Τα Google Maps είναι πλέον τόσο διαδεδομένοι, ένα τόσο ζωτικό μέρος της ζωής μας, που είναι σχεδόν περίεργο το ότι δεν υπήρχαν πριν το 2005, γράφει το Business Insider.
Ο Dan Sieberg, ένα στέλεχος της εταιρείας και αυτοαποκαλούμενος «ευαγγελιστής» της επανάστασης των Google Maps, λέει «νομίζω ότι τα maps της Google είναι ένα από αυτά τα πράγματα που πλέον έχουν γίνει εντελώς απαραίτητα για τη ζωή μας. Έχει γίνει σημαντικό μέρος κατανόησης μιας νέας πόλης, ή ένας τρόπος να συναντηθούμε πιο γρήγορα, ή ένα μέσο για προγραμματισμό διακοπών».
Περίπου ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι χρησιμοποιούν τα Google Maps κάθε μήνα, με ένα δις αναζητήσεις την ημέρα. Μέχρι σήμερα έχουν χαρτογραφηθεί 194 χώρες με συνολικά 28 εκατομμύρια μίλια δρόμου.
Όμως η Google σύντομα κατάλαβε ότι για να επιζήσει αυτή η προσπάθεια, πρέπει να συνεχίσει να μεγαλώνει. Το γνωστό αυτοκίνητο της Google πέρασε από όπου μπορούσε να περάσει. Μετά, ένα τρίκυκλο άρχισε να διανύσει πάρκα πόλεων και πανεπιστημιουπόλεις στις ΗΠΑ. Μετά, κάποιος είπε ότι και οι εσωτερικοί χώροι χρειάζονται χάρτες, έτσι η Google κατασκεύασε ένα τρόλεϊ που κυκλοφορεί μέσα σε μουσεία. Μετά ένα snowmobile με κάμερα άρχισε να κατεβαίνει χιονοδρομικά κέντρα και πλαγιές. Ο Trekker, στην πλάτη ορειβατών, κατέβηκε στο Grand Canyon, στην Αρκτική και στην Ανταρκτική, διέσχισε τον Αμαζόνιο μέσα σε βάρκα.
Την ίδια περίοδο, υποβρύχιες κάμερες ξεκίνησαν να αποτυπώνουν βυθούς σε έξι νέες τοποθεσίες.
Η πιο μεγάλη ανησυχία που έχει εκφραστεί ευρέως έχει να κάνει με την παραβίαση της ιδιωτικότητας. Ο Nick Pickles, διευθυντής της ομάδας πίεσης Big Brother Watch, προειδοποιεί: «δεν θα είσαι σε θέση να κάνεις ηλιοθεραπεία στον κήπο σου χωρίς να κινδυνεύεις από κάποιο αεροπλάνο της Google". O Sieberg είναι απορριπτικός: « Η ανάλυση δεν προκαλεί ανησυχία για έναν άνθρωπο που βρίσκεται στο έδαφος. Απλώς δεν θα είναι αναγνωρίσιμος».
Αυτά είναι σοβαρά θέματα, αλλά πολλοί φοβούνται για το ρίσκο που αποτελούν πλέον τα Google Maps στην εμπειρία ενός ταξιδιού. Μέρος της χαράς είναι το μυστήριο που περιβάλλει ένα ταξίδι: το να μην ξέρεις τι θα δεις ή το πού θα σε πάει η διάθεσή σου.
«Υπάρχουν πολλά μέρη στη γη στα οποία δεν πρόκειται ποτέ να πάω, και αυτή η υπηρεσία μου δίνει την ευκαιρία ενός παραθύρου» λέει ο καθηγητήςQuigley και συμπληρώνει: για την αυθεντική εμπειρία, τα μάτια πρέπει να είναι στραμμένα πάνω, και όχι κάτω, στην οθόνη ενός iPhone. "To σημαντικό είναι να ελευθερωθούμε από τις συσκευές, να επανασυνδεθούμε με την πραγματικότητα που μας περιβάλλει, και όχι την όψη της πραγματικότητας μέσα από μια οθόνη».
σχόλια