Γιατί πλέον συρρικνώθηκαν τα "likes" σε επαγγελματικές και προσωπικές σελίδες στο Facebook;

Γιατί πλέον συρρικνώθηκαν τα "likes" σε επαγγελματικές και προσωπικές σελίδες στο Facebook; Facebook Twitter
3

Εδώ και αρκετό καιρό, περίπου από τότε που ξεκίνησε το σκάνδαλο με τις διαρροές δεδομένων του Facebook προς τρίτους, τόσο οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου όσο και οι social media managers από official pages ενημερωτικών ιστοσελίδων, μεγάλων οργανισμών και κάθε είδους brand διαπιστώνουν με τρόμο το εξής: τη μείωση των impressions τους. 

Τα "likes" που κάποτε έπεφταν "βροχή" σε ένα viral post μειώθηκαν σε απόλυτο βαθμό. Τα reactions εμφανίζονται όλο και πιο διστακτικά, σίγουρα πάντως όχι με τον αυθορμητισμό και την ορμή του χρήστη των προηγούμενων χρόνων. Για μήνες όλοι αναρωτιούνταν μήπως γι' αυτή τη μεταστροφή ευθύνονταν οι απανωτές αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook. 

Μήπως οι αναρτήσεις δεν εμφανίζονταν σωστά και εγκαίρως στους χρήστες; Μήπως κάποια ρύθμιση άλλαξε και πάλι την προτεραιότητα εμφάνισης των posts; Ή μήπως κάτι πιο απόλυτο και γι' αυτό δυσοίωνο για την αξιοπιστία του Facebook συνέβαινε; 

Απαντήσεις σε όλα αυτά -και κυρίως σε διαφημιστές και επικεφαλής εκδόσεων και σημαντικών brands που έβλεπαν το reach τους να μειώνεται και τα impressions τους να συρρικνώνονται- δόθηκαν μέσα από την έκθεση της εταιρείας digital marketing Merkle, στην οποία καταγράφονται οι τάσεις του τελευταίου εξαμήνου στο Facebook. 

Τα στοιχεία μπορεί να αφορούν κυρίως τους χρήστες στις ΗΠΑ, ωστόσο, είναι ενδεικτικά των προθέσεων τους, αλλά και της τάσης που εδώ και καιρό καταγράφεται απέναντι στο δίκτυο. 

Να, λοιπόν μερικά από τα συμπεράσματα:

Κατ' αρχάς, όπως αποκαλύπτεται, παρά τα σκάνδαλα, παρά την κλήτευση Ζούκερμπεργκ σε αρμόδιες κυβερνητικές και μη επιτροπές η διαφήμιση στο Facebook κυριολεκτικά εκτινάχθηκε κατά 70%. Η εκτίναξη αποδίδεται στην αύξηση του ανταγωνισμού, αλλά και στη μείωση των impressions. 

Γιατί πλέον συρρικνώθηκαν τα "likes" σε επαγγελματικές και προσωπικές σελίδες στο Facebook; Facebook Twitter

H τελευταία με τη σειρά της φαίνεται να αποδίδεται στον μειωμένο χρόνο που φαίνεται να περνάνε οι χρήστες στο newsfeed, χρόνο τον οποίο πλέον αφιερώνουν στα αγαπημένα τους groups και σε υπο-ομάδες δραστηριοτήτων που τους απασχολούν. 

Την ίδια στιγμή η αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης στο Instagram είναι ακόμη πιο υψηλή. Για την ακρίβεια, έχει σχεδόν τριπλασιαστεί σε σχέση με αυτή του Facebook, καθώς η δαπάνη στη φωτογραφική πλατφόρμα εμφανίζεται αυξημένη κατά 177!

Γιατί πλέον συρρικνώθηκαν τα "likes" σε επαγγελματικές και προσωπικές σελίδες στο Facebook; Facebook Twitter

Για τους πιο έμπειρους αυτής της αγοράς, η συγκεκριμένη εκτίναξη ήταν μάλλον αναμενόμενη μετά τη σχετική με τα βίντεο αλλαγή στην οποία προχώρησε το Instagram. 

Γιατί πλέον συρρικνώθηκαν τα "likes" σε επαγγελματικές και προσωπικές σελίδες στο Facebook; Facebook Twitter

Τέλος, κατά την ίδια έρευνα, το 92% της κινητικότητας του το Facebook την οφείλει σε κινητά και tablets, κοινώς οι περισσότεροι σερφάρουν στη σελίδα και τις εφαρμογές του μέσω του smartphone, του i-Phone ή του tablet τους. 

 Με στοιχεία από Socialmediatoday.com

Τech & Science
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Παγετώνας της Αποκάλυψης»: Η κατάρρευσή του απειλεί τις παράκτιες κοινότητες από το Μαϊάμι και το Λονδίνο μέχρι το Μπαγκλαντές

Περιβάλλον / «Παγετώνας της Αποκάλυψης»: Η κατάρρευσή του απειλεί τις παράκτιες κοινότητες από το Μαϊάμι και το Λονδίνο μέχρι το Μπαγκλαντές

Οι επιστήμονες έψαξαν βαθιά κάτω από τον «Παγετώνα της Αποκάλυψης» και τα ευρήματά τους ισοδυναμούν με πιθανή καταστροφή για τον πλανήτη
LIFO NEWSROOM
Νέα αιματολογική εξέταση προβλέπει κίνδυνο για ασθένειες σε παιδιά

Τech & Science / Νέα αιματολογική εξέταση προβλέπει κίνδυνο για ασθένειες σε παιδιά

Η εξέταση μπορεί να πραγματοποιηθεί με εξοπλισμό που χρησιμοποιείται ευρέως για τον έλεγχο του πλάσματος αίματος σε βρέφη, καθιστώντας εφικτό για τους γιατρούς να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια ασθενειών και να παρέχουν έγκαιρες θεραπείες
LIFO NEWSROOM
Ο θηλασμός ζωτικής σημασίας για τη διαμόρφωση του μικροβιώματος και της υγείας των πνευμόνων

Τech & Science / Ο θηλασμός ζωτικής σημασίας για τη διαμόρφωση του μικροβιώματος και της υγείας των πνευμόνων

Τα δεδομένα μελέτης επέτρεψαν στους ερευνητές να αποσυνδέσουν την επίδραση του θηλασμού στο μικροβίωμα του βρέφους από μια σειρά άλλων περιβαλλοντικών παραγόντων
LIFO NEWSROOM
Είχε η Γη δακτύλιο όπως ο Κρόνος; - Τι αποκαλύπτουν οι κρατήρες στην επιφάνεια του πλανήτη

Τech & Science / Είχε η Γη δακτύλιο όπως ο Κρόνος; - Τι αποκαλύπτουν οι κρατήρες στην επιφάνεια του πλανήτη

Επιστήμονες θεωρούν ότι οι ανώμαλες θέσεις των κρατήρων πρόσκρουσης, τα συντρίμμια μετεωριτών σε ιζηματογενή πετρώματα, τα τσουνάμι και η σύντομη έκθεση μετεωριτών σε διαστημική ακτινοβολία σχετίζονται
LIFO NEWSROOM
Έρχονται αλλαγές στο Instagram με στόχο την προστασία των εφήβων

Διεθνή / Έρχονται αλλαγές στο Instagram με στόχο την προστασία των εφήβων

Η εφαρμογή θα εμποδίζει τους εφήβους να βλέπουν ευαίσθητες φωτογραφίες και βίντεο - Οι γονείς θα βλέπουν σε ποιους λογαριασμούς στέλνει μηνύματα το παιδί τους - Οι έφηβοι θα λαμβάνουν επίσης μια ειδοποίηση για έξοδο από την εφαρμογή μετά από 60 λεπτά χρήσης κάθε μέρα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Κοιτάτε ρε σεις σε τι σημείο έχουμε φτάσει. Να αναλύεται η κινητικότητα των "likes". Αυτό και αν είναι κατάντια!.....κοιτάτε να συνέλθετε και να έλθετε στα συγκαλά σας. Βγείτε επιτέλους από τον εικονικό κόσμο των οθονών σας και των πληκτρολογίων σας και δημιουργείστε ρεαλιστικές, κοινωνικές σχέσεις, φιλικές και συναισθηματικές.Επανέλθετε στην ρεαλιστική ενσυναίσθηση, πραγματικών καταστάσεων και συναναστροφών. Κλείστε τα κινητά σας και κάντε αληθινές παρέες και φιλίες (μετρημένες στο ένα χέρι). Χρησιμοποιείστε τα όταν πρόκειται να επικοινωνήσετε μέσω αυτών για να κλείσετε κάποιο ραντεβού και να συνεχίσετε την επικοινωνία από κοντά. Τουλάχιστον επικοινωνήστε με αυτά μιλώντας και κουβεντιάζοντας, απέχοντας συνειδητά από τα δωρικά, ανούσια μηνύματα και τα παιδαριώδη emoticons (φατσούλες).ΩΡΙΜΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!...
Μάλλον δεν κατάλαβες καλά το άρθρο. Οι άνθρωποι είχαν επιθυμίες και προτιμήσεις και πριν το facebook, απλά τώρα μπορούν και να μετρηθούν και να αναλυθούν, δεν άλλαξε κάτι. Ακόμη και το facebook να σταματήσει να υπάρχει άυριο, πάλι θα βρεθεί ένας τρόπος να μετρούνται αυτά είτε επειδή θα σε ξεγελασει καποιος μαρκετίστας έιτε γιατί το φωνάζεις απο μόνος σου. Μη σε τρομάξω αλλα και το οτι μπήκες εδώ και χολίασες κάπου έχει καταγραφεί...
Δεν με τρομάζεις εσύ φίλε μου, άλλα είναι εκείνα που με «χαλάνε» - και δεν είναι έτσι όπως το περιγράφεις. Συγκεκριμένα, εδώ έχουμε να κάνουμε με τα (anti)social media - Μέσα (αντι)κοινωνικής δικτύωσης...Αποτελεί τομέα της δουλειάς μου και της επιστήμης μου να αναλύω (και) αυτό το συγκεκριμένο ψυχοκοινωνικό (αρνητικό) φαινόμενο.Για να μην μακρηγορήσω και κουράσω, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (όπως τα ονόμασαν - που μόνο κοινωνική δικτύωση δεν αποτελούν επί της ουσίας), μας απομάκρυναν και μας απομόνωσαν περισσότερο. Και το φαινόμενο αυτό θα ενταθεί πολύ περισσότερο από τις νέες γενιές που εντάσσονται σε αυτά, αυτουσίως, σχεδόν νομοτελειακά, από νεαρή ηλικία, χωρίς να έχει προηγηθεί κάποιο κενό ή διαφορετικές, βιωματικές πράξεις ρεαλιστικής κοινωνικοποιήσεως (όπως στις προγενέστερες γενεές - αν και εκείνες έχουν επηρεαστεί σε σημαντικό βαθμό).Το όλο ζήτημα είναι πολύ σοβαρό, μεγάλο και αρχίζει να απασχολεί σημαντικά τους τομείς των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών.