Η τελευταία διαφήμιση της Nike έχει γίνει viral, αποσπώντας εγκωμιαστικά σχόλια για το μήνυμα ελπίδας, επιμονής και ίσων ευκαιριών στον αθλητικό κόσμο εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού.
Με τίτλο «Δεν μπορείς να μας σταματήσεις», η διαφήμιση με ένα σπλιτ οθόνης διαμηνύει πως όλοι οι αθλητές, ανεξαρτήτως αθλήματος, ηλικίας, φύλου, φυλής, σωματικής διάπλασης και ακεραιότητας ή θρησκείας, μοιράζονται τις ίδιες αγωνίες, υπερβαίνουν το ίδιο τα όριά τους και πανηγυρίζουν το ίδιο τους θριάμβους τους και πως η επιμονή τους και το μαχητικό πνεύμα, κόντρα στις δυσκολίες ακόμη κι αυτής της πανδημίας, θα επικρατήσουν στο τέλος.
Το βίντεο που φιλοξενεί μαύρους λευκούς, Ασιάτες και μουσουλμάνους αθλητές, κυκλοφόρησε την Πέμπτη και μέσα σε λιγότερο από μια μέρα είχε 11 εκατομμύρια views μόνο στο YouTube όπου πολλοί σχολιάζουν θετικά το ότι η εταιρεία βάζει δυναμικά στο προσκήνιο τη διαφορετικότητα, την κοινωνική δικαιοσύνη και την αποδοχή.
«Δεν είμαστε ποτέ μόνοι κι αυτή είναι η δύναμή μας» ακούγεται να λέει η αφηγήτρια, Μέγκαν Ραπίνο, σταρ του γυναικείου ποδοσφαίρου και ακτιβίστρια για την ισότιμη αμοιβή γυναικών και ανδρών αθλητών. «Γιατί όταν μας αμφισβητούν, θα παίξουμε σαν γροθιά. Όταν μας βάζουν εμπόδια, συνεχίζουμε πιο μακριά και πιο σκληρά. Όταν δεν μας παίρνουν στα σοβαρά, τους διαψεύδουμε. Και αν δεν χωράμε στο άθλημα, αλλάζουμε το άθλημα».
Κατά τη διάρκεια των 90 δευτερολέπτων του κλιπ, ο ένας αθλητής στο ένα μισό της οθόνης, συμπληρώνει τον δεύτερο, σαν να είναι ένας.
Στο βίντεο εμφανίζονται άνθρωποι σε διαφορετικά αθλήματα που γονατίζουν κατά την ανάκρουση του εθνικού ύμνου, διαμαρτυρόμενοι για την φυλετική ανισότητα και την αστυνομική αυθαιρεσία: «Ξέρουμε πως τα πράγματα δεν πηγαίνουν πάντοτε όπως θέλουμε. Όμως, ανεξαρτήτως τού πώς, εμείς θα βρίσκουμε τρόπο. Και όταν τα πράγματα δεν είναι δίκαια, θα συνασπιστούμε για την αλλαγή» συνεχίζει η Ραπίνο.
Εκτός από το περιεχόμενό της, όμως, η διαφήμιση είναι και ένα «θαύμα μοντάζ» όπως το περιγράφουν πολλοί, καθώς χρειάστηκαν 4.000 ώρες αθλητικού υλικού για την επιλογή των τελικών εικόνων και, ασφαλώς, οι ικανότητες έμπειρων μοντέρ που κατάφεραν να συνδέσουν επιδέξια δύο εικόνες σε μια.
Υπήρξαν, όμως, κι εκείνοι που επέκριναν τη Nike για υποκρισία, επικαλούμενοι τις άθλιες εργασιακές συνθήκες σε χώρες παραγωγής των προϊόντων της. «Η Nike νοιάζεται πραγματικά για τους ανθρώπους. Εκτός από τους ανθρώπους που φτιάχνουν τα προϊόντα της» σχολιάζει κάτω από τη διαφήμιση χρήστης του YouTube.
Με πληροφορίες από CNN