Περισσότερα από 100 διαφορετικά έργα σε 26 χώρες έλαβαν χρηματοδότηση, ως μέρος του τέταρτου γύρου της Πρωτοβουλίας Ψηφιακών Ειδήσεων (DNI), για την αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων και ευκαιριών που αντιμετωπίζει το "οικοσύστημα" των ειδήσεων σήμερα.
Πριν από δύο χρόνια η Google είχε ανακοινώσει την πρωτοβουλία Digital News Initiative (DNI) μαζί με ευρωπαϊκούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς, με στόχο να ενισχύσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη των ψηφιακών ειδήσεων. Η Πρωτοβουλία Ψηφιακών Ειδήσεων (DNI) εξελίχθηκε σε μια συνεργασία μεταξύ της Google με τους ευρωπαϊκούς οργανισμούς για τη στήριξη της ειδησεογραφίας υψηλής ποιότητας μέσω της τεχνολογίας και της καινοτομίας. Όπως ανακοίνωσε χθες o Ludovic Blecher, o επικεφαλής του Ταμείου Καινοτομίας της Google (DNI Innovation Fund), έργα από 26 ευρωπαϊκές χώρες χρηματοδοτούνται με περισσότερα από 20 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του τέταρτου γύρου της Πρωτοβουλίας Ψηφιακών Ειδήσεων της Google.
Αυτός είναι ο πρώτος γύρος χρηματοδότησης με μεγάλα έργα, τα οποία έχουν υποβάλλει αιτήσεις για χρηματοδότηση μεγαλύτερη από 300.000 ευρώ. Είκοσι δύο τέτοιου είδους έργα χρηματοδοτήθηκαν, καθώς και 33 μεσαίου μεγέθους (50.000 - 300.000 ευρώ) και 47 πρωτότυπα (τα οποία χρηματοδοτούνται μέχρι 50.000 ευρώ).
Τα μεγάλα έργα που αποκόμισαν και μεγάλη χρηματοδότηση περιλαμβάνουν: την Go Digital, μια νέα πλατφόρμα ειδήσεων που αναπτύχθηκε από την Impresa στην Πορτογαλία για να παρέχει τοπικές και περιφερειακές αγορές με μια κοινή λύση για τη νομισματοποίηση του ψηφιακού τους περιεχομένου. Την Soldr, μια υπηρεσία της σουηδικής Mittmedia η οποία θα χρησιμοποιεί τα διαθέσιμα δεδομένα από την αλληλεπίδραση (στο περιεχόμενο που ενδιαφέρει τους χρήστες) και θα εφαρμόσει την μηχανική μάθηση για να προχωρήσει στη δημιουργία πιο εξατομικευμένων προϊόντων περιεχομένου. Επίσης, το Smarter Paywall της γαλλικής Le Parisien, το οποίο στοχεύει στην αύξηση της εύρεσης και της κατανάλωσης τοπικών ειδήσεων, αλλά και στη δημιουργία διαφορετικών μοντέλων μέτρησης των ενδιαφερόντων για κάθε τύπο αναγνώστη.
Η Γαλλία έλαβε την μερίδα του λέοντος της συνολικής χρηματοδότησης, με 4,1 εκατ. ευρώ που κατανέμονται μεταξύ 14 διαφορετικών πρότζεκτ στις τρεις κατηγορίες. Ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο (3,1 εκατ. ευρώ), η Ιταλία (1,8 εκατ. Ευρώ), η Ισπανία (1,5 εκατ. Ευρώ) και η Γερμανία (1,2 εκατ. Ευρώ). Μερικοί από τους βρετανικούς οργανισμούς που εξασφάλισαν στήριξη στον τέταρτο γύρο του Ταμείου Καινοτομίας είναι το Reuters, o εκδοτικός οργανισμός Archant, οι Financial Times και οι Times, πάντα μαζί με τους Sunday Times. Οι οργανισμοί αυτοί θα αναπτύξουν προγράμματα τα οποία θα εστιάζουν στην παραγωγή και τη νομισματοποίηση εξατομικευμένων βίντεο προγραμμάτων και περιεχομένου, στη διαχείριση εμπειριών διανομής του περιεχόμενου αυτού (για να παρέχουν στο κοινό μια πιο ζωντανή ειδησεογραφική ροή) ενώ τα πρότζεκτ θα πρέπει να εστιάζουν όχι μόνο στην προσθήκη επιλογών πληρωμής, αλλά και στη διασφάλιση ότι τα μέσα αυτών των οργανισμών στοχεύουν στους κατάλληλους ανθρώπους την κατάλληλη στιγμή.
Από την Ελλάδα χρηματοδοτείται ως πρωτότυπο το έργο "Check-It" το οποίο εμφανίζει με σαφήνεια ψεύτικα νέα στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, ενισχύοντας τους ανθρώπους με τα εργαλεία που χρειάζονται για να επαληθεύσουν τις ειδήσεις που καταναλώνουν.
Ένας νέος γύρος χρηματοδότησης από την Πρωτοβουλία Ψηφιακών Ειδήσεων θα ανοίξει το 2018. Ο πλήρης κατάλογος των έργων που χρηματοδοτήθηκαν στον τελευταίο γύρο του Ταμείου Καινοτομίας είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της Ψηφιακής Πρωτοβουλίας.
σχόλια