Το WhatsApp δήλωσε ότι διαγράφει 2 εκατομμύρια λογαριασμούς το μήνα, ως μέρος μιας προσπάθειας να περιοριστεί η χρήση της πιο δημοφιλούς εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων στον κόσμο για την εξάπλωση των fake news και της παραπληροφόρησης.
Η υπηρεσία, που ανήκει στο Facebook, δημοσίευσε τα δεδομένα για την διακοπή της κατάχρησης ως μέρος μιας μεγάλης στρατηγικής που ξεκίνησε την Τετάρτη από την Ινδία, τη μεγαλύτερη αγορά για την εταιρεία με περισσότερους από 200 εκατομμύρια χρήστες και μια χώρα που προκαλεί ανησυχία ενόψει των εκλογών.
Η Ινδία ήταν επίσης η πιο απαιτητική αγορά για τον τεχνολογικό κολοσσό, ο οποίος έχει επικριθεί από την κυβέρνηση για το ρόλο του σε υποθέσεις μαζικών λιντσαρισμάτων που προκλήθηκαν από φήμες οι οποίες εξαπλώθηκαν χρησιμοποιώντας την εφαρμογή.
Ως απάντηση στη βία, καθώς και στον αυξημένο έλεγχο των υπηρεσιών social media, το WhatsApp έλαβε ήδη κάποια επιπλέον μέτρα και έχει περιορίσει τον αριθμό των ατόμων στους οποίους θα μπορούσε να σταλεί ένα μήνυμα.
Την Τετάρτη, η εταιρεία δήλωσε ότι ενθάρρυνε τους χρήστες να αναφέρουν τους λογαριασμούς που φαίνεται να προσπαθούν να στείλουν μαζικά μηνύματα.
«Δεν είμαστε εδώ για να δώσουμε στους ανθρώπους ένα μεγάφωνο, είμαστε εδώ για να μπορούν να στελνουν ιδιωτικά μηνύματα», δήλωσε ο Matt Jones, ο οποίος ηγείται της αντι-spam πολιτικής της εταιρείας.
Είπε ότι η εταιρεία είχε ανακαλύψει παραδείγματα «εισβολέων» που είναι σε θέση να ελέγχουν ταυτόχρονα πολλούς λογαριασμούς. Άλλοι χρησιμοποιούσαν εξομοιωτές για να χρησιμοποιούν πολλούς λογαριασμούς στον ίδιο υπολογιστή.
Περίπου το 95% των 2 εκατ. λογαριασμών που μπλοκαρίστηκαν κάθε μήνα είχαν επιδείξει αυτό που το WhatsApp χαρακτηρίζει ως «ανώμαλη συμπεριφορά» η οποία ανιχνεύτηκε από την εταιρεία και όχι από τις αναφορές χρηστών.
Οι ύποπτοι λογαριασμοί είχαν διάφορες ύποπτες συμπεριφορές όπως το να στέλνουν μεγάλους όγκους μηνυμάτων σύντομα μετά την εγγραφή τους.
Το Facebook δήλωσε πέρυσι ότι είχε διαγράψει 1,5 δισ. λογαριασμούς κατά το εξάμηνο έως το Νοέμβριο, ως μέρος της δικής του καταστολής για παραπληροφόρηση και spam. Το Twitter μπλόκαρε εκατομμύρια προβληματικούς λογαριασμούς τον περασμένο Ιούλιο.