Την Παρασκευή, ο πλανήτης έμεινε δέσμιος ενός μαζικού «μπλακ άουτ». Οι αεροπορικές εταιρείες ακινητοποιήθηκαν, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης αντιμετώπισαν εκτενείς διακοπές και η τεχνολογία των νοσοκομείων βγήκε εκτός λειτουργίας. Οι ταξιδιώτες δεν μπορούσαν να κάνουν check-in στα ξενοδοχεία τους και οι επιχειρήσεις αναζητούσαν χαρτί και στιλό. Μήπως, τελικά, δεν είμαστε έτοιμοι για την τεχνητή νοημοσύνη;
Ο υπαίτιος ήταν μια αποτυχημένη ενημέρωση λογισμικού από τον πάροχο υπηρεσιών IT CrowdStrike, η οποία επηρέασε την ευρεία γκάμα πελατών της που χρησιμοποιούν Windows. Ο ερευνητής AI Gary Marcus χαρακτήρισε τη παγκόσμια διακοπή ως μια «προειδοποίηση» για τον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.
Επισήμανε, ότι το λογισμικό σήμερα χρειάζεται ισχυρή δομική ακεραιότητα — και η AI δεν πρόκειται να βοηθήσει σ' αυτό. «Ξυπνήστε», έγραψε. «Αν ένα μόνο σφάλμα μπορεί να καταστρέψει αεροπορικές εταιρείες, τράπεζες, λιανέμπορους, μέσα ενημέρωσης και άλλα, τι ακριβώς μας κάνει να πιστεύουμε ότι είμαστε έτοιμοι για AGI (γενική τεχνητή νοημοσύνη);»
«Καταδιώκοντας το "μαύρο κουτί" του ΑΙ, που είναι δύσκολο να ερμηνευτεί και να εντοπιστεί σφάλμα, δεν είναι η λύση. Και το να αφήνουμε όλο και περισσότερη συγγραφή κώδικα σε γεννητική AI, που κατανοεί τη σύνταξη αλλά όχι τη σημασία, όπως δείχνει μια νέα αναφορά από τον Stephen Wolfram, δεν είναι επίσης η λύση» επισήμανε.
«Η λύση περιλαμβάνει μια εκτενή δέσμευση για την ακεραιότητα και την ανθεκτικότητα του λογισμικού, μια ώθηση που απαιτεί προσεκτική (και ταχεία) ρύθμιση. Μια μη ρυθμισμένη βιομηχανία AI είναι συνταγή για καταστροφή», κατέληξε ο Marcus.