Διαμερισμό ευθυνών μεταξύ σταθμάρχη και Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων έκανε ο Κώστας Καραμανλής για το δυστύχημα των Τεμπών στη δευτερολογία του στη Βουλή.
Μιλώντας εκ νέου στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ο τέως υπουργός Μεταφορών απέδωσε το δυστύχημα των Τεμπών σε «ανθρώπινο λάθος», ενώ κατέκρινε τόσο την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων όσο και τους εργαζόμενους στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
«Αν θα έπρεπε κάποιος να μας προειδοποιήσει για ζητήματα ασφαλείας, αυτός ο κάποιος θα έπρεπε να ήταν η ΡΑΣ. Τους εργαζόμενους, όταν τους βλέπαμε, τους απασχολούσαν μόνο μισθολογικά ζητήματα», υποστήριξε.
Επίσης αναφέρθηκε στον υιο Ντογιάκο και σε όσα έχουν ειπωθεί. «Τον γνώριζα από παλιά ως δικηγόρο, εκτίμησα τις δυνατότητές του. Όταν ήρθε να εργαστεί στο υπουργείο, ο πατέρας του δεν ήταν εισαγγελέας και τώρα που ο πατέρας του ερευνά την υπόθεση ο υιός του δεν είναι συνεργάτης του υπουργείου» είπε.
Σε άλλο σημείο επανέλαβε πως παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη και τόνισε: «θα είμαι πάντα παρών στον δημόσιο διάλογο, είμαι στη διάθεση της δικαιοσύνης να καταθέσω την άποψή μου».
Σύμφωνα με τον τέως υπουργό Μεταφορών υπήρχαν δικλίδες ασφάλειας και πρωτόκολλα ασφάλειας, που το βράδυ εκείνο δεν ακολουθήθηκαν.
«Έκανα μια ειλικρινή προσπάθεια να κρατήσω τους τόνους όσο πιο χαμηλά γίνεται παρά τις απίστευτες προκλήσεις που έγιναν εδώ μέσα γιατί δεν θα βοηθούσε η πολιτική αντιπαράθεση. Το τι έγινε και τι όχι με την 717 είναι πλέον ξεκάθαρο. Υπήρχαν δικλίδες ασφάλειας και πρωτόκολλα ασφάλειας. Υπήρχαν. Δυστυχώς, το βράδυ εκείνο δεν ακολουθήθηκαν:
Είχε την δυνατότητα ο σταθμάρχης να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά. Αυτό είναι δεδομένο. Επέλεξε να το κάνει χειροκίνητα. Ήταν υποχρέωσή του βάσει κανονισμού καθώς εκεί υπήρχε ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης, τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Δεν το έκανε. Έκανε την χάραξη χειροκίνητα το έκανε λάθος έδωσε εντολή παραβίασης κόκκινου σηματοδότηση και έβαλε το τρένο σε λάθος πορεία», υπογράμμισε.
Σύμφωνα με τον Κώστα Καραμανλή οι πέντε δικλίδες ασφαλείας που αγνοήθηκαν ήταν οι εξής:
-Δικλίδα ασφαλείας ήταν το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που υπήρχε και έπρεπε να χρησιμοποιηθεί. Όμως δεν χρησιμοποιήθηκε.
-Δικλίδα ασφαλείας ήταν ο δεύτερος σταθμάρχης και ο τρίτος σταθμάρχης που έπρεπε να είναι στη θέση τους. Όμως δεν ήταν.
-Δικλίδα ασφαλείας ήταν ο γενικός κανονισμός κινήσεως του ΟΣΕ, ο οποίος αγνοήθηκε.
-Δικλίδα ασφαλείας ήταν τα πρωτόκολλα για το πώς ακριβώς έπρεπε να γίνουν οι αναγγελίες για το δρομολόγιο. Όμως δεν ακολουθήθηκαν.
-Δικλίδα ασφαλείας ήταν ότι επί περίπου 12 λεπτά υπήρχε η δυνατότητα να δει κανείς στον πίνακα ότι το τρένο βρίσκεται σε λανθασμένη πορεία. Δυστυχώς, όμως, αυτοί που έπρεπε δεν το είδαν.
Τι είχε αναφέρει στην πρωτολογία
Νωρίτερα στην πρωτολογία του είχε δηλώσει: «Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα πολιτικής εποπτείας μου συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία».
Ο τέως υπουργός Μεταφορών συμπλήρωσε ότι έχει μάθει «να αναλαμβάνω την ευθύνη που μου αναλογεί και να σέβομαι τον ανθρώπινο πόνο». Συνέχισε λέγοντας ότι παραιτήθηκε «ενάντια στην πεπατημένη» της πολιτικής πρακτικής, να τίθενται σε διαθεσιμότητα ή να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων σε τέτοιες περιπτώσεις.