Η Google δαπάνησε περισσότερα χρήματα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία για λόμπινγκ το 2017 - περισσότερα από 18 εκατομμύρια δολάρια, θέλοντας να ευνοήσει τη θέση της στην Ουάσιγκτον.
Είναι η πρώτη φορά που μια τεχνολογική εταιρεία δίνει τα περισσότερα χρήματα για λόμπινγκ, σύμφωνα με τα αρχεία καταγραφών από το 1998 που άρχισε η επίσημη καταχώρηση.
Παραδοσιακά το πιο έντονο επιχειρηματικό λόμπινγκ έκαναν πάντα οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενέργειας και άμυνας. Οι AΤ&T, Boeing και Comcast συμπλήρωσαν την κορυφαία τετράδα του λόμπινγκ πέρυσι.
Η Google μοίρασε χρήματα αριστερά-δεξιά για να διαμορφώσει προς το συμφέρον της τις αποφάσεις του Λευκού Οίκου, του Κογκρέσου και των ομοσπονδιακών υπηρεσιών σε διάφορα θέματα, από τη μετανάστευση και τη φορολογία έως την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία και τη διαφήμιση στο διαδίκτυο.
Τα σχετικά στοιχεία του αρμόδιου Γραφείου της Γερουσίας των ΗΠΑ, που καταγράφει τις δαπάνες για λόμπινγκ, σύμφωνα με την «Ουάσιγκτον Ποστ», δείχνουν ότι η Google δεν είναι η μόνη τεχνολογική εταιρεία που, κατά τον πρώτο χρόνο της προεδρίας Τραμπ, αύξησε σημαντικά τις σχετικές δαπάνες για την άσκηση παρασκηνιακής πίεσης και επιρροής.
Το Facebook αύξησε επίσης τις δαπάνες λόμπινγκ κατά 32% πέρυσι (σε πάνω από 11 εκατ. δολάρια) συγκριτικά με το 2016, η Amazon κατά 16% (σε σχεδόν 13 εκατ. δολάρια) και η Apple κατά 51% (λίγο πάνω από τα 7 εκατ. δολ).
Οι Google, Facebook, Apple και Amazon έδωσαν αθροιστικά περίπου 50 εκατ. δολάρια για λόμπινγκ.
Οι εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ και οι επικεφαλής τους συγκρούσθηκαν το 2017 με τον Ντόναλντ Τραμπ για πολλά ζητήματα όπως ο περιορισμός της μετανάστευσης και η κλιματική αλλαγή.
Μέσα στη χρονιά, οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κ.α.) βρέθηκαν -και συνεχίζουν να βρίσκονται- στο στόχαστρο, επειδή θεωρήθηκαν «οχήματα» της ρωσικής προπαγάνδας, πριν τις προεδρικές εκλογές του 2016.
σχόλια