Ερευνητές του Πανεπιστημίου Rochester της Νέας Υόρκης, δημιούργησαν έναν αλγόριθμο που είναι σε θέση να αναγνωρίζει tweets που έχουν ανέβει από χρήστες σε κατάσταση μέθης.
Οι ερευνητική ομάδα αρχικά συνέλεξε tweets βάσει γεωγραφικών κριτηρίων, που προέρχονταν από την πόλη της Νέας Υόρκης καθώς και μια επαρχία της πολιτείας της Νέας Υόρκης, και στη συνέχεια φίλτραραν μόνο όσα "τιτιβίσματα" περιήχαν τις λέξεις "μεθυσμένος", "μπύρα" και "πάρτι".
Στη συνέχεια με τη βοήθεια της τεχνικής υποδομής της Amazon, οι ερευνητές ανέλυσαν 11.000 tweets σχετικά με το αλκοόλ.
Η έκθεσή τους στην επιθεώρηση Technology Review αναφέρει ότι ο αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης που ανέπτυξαν ήταν σε θέση να διακρίνει το εάν κάποιος απλά έγραφε ένα tweet αναφερόμενος σε κάτι σχετικό με το αλκοόλ, ή εάν ήταν πιωμένος ενώ συνέτασσε το tweet. Το αξιοθαύμαστο είναι, αναφέρει το Quartz, ότι οι ερευνητές κατάφεραν να εντοπίσουν το εάν οι χρήστες του Twitter πόσταραν τα tweets από το σπίτι τους ή από μια ακτίνα 100 μέτρων γύρω από αυτό, με 80% ακρίβεια.
Ανάμεσα στα ευρήματά τους ήταν ότι τα περισσότερα tweets που σχετίζονται με αλκοόλ προέρχονταν από την Νέα Υόρκη σε σχέση με την επαρχία Monroe, ενώ οι περισσότεροι από όσους έγραφαν tweets για το αλκοόλ, απολάμβαναν ένα ποτηράκι στο σπίτι.
Οι ερευνητές παραδέχτηκαν ότι ο αλγόριθμός τους μπορεί να έχει κάποιες ατέλειες και η μέθοδος συλλογής στοιχείων μέσω του Twitter δεν είναι αντιπροσωπευτική, παρόλα αυτά η μελέτη τους ρίχνει φως στην αλληλεπίδραση μεταξύ αλκοόλ και μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς και στο ότι η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποικίλει ανάμεσα σε διαφορετικές κοινωνικές ομάδες.