Apple VS Facebook: Η κόντρα μεταξύ των γιγάντων της Σίλικον Βάλεϊ αγριεύει

Apple vs. Facebook is getting ugly Facebook Twitter
Τελευταίο επεισόδιο στον ακήρυχτο αυτό πόλεμο μεταξύ Apple και Facebook, η προσθήκη του εργαλείου Αpp Tracking Transparency - Πηγή φωτογραφίας: Business Week/Instagram
0

Αυτό που έως ενός σημείου αποτελούσε μια παρασκηνιακή, αδιόρατη για το ευρύ κοινό κόντρα, έχει εξελιχθεί σε μια ολοένα και κλιμακούμενη διαμάχη γιγάντων στον ανταγωνιστικό κόσμο τής Σίλικον Βάλεϊ. 

Τον Μάρτιο του 2018, το Facebook βρισκόταν στη δίνη του σκανδάλου της Cambridge Analytica, δεχόμενο σωρεία επικρίσεων για τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων χρηστών του. Όταν δημοσιογράφος στο MSNBC ζήτησε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Apple, Τιμ Κουκ να σχολιάσει τι θα έκανε αν ήταν στη θέση του CEO του Facebook, εκείνος απάντησε πως «δεν θα βρισκόμουν σε αυτήν την κατάσταση». 
 


Μία εβδομάδα αργότερα, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ υπονόησε πως τα προϊόντα της Apple απευθύνονται «μόνο στους πλουσίους». Και μετά η Apple έκανε επίδειξη σε μια νέα υπηρεσία που επέτρεπε στους χρήστες να μειώσουν το χρόνο που περνούν σε εφαρμογές. «Αν δείτε μια εφαρμογή στην οποία θέλετε να περνάτε λιγότερο χρόνο, μπορείτε να βάλετε το όριό σου» ανέφερε στην παρουσίαση ο Κουκ, με φόντο το λογότυπο του Instagram σε τεράστια οθόνη. 


Τελευταίο επεισόδιο στον ακήρυχτο αυτό πόλεμο, η προσθήκη του εργαλείου Αpp Tracking Transparency (Διαφάνεια στην παρακολούθηση) στην τελευταία ενημέρωση του λειτουργικού iOS μέσω του οποίου η Apple δίνει στους κατόχους iPhone τη δυνατότητα άρνησης στη συλλογή προσωπικών στοιχείων που συλλέγουν λογής εφαρμογές. 

Ωστόσο, αυτό πλήττει σοβαρά τη Facebook, καθώς το συγκεκριμένο εργαλείο αποκλείει το είδος των διαφημίσεων από τις οποίες το μέσο κοινωνικής δικτύωσης αντλεί έσοδα. 

Κόντρα δεκαετίας
 

Η διαμάχη των δύο τεχνολογικών κολοσσών φαίνεται πως δεν είναι νέα.

Όπως αποκαλύπτει σειρά μέιλ από δύο κορυφαία στελέχη της Apple και τον ίδιο τον Στιβ Τζομπς, το 2011 είχε ξεσπάσει μια κόντρα με αφορμή την καθυστέρηση της κυκλοφορίας του app του Facebook για τα iPad που είχαν ήδη κυκλοφορήσει. 

Έκτοτε, Facebook και Apple μοιράζονταν μια κοινώς επωφελή, αλλά όχι πάντα φιλική σχέση. Από τη μία, η Facebook βασίζεται στη «ναυαρχίδα» της Apple, το iPhone για να φτάσει τα εκατομμύρια του κοινού της και η Apple χρειάζεται την εξαιρετικά δημοφιλή δημοφιλή εφαρμογή στις συσκευές της για να αποτρέψει τη διαρροή χρηστών σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες. 

Ωστόσο, πλέον, τα δύο τεχνολογικά μεγαθήρια βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, με τη Facebook να εστιάζει σε προϊόντα που βρίσκονται επίσης στον σχεδιασμό της Apple. 

Με πληροφορίες από Business Week/CNBC

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αυξήθηκαν οι πιθανότητες ο αστεροειδής 2024 YR4 να χτυπήσει τη Γη και είναι «μεγαλύτερες από ποτέ»

Τech & Science / Αυξήθηκαν οι πιθανότητες ο αστεροειδής 2024 YR4 να χτυπήσει τη Γη και είναι «μεγαλύτερες από ποτέ»

Η NASA δημοσίευσε νέα δεδομένα που υποδηλώνουν ότι ο αστεροειδής 2024 YR4 μπορεί να αποτελέσει κίνδυνο για μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές στον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Μελέτη: Τα επίπεδα χλωρίωσης του νερού στην ΕΕ ενδέχεται να αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου

Τech & Science / Μελέτη: Η χλωρίωση του νερού στην ΕΕ πιθανώς αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου

Η χλωρίωση του νερού αύξησε δραματικά το προσδόκιμο ζωής στις αρχές του 20ού αιώνα, αλλά οι επιστήμονες ανακάλυψαν τις αρνητικές συνέπειες της διαδικασίας δεκαετίες αργότερα
LIFO NEWSROOM
Οι άνδρες ίσως είναι πιο ρομαντικοί από τις γυναίκες, σύμφωνα με έρευνες

Τech & Science / Είναι οι άνδρες πιο ρομαντικοί από τις γυναίκες; Τι λέει η επιστήμη

Αν και οι αντιλήψεις έχουν εξελιχθεί προς μια πιο ισότιμη προσέγγιση στις σχέσεις, παραμένουν έντονα τα στερεότυπα που παρουσιάζουν τους άνδρες ως πιο ρομαντικούς, επειδή αυτό αναμένεται από αυτούς
LIFO NEWSROOM