Google: Αν δεν είχαν κάνει ένα ορθογραφικό λάθος το 1996, δεν θα «γκουγκλάραμε» σήμερα

Google: Αν δεν είχαν κάνει ένα ορθογραφικό λάθος το 1996, δεν θα «γκουγκλάραμε» σήμερα Facebook Twitter
0

Όταν οι φοιτητές του Στάνφορντ Λάρι Πέιτζ και Σέρτζεϊ Μπριν άρχισαν να προγραμματίζουν ώστε να δημιουργήσουν μία μηχανή αναζήτησης το 1996, η αρχική τους σκέψη ήταν να την ονομάσουν «μπάκραμπ» (Backrub), δηλαδή μασάζ. Ωστόσο, μερικούς μήνες αργότερα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μια επιτυχημένη μηχανή αναζήτησης χρειαζόταν ένα πιο πιασάρικο όνομα.

Για μία περίοδο η προτιμήσεις τους έκλιναν προς το «γουάτμποξ» (Whatbox), σύμφωνα με τον δημοσιογράφο της Σίλικον Βάλεϊ, Στίβεν Λεβί και το βιβλίο του για την ιστορία της Google. Κάποια στιγμή όμως αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τον συγκάτοικο του Πέιτζ ο όρος «Googol», η μαθηματική ονομασία για το 10100 – κάτι που άρεσε στον Πέιτζ.

Λέγεται ότι ο συγκάτοικος του Πέιτζ πληκτρολόγησε κάνοντας ένα μικρό ορθογραφικό λάθος – Google – στην αναζήτηση για τα διαθέσιμα ονόματα ιστοσελίδων. Το Google.com ήταν ακόμη διαθέσιμο και ο Πέιτζ το έκανε δικό του. Το ημερολόγιο έγραφε 15 Σεπτεμβρίου 1997.

Χρειάστηκε σχεδόν ένας χρόνος μέχρι να καταχωρηθεί η Google ως εταιρεία στις 4 Σεπτεμβρίου 1998. Η αποστολή της; Να οργανώσει όλες τις πληροφορίες του κόσμου και να τις καταστήσει προσιτές σε όλους. Η αρχική δέσμευση της εταιρίας ήταν «μην κάνεις κακό» (Don't be evil).

Οι καλοθελητές της Google και τα πνευματικά δικαιώματα σε σύγκρουση

Ήδη κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων λειτουργίας της Google έγινε σαφές ότι οι φιλοδοξίες των ιδρυτών της εταιρείας δεν περιορίζονται απλώς στη διαδικτυακή αναζήτηση. Με το βλέμμα στραμμένο στον αρχικό στόχο, να οργανώσει όλες τις πληροφορίες του κόσμου, άρχισε η ηλεκτρονική καταχώρηση βιβλίων.

Ήταν και η πρώτη σύγκρουση με την οποία ήρθαν αντιμέτωποι οι ιδρυτές – παρά τις καλές προθέσεις τους: Συγγραφείς και εκδότες θεώρησαν ότι με την κίνηση της Google παραβιάζονται τα πνευματικά τους δικαιώματα και κινήθηκαν νομικά εναντίον της. Μία κίνηση που είχε ως αποτέλεσμα την επιβράδυνση στην πρόοδο που σημείωσε στην αρχή η υπηρεσία GoogleBooks.

Και οι συγκρούσεις δεν σταμάτησαν εκεί. Μεγάλα ΜΜΕ κατηγόρησαν την Google ότι καταστρέφει τις επιχειρήσεις τους με τη δωρεάν πρόσβαση στο υλικό τους. Μάλιστα, μετά τις πρώτες αντιδράσεις στην Ευρώπη, πολιτικοί και στις ΗΠΑ, από το Ρεπουμπλικανικό, αλλά και το Δημοκρατικό κόμμα, έχουν βάλει στο στόχαστρο την εταιρεία εξαιτίας του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Σε όλα τα παραπάνω προστίθενται και οι φόβοι σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. «Μήπως η Google γνωρίζει πιο πολλά από όσα θα έπρεπε για τους χρήστες της;» αναρωτιέται η Deutsche Welle. 

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα πρόωρα νεογνά έχουν χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εισόδημα ως ενήλικες, δείχνει έρευνα

Τech & Science / Τα πρόωρα νεογνά έχουν χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εισόδημα ως ενήλικες, δείχνει έρευνα

Οι πρόωρες γεννήσεις και οι συναφείς γνωστικές, αναπτυξιακές και σωματικές επιπτώσεις της προωρότητας στην υγεία συνδέονται με χαμηλότερο εισόδημα από την απασχόληση, περιορισμένη εγγραφή σε πανεπιστήμια και χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο μέχρι την ηλικία των 28 ετών
LIFO NEWSROOM
Νυχτερίδες βαμπίρ τρέχουν σε διάδρομο και αποκαλύπτουν πώς χρησιμοποιούν το αίμα που καταναλώνουν

Τech & Science / Νυχτερίδες βαμπίρ τρέχουν σε διάδρομο και αποκαλύπτουν πώς χρησιμοποιούν το αίμα που καταναλώνουν

Για να επιβεβαιώσουν τις υποθέσεις τους, οι ερευνητές τάισαν τις νυχτερίδες με αίμα αγελάδας εμπλουτισμένο με αμινοξέα, τα οποία παρακολούθησαν με ειδικές μοριακές ετικέτες
LIFO NEWSROOM
Ο πρώτος ξύλινος δορυφόρος στον κόσμο εκτοξεύεται στο διάστημα σε δοκιμή για την εξερεύνηση του Άρη

Τech & Science / Ο πρώτος ξύλινος δορυφόρος στον κόσμο εκτοξεύεται στο διάστημα σε δοκιμή για την εξερεύνηση του Άρη

Ο δορυφόρος θα παραμείνει σε τροχιά για έξι μήνες, δίνοντας στους επιστήμονες τη δυνατότητα να παρατηρήσουν την απόδοση του ξύλου στο διάστημα και να αξιολογήσουν τις πιθανές του εφαρμογές στις επερχόμενες διαστημικές αποστολές
LIFO NEWSROOM
«Space Race»: Πώς η Ινδία φτάνει στον Άρη για λιγότερο από όσο κόστισε το «Gravity» 

Τech & Science / «Space Race»: Πώς η Ινδία στέλνει διαστημόπλοια στη Σελήνη και στον Άρη με πολύ λιγότερα χρήματα από τις ΗΠΑ

Η Ινδία κατασκευάζει εγχώρια όλα όσα χρειάζεται το διαστημικό της πρόγραμμα, καταφέρνοντας έτσι να ανταγωνίζεται τις ΗΠΑ και τη Ρωσία στην «κούρσα» της διαστημικής εξερεύνησης δαπανώντας πολύ λιγότερα χρήματα
LIFO NEWSROOM