ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Google και YouTube σταματούν τις πολιτικές διαφημίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Google και YouTube σταματούν τις πολιτικές διαφημίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση Facebook Twitter
Φωτ.: freepik
0

Η Google ανακοίνωσε πως θα σταματήσει να προβάλλει πολιτικές διαφημίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η απόφαση της Google σχετικά με το πολιτικό περιεχόμενο στους χρήστες της ΕΕ, αποτελεί απάντηση σε έναν επερχόμενο νέο κανονισμό που «εισάγει σημαντικές νέες λειτουργικές προκλήσεις και νομικές αβεβαιότητες για πολιτικούς διαφημιστές και πλατφόρμες».

Η Google δηλώνει ότι ο Κανονισμός για τη Διαφάνεια και τη Στόχευση της Πολιτικής Διαφήμισης «έχει έναν υπερβολικά ευρύ ορισμό για την πολιτική διαφήμιση» και είτε δεν θα δοθούν πιο συγκεκριμένες οδηγίες για την προβολή διαφημίσεων είτε οι οδηγίες αυτές δεν θα είναι πρακτικά εφαρμόσιμες τεχνικά. Ο κανονισμός αυτός αναμένεται να τεθεί σε ισχύ σε ένα χρόνο και, σύμφωνα με την ΕΕ, αποσκοπεί στην ενίσχυση της ακεραιότητας των προεκλογικών εκστρατειών και στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και της ξένης παρέμβασης.

Εκτός της Google, δεν θα προβάλλονται πολιτικές διαφημίσεις στην ΕΕ ούτε στο YouTube, το οποίο ανήκει στον διαδικτυακό κολοσσό, ενώ παρόμοιοι κανονισμοί έχουν ήδη οδηγήσει στη διακοπή της προβολής πολιτικών διαφημίσεων στον Καναδά, τη Γαλλία και τη Βραζιλία.

Οι διαφημίσεις και η τεχνολογία διαφημίσεων της Google έχουν υποβληθεί σε έλεγχο από τις ευρωπαϊκές αρχές τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία αντιμετώπισε -αλλά τελικά απέφυγε- πρόστιμα για καταχρηστικές διαφημιστικές πρακτικές το 2019 και πέρυσι αντιμετώπισε αντιμονοπωλιακές κατηγορίες.

Πριν από δύο μέρες η Google ξεκίνησε αυτό που αποκάλεσε μια μικρή, χρονικά περιορισμένη δοκιμή για την παράλειψη αποτελεσμάτων από εκδότες ειδήσεων που εδρεύουν στην ΕΕ στην αναζήτηση, στις Ειδήσεις Google και στη ροή Discover.

Τα βασικά στοιχεία του νέου κανονισμού της ΕΕ

Οι νέοι κανόνες της ΕΕ αποσκοπούν στη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφημιστικής προβολής σε σχέση με εκλογές, δημοψήφισμα ή νομοθετική διαδικασία σε επίπεδο μπλοκ ή σε κράτος μέλος. Δεν επηρεάζουν το περιεχόμενο των πολιτικών διαφημίσεων ούτε άλλες πτυχές της πολιτικής διαφημιστικής προβολής, όπως η διεξαγωγή πολιτικών εκστρατειών, οι οποίες εξακολουθούν να υπόκεινται στους ειδικούς εθνικούς κανόνες των κρατών μελών.

Δεν καλύπτουν το περιεχόμενο υπό συντακτική ευθύνη καθώς και τις απόψεις που εκφράζονται υπό προσωπική ιδιότητα.

Σύμφωνα με τους κανόνες:

  • Οι πολιτικές διαφημίσεις πρέπει να διατίθενται με σήμα διαφάνειας και εύκολα ανακτήσιμη ανακοίνωση διαφάνειας. Πρέπει να προσδιορίζουν σαφώς τις πολιτικές διαφημίσεις ως τέτοιες και να παρέχουν ορισμένες βασικές πληροφορίες σχετικά με αυτές, μεταξύ άλλων τον ανάδοχό τους, τις εκλογές ή το δημοψήφισμα με το οποίο συνδέονται, τα ποσά που έχουν καταβληθεί και οποιαδήποτε χρήση τεχνικών στόχευσης.
  • Η στόχευση της επιγραμμικής πολιτικής διαφημιστικής προβολής θα επιτρέπεται μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Τα δεδομένα πρέπει να συλλέγονται από το υποκείμενο των δεδομένων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο αφού το υποκείμενο των δεδομένων δώσει ρητή και χωριστή συγκατάθεση για τη χρήση τους για πολιτική διαφημιστική προβολή. Ειδικές κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όπως δεδομένα που αποκαλύπτουν φυλετική ή εθνοτική καταγωγή ή πολιτικές πεποιθήσεις, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατάρτιση προφίλ.
  • Για να προληφθούν εξωτερικές παρεμβάσεις, θα απαγορευθεί η παροχή υπηρεσιών διαφημιστικής προβολής σε αναδόχους τρίτων χωρών τρεις μήνες πριν από τη διεξαγωγή εκλογών ή δημοψηφίσματος.
Τech & Science
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θα μπορούσε αυτή η δομή σε σχήμα αυγού να είναι το μελλοντικό μας σπίτι στο Διάστημα;

Τech & Science / Θα μπορούσε αυτή η δομή σε σχήμα αυγού να είναι το μελλοντικό μας σπίτι στο Διάστημα;

Η Ινδία ετοιμάζεται να στείλει τους πρώτους της αστροναύτες στο διάστημα μέσω της αποστολής Gaganyaan, η οποία θα τοποθετήσει τρεις αστροναύτες σε χαμηλή γήινη τροχιά για τρεις ημέρες
LIFO NEWSROOM
Είμαστε έτοιμοι για αυτό; Δημοσιογράφος αναγνωρίζει πρόσωπα στον δρόμο με γυαλιά τεχνητής νοημοσύνης

Τech & Science / Το μέλλον είναι εδώ: Δημοσιογράφος ταυτοποιεί αγνώστους στον δρόμο με γυαλιά τεχνητής νοημοσύνης

Είμαστε έτοιμοι για αυτό; Σκανάρει πρόσωπα αγνώστων και τους αναγνωρίζει σε ελάχιστα δευτερόλεπτα - Το βίντεο πυροδοτεί συζητήσεις για την προστασία της ιδιωτικότητας που σχετίζονται με τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου
LIFO NEWSROOM
Επτά επιστημονικές συμβουλές για την ψυχική και γνωστική μας υγεία

Τech & Science / Επτά επιστημονικές συμβουλές για την ψυχική και γνωστική μας υγεία

Από το JOMO, τον σωστό ύπνο έως τον συνεπή εμβολιασμό και από την κηπουρική ως την αλληλεγγύη και τον αλτρουισμό, υπάρχουν επτά απλοί τρόποι για να ενισχύσουμε την υγεία του εγκεφάλου μας και τη συναισθηματική μας ανθεκτικότητα
LIFO NEWSROOM
Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Tech & Science / Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Πανικό έχουν προκαλέσει στις ΗΠΑ τα μυστηριώδη drones πάνω από τον ουρανό του Νιου Τζέρσεϊ, αλλά στο αιώνιο κυνήγι για τον εντοπισμό αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενων αντικειμένων, η ανθρώπινη μαρτυρία είναι συνήθως ο πιο αδύναμος κρίκος.
THE LIFO TEAM
Πέγκυ Αντωνάκου: Στην Google θα ξεκλειδώσουμε ερωτήσεις και αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε

Good Business Directory Vol.5 / «Στην Google θα ξεκλειδώσουμε αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε»

Η γενική διευθύντρια της Google για τη ΝΑ Ευρώπη, Πέγκυ Αντωνάκου, περιγράφει πώς η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν τη ζωή μας τα επόμενα χρόνια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ