Εδώ και αρκετό καιρό, περίπου από τότε που ξεκίνησε το σκάνδαλο με τις διαρροές δεδομένων του Facebook προς τρίτους, τόσο οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου όσο και οι social media managers από official pages ενημερωτικών ιστοσελίδων, μεγάλων οργανισμών και κάθε είδους brand διαπιστώνουν με τρόμο το εξής: τη μείωση των impressions τους.
Τα "likes" που κάποτε έπεφταν "βροχή" σε ένα viral post μειώθηκαν σε απόλυτο βαθμό. Τα reactions εμφανίζονται όλο και πιο διστακτικά, σίγουρα πάντως όχι με τον αυθορμητισμό και την ορμή του χρήστη των προηγούμενων χρόνων. Για μήνες όλοι αναρωτιούνταν μήπως γι' αυτή τη μεταστροφή ευθύνονταν οι απανωτές αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook.
Μήπως οι αναρτήσεις δεν εμφανίζονταν σωστά και εγκαίρως στους χρήστες; Μήπως κάποια ρύθμιση άλλαξε και πάλι την προτεραιότητα εμφάνισης των posts; Ή μήπως κάτι πιο απόλυτο και γι' αυτό δυσοίωνο για την αξιοπιστία του Facebook συνέβαινε;
Απαντήσεις σε όλα αυτά -και κυρίως σε διαφημιστές και επικεφαλής εκδόσεων και σημαντικών brands που έβλεπαν το reach τους να μειώνεται και τα impressions τους να συρρικνώνονται- δόθηκαν μέσα από την έκθεση της εταιρείας digital marketing Merkle, στην οποία καταγράφονται οι τάσεις του τελευταίου εξαμήνου στο Facebook.
Τα στοιχεία μπορεί να αφορούν κυρίως τους χρήστες στις ΗΠΑ, ωστόσο, είναι ενδεικτικά των προθέσεων τους, αλλά και της τάσης που εδώ και καιρό καταγράφεται απέναντι στο δίκτυο.
Να, λοιπόν μερικά από τα συμπεράσματα:
Κατ' αρχάς, όπως αποκαλύπτεται, παρά τα σκάνδαλα, παρά την κλήτευση Ζούκερμπεργκ σε αρμόδιες κυβερνητικές και μη επιτροπές η διαφήμιση στο Facebook κυριολεκτικά εκτινάχθηκε κατά 70%. Η εκτίναξη αποδίδεται στην αύξηση του ανταγωνισμού, αλλά και στη μείωση των impressions.
H τελευταία με τη σειρά της φαίνεται να αποδίδεται στον μειωμένο χρόνο που φαίνεται να περνάνε οι χρήστες στο newsfeed, χρόνο τον οποίο πλέον αφιερώνουν στα αγαπημένα τους groups και σε υπο-ομάδες δραστηριοτήτων που τους απασχολούν.
Την ίδια στιγμή η αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης στο Instagram είναι ακόμη πιο υψηλή. Για την ακρίβεια, έχει σχεδόν τριπλασιαστεί σε σχέση με αυτή του Facebook, καθώς η δαπάνη στη φωτογραφική πλατφόρμα εμφανίζεται αυξημένη κατά 177!
Για τους πιο έμπειρους αυτής της αγοράς, η συγκεκριμένη εκτίναξη ήταν μάλλον αναμενόμενη μετά τη σχετική με τα βίντεο αλλαγή στην οποία προχώρησε το Instagram.
Τέλος, κατά την ίδια έρευνα, το 92% της κινητικότητας του το Facebook την οφείλει σε κινητά και tablets, κοινώς οι περισσότεροι σερφάρουν στη σελίδα και τις εφαρμογές του μέσω του smartphone, του i-Phone ή του tablet τους.
Με στοιχεία από Socialmediatoday.com
σχόλια