Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει ο Guardian, η παραχώρηση συσκευών όπως tablet και smartphones από τους γονείς για να ηρεμήσουν τα παιδιά τους, έχει αρνητικές συνέπειες στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως ο αυτοέλεγχος, αλλά και στην συναισθηματική και διανοητική τους ανάπτυξη και συμπεριφορά.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βοστώνης κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου σε όσους γονείς χρησιμοποιούν mobile συσκευές για να απασπάσουν την προσοχή των παιδιών προσχολικής ηλικίας, υποστηρίζοντας ότι η χρήση τους μπορεί να είναι επιζήμια για την "κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη".
Παράλληλα μέσω των πορισμάτων της έρευνάς τους οι επιστήμονες τονίζουν ότι η χρήση των διαδραστικών οθονών από παιδιά κάτω των τριών ετών θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη δεξιοτήτων που απαιτούνται για την επίλυση προβλημάτων ενώ μακροχρόνια μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στον τρόπο κατανόησης των μαθηματικών.
Η πρόταση των ερευνητών προς τους γονείς και κηδεμόνες είναι περισσότερος χρόνος offline και εκτός οθονών, συμπεριλαμβανομένης της τηλεόρασης, και αφιέρωση τουλάχιστον μιας ώρας σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν παιχνίδι και αλληλεπίδραση με άλλη μέλη της οικογένειας.
Η ιθύνουσα της έρευνας που διεξήγαγε η Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου της Βοστώνης, Jenny Radesky, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι "στην παρούσα φάση, η χρήση των mobile συσκευών δημιουργεί περισσότερα ερωτηματικά από απαντήσεις".
σχόλια