδιο χαλάρωσης των μέτρων, βασικό στοιχείο του οποίου αποτελούν βέβαια και τα σχολεία.

«Κατά πάσα πιθανότητα, η επαναλειτουργία θα είναι σταδιακή και όχι για όλες τις βαθμίδες ταυτόχρονα. Προτεραιότητά μας οι μαθητές της Γ' Λυκείου: σταθερή επιδίωξή μας είναι οι Πανελλαδικές να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο και να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου, κοντά στις κανονικές ημερομηνίες διεξαγωγής τους», δήλωσε η Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξη στο ΑΠΕ.

«Επεξεργαζόμαστε, επίσης, μαζί με τους ειδικούς του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του Υπουργείου Υγείας, τις ακριβείς οδηγίες για τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να ληφθούν κατά την επιστροφή στις αίθουσες, αλλά και τον τρόπο υιοθέτησής τους από εκπαιδευτικούς και μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές», συμπλήρωσε η υπουργός Παιδείας.

Τι απαντά στις επικρίσεις για το νομοσχέδιο

Στην ίδια συνέντευξη, η Νίκη Κεραμέως κλήθηκε να απαντήσει στις επικρίσεις ότι το νομοσχέδιο για την Παιδεία ήρθε στην πλέον ακατάλληλη στιγμή, όπως και ότι αυτό φέρνει ξανά ένα εξεταστικοκεντρικό σύστημα στο προσκήνιο.

«Ο χρονισμός του νομοσχεδίου υπαγορεύεται, μεταξύ άλλων, από την ανάγκη οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας της επόμενης σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Το κράτος έχει συνέχεια, και πρέπει να προετοιμαζόμαστε για το μέλλον, ακόμη και σε δύσκολες συγκυρίες», απάντησε σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος η κ. Κεραμέως και σημείωσε ότι οι βασικές ρυθμίσεις είχαν δημοσιοποιηθεί πριν από την κρίση του κορωνοϊού, όπως και ότι η δημόσια διαβούλευση πραγματοποιείται κανονικά, ενώ έκανε λόγο για «αθρόα συμμετοχή ενδιαφερόμενων πολιτών» σε αυτή.

«Η κριτική περί δήθεν εξεταστικοκεντρικού συστήματος είναι αδόκιμη. Εάν όμως εννοείτε ειδικά την αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από 4 σε 7, θυμίζω ότι πριν την ισοπεδωτική λογική των νομοθετικών αλλαγών της προηγούμενης Κυβέρνησης, τα εξεταζόμενα μαθήματα ήταν 11, 12 και 14 αντίστοιχα στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Πιστεύουμε, πράγματι, ότι η εξέταση ορισμένων βασικών μαθημάτων, συνολικά 7 εν προκειμένω, είναι ενδεδειγμένη για την υποβοήθηση της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά και ισορροπημένη», δήλωσε ακόμη η κ. Κεραμέως.

Ρυθμίσεις σε 3 βασικούς άξονες

Σε ό,τι αφορά στις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο, η Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι στόχος τους είναι κυρίως η αναβάθμιση του σχολείου και έκανε λόγο για «καινοτόμες ρυθμίσεις» σε 3 βασικούς άξονες, τους οποίους ανέλυσε ως εξής:

(α) Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στο σχολείο, από τη φετινή κιόλας χρονιά 2020-2021, με νέες θεματικές (εργαστήρια δεξιοτήτων), δραστηριότητες στα αγγλικά από το νηπιαγωγείο, ανακατανομή ωρών διδασκαλίας με ενίσχυση της πληροφορικής, ξένων γλωσσών, κλασσικών γραμμάτων και φυσικής αγωγής, πιο συστηματική οργάνωση και παρακολούθηση μαθημάτων με ένα συνεκτικότερο πλαίσιο αξιολόγησης, ενίσχυση της σφαιρικής καλλιέργειας των μαθητών και ανάσχεση του λειτουργικού αναλφαβητισμού,

(β) Στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο, με αξιολόγηση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και επένδυση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με αποτελεσματικότερη κάλυψη των κενών στα σχολεία, με ρυθμίσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού και για τη στήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό,

(γ) Οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση με ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων και της αυτονομίας τους, ιδίως μέσω της απελευθέρωσης ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών και κοινών/διπλών προγραμμάτων με ξένα ΑΕΙ, αλλαγές στη διαδικασία ανάδειξης πρυτανικών αρχών, αλλά και νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

 

 

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άμεση ανάλυση: Τι σημαίνει η δημόσια διαφωνία Γεραπετρίτη - Φιντάν για την υφαλοκρηπίδα

Πολιτική / Άμεση ανάλυση: Τι σημαίνει η δημόσια διαφωνία Γεραπετρίτη - Φιντάν για την υφαλοκρηπίδα

Η υφαλοκρηπίδα, το μόνο θέμα διαφωνίας με την Άγκυρα, είπε ο Γεραπετρίτης - «Δεν μπορούμε να περιορίσουμε τα προβλήματα μόνο στα θέματα υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ», απάντησε ο Φιντάν
ΜΑΚΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ
H Milliyet επιτίθεται σε Σαμαρά-Καραμανλή και λέει ότι δεν θέλουν ειρήνη όσοι βλέπουν το Αιγαίο ως ελληνική θάλασσα

Πολιτική / «Εθνικιστές της φακής»: H Milliyet επιτίθεται σε Σαμαρά-Καραμανλή και λέει πως «δεν θέλουν ειρήνη όσοι βλέπουν το Αιγαίο ως ελληνική θάλασσα»

Γιατί η Τουρκία δεν θέλει Πομπέο υπουργό στην κυβέρνηση Τραμπ - Τι γράφει ο διευθυντής της Milliyet από την Αθήνα για τη συνάντηση Φιντάν - Γεραπετρίτη για τα ακροδεξιά κόμματα στην Ελλάδα που επικρίνουν την κυβέρνηση Μητσοτάκη
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Ο Πολάκης κατήγγειλε τον Κασσελάκη για ψευδές Πόθεν Έσχες και συμμετοχή σε offshore- Η απάντηση ΣΥΡΙΖΑ

Πολιτική / Πολάκης εναντίον Κασσελάκη για «ψευδές Πόθεν Έσχες» και offshore- Η απάντηση ΣΥΡΙΖΑ

Από την πλευρά Κασσελάκη, η απάντηση αναφέρει ότι τα στοιχεία που επικαλείται ο Παύλος Πολάκης δεν είναι καινούργια και ότι ο Στέφανος Κασσελάκης έχει αποχωρήσει από όλες τις εταιρείες στις οποίες συμμετείχε
LIFO NEWSROOM