Στο μικροσκόπιο της αρχής ανταγωνισμού της Γερμανίας βρίσκεται το Facebook, με μια έρευνα εν εξελίξει σχετικά με το κατά πόσο οι πρακτικές που ακολουθεί στην συλλογή δεδομένων των χρηστών του, εκμεταλλευόμενο την δεσπόζουσα θέση του στην αγορά, παραβιάζει την νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Σύμφωνα με τις υπόνοιες της αρχής ανταγωνισμού, Bundeskartellamt, αναφέρει ο Guardian, οι χρήστες του Facebook ενημερώνονται ελλιπώς σχετικά με τις μεθόδους συλλογής δεδομένων του κοινωνικού δικτύου και για το λόγο αυτό ξεκίνησε από σήμερα εις βάθος έρευνα των όρων χρήσης του ώστε να διαπιστωθεί το έαν παραβιάζει το Γερμανικό νόμο.
Ως γνωστό, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του Facebook προέρχεται από την στοχευμένη διαφήμιση που απευθύνεται στα 1,6 δισεκατομμύρια χρήστες του χρησιμοποιώντας πληροφορίες που συλλέγει από προφίλ, αλληλεπιδράσεις με φίλους, σχόλια, αναρτήσεις και απόψεις. Στο πρόσφατο παρελθόν οι πρακτικές αυτές έχουν προκαλέσει την έντονη κριτική πολιτικών και ρυθμιστικών αρχών στη Γερμανία.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Προέδρου της Αρχής ανταγωνισμού της χώρας, Andreas Mundt, "Για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο και συσσωρεύουν κέρδη από την διαφήμιση, τα δεδομένα των χρηστών τους έχουν τεράστια σημασία. ΓΙα το λόγο αυτό θα πρέπει να εξεταστεί το κατά πόσο το Facebook εκμεταλλεύεται την παντοδυναμία του στα κοινωνικά μέσα, και το εάν ενημερώνει επαρκώς τους χρήστες του για τον τύπο και την έκταση των πληροφοριών που συλλέγει."
Εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε πάντως, ότι το Facebook "σέβεται την νομοθεσία προστασίας προσωπικών δεδομένων και είναι σε θέση να απαντήσει όλα τα ερωτήματα που θα του τεθούν από την γερμανική αρχή ανταγωνισμού".
σχόλια