Την παραίτηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας ζητάει με νέα ανακοίνωσή της απόψε η ΝΔ, μετά τη σημερινή συνέντευξη της Εκπροσώπου Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜSA) στο Skai.gr
Η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA ανέφερε επίσης πως το αίτημα της Ελλάδας προς τον Οργανισμό έφτασε στις 12 Σεπτεμβρίου αργά το βράδυ, και τόνισε παράλληλα πως υπάρχουν πάντοτε 16 πλοία stanby τα οποία είναι διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος από τη χώρα μέλος και την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε κυβέρνηση.
Η διαπίστωση αυτή προκάλεσε τη νέα αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία επανέλαβε το αίτημα της για παραίτηση του Παναγιώτη Κουρουμπλή, καθώς, όπως σημείωσε, ο υπουργός ψεύδεται.
Σε ερώτηση για το κατά πόσο είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημα μίας χώρας όταν το κοντινότερο διαθέσιμο πλοίο του EMSA είναι σε αποστολή, η εκπρόσωπος Τύπου σημείωσε πως δεν έχει καμία σχέση η αποστολή πλοίου με τις εργασίες που εκτελούνται, καθώς υπάρχουν 16 πλοία σε όλη την Ευρώπη, πάντοτε διαθέσιμα.
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας
«Οι δηλώσεις της εκπροσώπου Τύπου της EMSA Radina Russeva, όπως δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, επιβεβαιώνουν ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι καλά ενημερωμένος.
Αποδεικνύουν ότι το ελληνικό αίτημα προς την EMSA κατατέθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου και όχι στις 13 όπως υποστηρίζει τόσες ημέρες ο κ. Μητσοτάκης. Δηλαδή κατατέθηκε δύο ημέρες μετά το ναυάγιο και όχι τέσσερις όπως λέει ο αρχηγός της Ν.Δ. Θυμίζουμε στον κ. Μητσοτάκη ότι το ναυάγιο έγινε την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου και όχι το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου.
Σε ότι αφορά τα 16 πλοία που είναι διαθέσιμα, ανά πάσα στιγμή, αρκεί να σκεφτεί κανείς, ποιο πλοίο είναι προτιμότερο. Αυτό που είναι ήδη στην Ελλάδα ή το πιο κοντινό στην Ελλάδα, το οποίο ήταν στη Μάλτα και με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 10 κόμβων που αναπτύσσει, θα ερχόταν σε 3,5 ημέρες; Προφανώς το ελληνικό πλοίο, το οποίο ανέλαβε υπηρεσία, αμέσως μόλις τελείωσε την αποστολή που εκτελούσε».
Παρέμβαση εισαγγελέα
Την ίδια ώρα, την παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου ζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας, προκειμένου να ξεμπλοκαριστούν ορισμένες διαδικασίες που σχετίζονται με την απορρύπανση μετά το ναυάγιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δικαστικές αρχές δεν επιτρέπουν να ξεφορτώσει το πετρέλαιο που έχει απαντλήσει το πλοίο «Λασσαία», το οποίο έχει κατασχεθεί μετά τον έλεγχο των λιμενικών αρχών και τον εντοπισμό ποσοτήτων πετρελαιοειδών μιγμάτων στις δεξαμενές έρματος χωρίς παραστατικά.
σχόλια