Υπατία [1*]
Μακάρι να μπορούσαν να απομονωθούν οι εικόνες από το Μέγαρο Υπατία, το νεοκλασικό όπου φιλοξενούνται οι μετανάστες απεργοί πείνας. Να τις δείχναμε στον κόσμο όλο, που καταδικάζει την Ελλάδα για κακομεταχείριση των ξένων. Το τετραώροφο νεομπαρόκ παλατάκι που βρίσκεται στη γωνία Ηπείρου και Πατησίων (διαγωνίως αντικριστά από το Μουσείο) έχει προσφάτως ανακαινιστεί. Στις 29 Νοεμβρίου εγκαινιάστηκε εκεί έκθεση ζωγραφικής όπου παραβρέθηκε το κοσμικό πλήθος των Αθηνών. Οικοδέσποινα η Χρυσάνθη Κωνσταντακάτου , σύζυγος του Ντίνου Ρουτζούνη (φωτογραφία δεξιά) της ΚΑΠΠΑ Research. Είναι το ζεύγος που έδωσε τη λύση στην κατάληψη της Νομικής. Μπορεί να ακουστεί ειρωνικό αλλά δεν είναι: το ζεύγος ανοίγει το μέγαρο στους αλλοδαπούς με την εγκαρδιότητα που υποδέχεται καλεσμένους σε πάρτι στη Μύκονο ή στο ευρύχωρο διαμέρισμα πίσω από τα ανάκτορα.
Ο κ. Ντίνος Ρουτζούνης είναι πρώην κνίτης, γραμματέας Σπουδάζουσας στα τέλη της δεκαετίας του ΄70. Προέρχεται από οικογένεια πολυτέκνων της Καισαριανής και ως φοιτητής κατάφερε να κερδίσει τον θαυμασμό των συνομηλίκων- για να το κάνουμε λιανά, ήταν «ο ωραίος» της παρέας. Σήμερα, ως δημοσκόπος, έχει επαφές με όλα τα κέντρα εξουσίας, γνωρίζει τους πάντες και έχει βγάλει λεφτά με το τσουβάλι. Η κυρία Χρυσάνθη Κωνσταντακάτου ήταν κεντρώα, της σχολής Μωραΐτη, των βορείων προαστίων με καταγωγή από την Κεφαλλονιά. Εγινε παιδοχειρουργός, δραστηριοποιήθηκε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και αποφάσισε να αφιερώσει τον ελεύθερο χρόνο της στον εθελοντισμό. Εχοντας μεγαλώσει τρεις γιους, η Χρυσάνθη θα μπορούσε να ασχολείται ωραιότατα με το μανικιούρ της και το πιλάτες. Αντ΄ αυτού τρέχει με τους «Γιατρούς της Ειρήνης» στα συντρίμμια της Αϊτής ή όπου αλλού υπάρχει ανάγκη ανθρωπιστικής βοήθειας.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artid=381279&dt=30/01/2011#ixzz1CWrWTiaG
Υπατία [2*]
Η Υπατία (370-415 μ.Χ.) υπήρξε Ελληνίδα νεοπλατωνική φιλόσοφος, αστρονόμος και μαθηματικός. Έζησε και δίδαξε στην Αλεξάνδρεια όπου και δολοφονήθηκε από όχλο που αποτελείτο από φανατικούς χριστιανούς.
Κόρη του μαθηματικού και αστρονόμου Θέωνα, έλαβε με τις φροντίδες του πατέρα της την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση και ταξίδεψε στην Αθήνα και στην Ιταλία. Στην Αθήνα παρακολούθησε μαθήματα στη νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του Νεότερου και της κόρης του Ασκληπιγένειας αλλά μαθήτευσε και κοντά στο Πρόκλο και τον Ιεροκλή. Επιστρέφοντας στην Αλεξάνδρεια, έγινε επικεφαλής της εκεί σχολής των Πλατωνιστών (400μ.Χ.), δίδαξε φιλοσοφία και μαθηματικά και αποτέλεσε πόλο έλξης για τους διανοούμενους της εποχής ενώ έκανε και εκτενή και ουσιώδη σχόλια στα μαθηματικά έργα του Διόφαντου και του Απολλώνιου. Δυστυχώς παρότι η ίδια η Υπατία υπήρξε πολυγραφότατη κανένα από τα έργα της δεν σώζεται και έχουμε μόνο αναφορές για αυτά. Πολλοί από τους μαθητές της ανήκαν στους ανώτατους κύκλους της αριστοκρατίας της πόλης και έγιναν σημαντικές προσωπικότητες, όπως ο επίσκοπος Κυρήνης Συνέσιος και ο έπαρχος της Αλεξανδρείας Ορέστης. Η ίδια επηρεάστηκε φιλοσοφικά από τους νεοπλατωνικούς Πλωτίνο και Ιάμβλιχο.
Η Υπατία τελικά δολοφονήθηκε, σύμφωνα με το Σωκράτη σχολαστικό, από μερίδα πλήθους χριστιανών οι οποίοι πίστευαν ότι ήταν υπαίτια για τη μη συμφιλίωση του επάρχου Ορέστη και του Επισκόπου Αλεξανδρείας Κύριλλου, οι οποίοι βρίσκονταν σε διένεξη και παρότι είχε πολλούς χριστιανούς φίλους. Ο φανατισμένος όχλος την ξεγύμνωσε, την κατέκοψε με θραύσματα αγγείων ή κοφτερά όστρακα και μετά έκαψαν τα σκορπισμένα και αιμόφυρτα μέλη της, πρακτική που ακολουθούσε ο όχλος της περιοχής και σε άλλες περιπτώσεις, όπως στην περίπτωση του Πατριάρχη Προτέριου.
Υπατία [3*]
Υπατία [4*]
σχόλια