Με την ιστορία της πώλησης 4 αεροσκαφών της Ολυμπιακής, ασχολείται σε άρθρο του το περιοδικό Economist, γράφοντας ότι η Ελλάδα έχασε εκατομμύρια ευρώ από αυτή την πώληση. Μάλιστα το άρθρο ξεκινά θέτοντας αυτή την ιστορία ως παραβολή για το πώς έφτασε η χώρα σε αυτή την κατάσταση.
Όπως γράφει το περιοδικό, το 2007 η αμερικανική εταιρία αποτίμησης Avitas, έδινε μια τιμή 45 εκατομμυρίων ευρώ για καθένα από αυτά τα αεροσκάφη ενώ το 2010 μια μικρή γερμανική αεροπορική εταιρεία που ονομάζεται Cirrus προσέφερε 23 εκατομμύρια για το κάθε αεροσκάφος. Αλλά οι Έλληνες απέρριψαν την πρόταση αυτή λόγω του κανόνα ότι η κρατική περιουσία δεν θα μπορούσε να πωληθεί για λιγότερο από το 75% της δηλωθείσας αξίας της. Στη συνέχεια το κράτος κάλεσε εμπειρογνώμονες για μία ακόμη αποτίμηση και αυτή τη φορά τα αεροσκάφη εκτιμήθηκαν σε μόλις 18 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.
Μετά από τρία χρόνια που αυτά τα αεροπλάνα έμεναν αχρησιμοποίητα στην υγρή ατμόσφαιρα της Αθήνας, ήρθε η μοναδική προσφορά που έγινε από εταιρία του Μαϊάμι, η οποία πλέον ήθελε τα αεροπλάνα για ανταλλακτικά. Τα ελληνικά συνδικάτα ξεσηκώθηκαν για τη σκανδαλώδη τιμή, μόλις 10 εκ. δολάρια το ένα.
Έτσι, σημειώνει το περιοδικό, μια πώληση που θα είχε αποφέρει 180 εκατομμύρια δολάρια το 2009, καταλήγει στα μόλις 40 εκατομμύρια δολάρια, τρία χρόνια και δύο διεθνείς διασώσεις αργότερα. «Σε αυτή την τιμή θα ήταν ακόμα καλύτερο για την ελληνική κυβέρνηση να διαλύσει τα αεροπλάνα στην Αθήνα. Τουλάχιστον θα είχε δώσει δουλειά σε άνεργους Έλληνες», καταλήγει το δημοσίευμα.
σχόλια