Την ανάγκη άμεσης τροποποίησης των χρηματοοικονομικών μοντέλων των πέντε αυτοκινητοδρόμων της Ελλάδας εξέφρασαν οι εργολήπτριες εταιρείες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν για την εξέλιξη των έργων. Δεν επιβεβαίωσαν πάντως, τις δηλώσεις Μαγκριώτη, περί μείωσης των διοδίων ενώ έδειξαν να εμμένουν στα διόδια για δρόμους που ακόμα δεν είναι έτοιμοι.
«Όλοι μοιραζόμαστε ζημιές, τα υπάρχοντα μοντέλα δεν λειτουργούν» ανέφεραν οι εκπρόσωποι των κατασκευαστριών εταιρειών που εκμεταλλεύονται τους 5 αυτοκινητοδρόμους.
Οι εκπρόσωποι των εταιρειών αναφέρθηκαν εκτενώς στην παύση της χρηματοδότησης από τις τράπεζες τονίζοντας ωστόσο ότι δεν είναι στις προθέσεις κανενός από τα εμπλεκόμενα μέρη (κατασκευαστές και τράπεζες) να εγκαταλείψουν τις συμβάσεις.
Οι εκπρόσωποι των εταιρειών επιβεβαίωσαν ότι βρίσκονται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Υποδομών, το οποίο κατηγόρησαν ότι δημοσιοποιεί αντικείμενα των συζητήσεων στον τύπο.
Στο σημείο αυτό δεν επιβεβαίωσαν τις χθεσινές δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών Γ. Μαγκριώτη περί μείωσης των διοδίων κατά 50%.
Όσον αφορά στο κίνημα κατά των διοδίων ζήτησαν συγκεκριμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες όπως να καταστεί η μη καταβολή, πλημμέλημα και να υπάρξει παράλληλη αναθεώρηση του ΚΟΚ.
«Βασική προϋπόθεση για να κατασκευάζονται τα έργα είναι τα διόδια. Υπάρχει αυτή τη στιγμή μία πολεμική κατά των έργων. Το τζάμπα έχει κόστος για τα έργα και τη χώρα», ανέφεραν ενδεικτικά.
Αναφορικά με το καθαρά κατασκευαστικό μέρος, η ολοκλήρωση των έργων παρατείνεται κατά 2 χρόνια τουλάχιστον, σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ θα απαιτηθούν συμπληρωματικές συμβάσεις στην Ολυμπία Οδό και την Κεντρική Οδό.
Πηγή: www.isotimia.gr
σχόλια