Η Google καταργεί τα cookies- Και δεν είναι όλοι έτοιμοι για αυτό

Η Google καταργεί τα cookies- Και οι διαφημιστές δεν είναι ευχαριστημένοι με αυτό Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Η Google προχωρά σε σαρωτικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες παρακολουθούν τους χρήστες στο διαδίκτυο. Ωστόσο, οι διαφημιζόμενοι δεν είναι ακόμα έτοιμοι για αυτές τις κινήσεις. 

Οι αλλαγές στην Google, από τις μεγαλύτερες στην ιστορία του κλάδου των διαδικτυακών διαφημίσεων -  ο οποίος ανέρχεται σε 600 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως - επικεντρώνονται στη χρήση των cookies, μιας τεχνολογίας που καταγράφει τη δραστηριότητα των χρηστών του διαδικτύου σε διάφορους ιστότοπους, ώστε οι διαφημιστές να μπορούν να τους στοχεύουν με σχετικές διαφημίσεις.

Από την Πέμπτη, η Google θα ξεκινήσει μια περιορισμένη δοκιμή που θα περιορίσει τα cookies για το 1% των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το πρόγραμμα περιήγησης Chrome, το οποίο είναι μακράν το πιο δημοφιλές στον κόσμο. Μέχρι το τέλος του έτους, η Google σχεδιάζει να καταργήσει τα cookies για όλους τους χρήστες του Chrome.

Οι έμποροι, οι εταιρείες διαφημιστικής τεχνολογίας και οι εκδότες ιστοσελίδων εργάζονται για να διασφαλίσουν ότι οι επιχειρήσεις τους θα μπορέσουν να αντέξουν τη μετάβαση. Αναφέρουν ότι η Google, η οποία έχει παρουσιάσει εργαλεία λογισμικού που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν στην αντικατάσταση των cookies, δεν έχει κάνει αρκετά για να προετοιμάσει την αγορά.

Η βιομηχανία δεν είναι καθόλου έτοιμη, δήλωσε ο Άντονι Κατσούρ, διευθύνων σύμβουλος του IAB Tech Lab, ενός εμπορικού ομίλου της βιομηχανίας ad-tech που χρηματοδοτείται από τα μέλη του, συμπεριλαμβανομένης της Google. Επισήμανε ότι η εταιρεία  θα πρέπει να δώσει περισσότερο χρόνο στον κόσμο να δοκιμάσει τις τεχνολογίες αντικατάστασης πριν καταργήσει τα cookies και ότι ο προγραμματισμένος χρόνος της Google για την πλήρη απαγόρευση - κοντά στην κρίσιμη διαφημιστική έκρηξη του τέταρτου τριμήνου - θα είναι βάναυσος για τον κλάδο. «Η χρονική στιγμή παραμένει κακή. Η έναρξη της κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης περιόδου του έτους που παράγει έσοδα για τον κλάδο είναι απλώς μια τρομακτική απόφαση» συμπλήρωσε. 

Τι υποστηρίζει η Google για τα cookies

Τα στελέχη της Google δήλωσαν ότι οι προσπάθειές τους για την κατάργηση των cookies περιλάμβαναν εκτεταμένη συνεργασία με το περιβάλλον του διαδικτύου. Πολλοί στη διαφημιστική βιομηχανία προέτρεψαν την Google να προχωρήσει σε αυτές τις αλλαγές μετά από προηγούμενες καθυστερήσεις στη διαδικασία, υποστηρίζουν. Τα εργαλεία της για την αντικατάσταση των cookies έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τη βιομηχανία να επιτύχει τους επιχειρηματικούς στόχους, σεβόμενη παράλληλα την ιδιωτική ζωή των καταναλωτών. 

«Είμαστε σίγουροι για την ικανότητα του κλάδου να προσαρμοστεί στη μετάβαση», δήλωσε ο Άντονι Τσάβεζ, αντιπρόεδρος της Google που επιβλέπει τις αλλαγές.

Τα cookies υπάρχουν από τις πρώτες μέρες του διαδικτύου. Οι αλλαγές της Google στοχεύουν στα cookies τρίτων μερών που τοποθετεί η βιομηχανία των διαδικτυακών διαφημίσεων στους ιστότοπους για την παρακολούθηση των χρηστών στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, ένας κατασκευαστής ενδυμάτων μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να στοχεύσει κάποιον που διαβάζει άρθρα στην ιστοσελίδα ενός ειδησεογραφικού πρακτορείου, αφού το άτομο αυτό έκανε κλικ στη διαφήμιση ενός ανταγωνιστή σε έναν άλλο ιστότοπο. Οι αλλαγές δεν επηρεάζουν τα είδη των cookies που χρησιμοποιούν οι ιστότοποι για την αποθήκευση βασικών πληροφοριών, όπως τα στοιχεία σύνδεσης.

Αν και οι προσπάθειες της Google θα επηρεάσουν αρχικά μόνο ένα μέρος των χρηστών του Chrome, θα μπορούσαν τελικά να σημαίνουν ότι δισεκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου θα βλέπουν λιγότερες διαφημίσεις που ταιριάζουν απόλυτα με τις συνήθειες περιήγησής τους στο διαδίκτυο. Οι συνήγοροι των καταναλωτών έχουν υποστηρίξει ότι τα cookies τρίτων παραβιάζουν την ιδιωτική ζωή των χρηστών επειδή μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία λεπτομερών προφίλ, συμπεριλαμβανομένων ευαίσθητων πληροφοριών όπως το ιατρικό ιστορικό ενός ατόμου.

Οι ενστάσεις των διαφημιστών στην προσπάθεια της Google

Στα τέλη της περασμένης δεκαετίας, τα προγράμματα περιήγησης Firefox της Mozilla και Safari της Apple άρχισαν να θέτουν όρια στα cookies παρακολούθησης λόγω ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Η Google ακολούθησε το 2020 με σχέδια να τα βγάλει εντελώς από το Chrome, αλλά καθυστέρησε τη διαδικασία αρκετές φορές και ακολούθησαν παράπονα.

Τα σχέδιά της έφεραν παράπονα που βασίζονται στα cookies για να βοηθήσουν τους διαφημιστές να στοχεύουν πελάτες και να παρακολουθούν την αποτελεσματικότητα των δαπανών τους. Ορισμένοι από αυτούς έχουν επίσης εκφράσει ανησυχίες ότι οι αλλαγές θα ενισχύσουν την κυριαρχία της τεχνολογικής εταιρείας με τη συγκέντρωση περισσότερων κρίσιμων λειτουργιών στην τεχνολογία του προγράμματος περιήγησης της εταιρείας.

Το Chrome αντιπροσωπεύει το 65% της διαδικτυακής κίνησης παγκοσμίως, γεγονός που το καθιστά τρεις φορές πιο δημοφιλές από το Safari, το επόμενο πιο διαδεδομένο πρόγραμμα περιήγησης, σύμφωνα με στοιχεία της Statcounter.

Πάντως, η  Google δήλωσε ότι υποσχέθηκε να μην δώσει προνομιακή μεταχείριση στα προϊόντα της ίδιας της εταιρείας ως μέρος μιας συμφωνίας με την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία επιβλέπει τα σχέδια για την κατάργηση των cookies. Η εταιρεία δήλωσε ότι η συμφωνία της με την CMA θα εφαρμοστεί σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σημαντικές εταιρείες διαφημιστικής τεχνολογίας έχουν ήδη  παραπονεθεί στην CMA και την Google ότι οι προτάσεις της περιέχουν σημαντικά κενά για σημαντικά χαρακτηριστικά όπως το βίντεο και είναι τεχνικά δύσκολο να εφαρμοστούν, δήλωσαν άνθρωποι που γνωρίζουν τις συζητήσεις.

Η Google περιέγραψε τις αλλαγές αυτό το μήνα ως μια περιορισμένη δοκιμή πριν προχωρήσει στην κατάργηση των cookies. Η CMA έχει τη δυνατότητα να ασκήσει ουσιαστικά βέτο στα σχέδια, εάν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι θα βλάψουν άλλες επιχειρήσεις.

Ορισμένα στελέχη του κλάδου δήλωσαν ότι η επικερδής επιχείρηση διαφημίσεων αναζήτησης της Google θα επωφεληθεί από την κατάργηση των cookies, επειδή δεν βασίζεται τόσο πολύ σε αυτά, καθιστώντας την έναν ασφαλέστερο προορισμό για τους διαφημιστές κατά τη διάρκεια της μετάβασης.

Στελέχη της Google δήλωσαν ότι πρωταρχικός στόχος της εταιρείας είναι να βελτιώσει το απόρρητο των χρηστών, παρέχοντας παράλληλα όσο το δυνατόν περισσότερες αξίες στους διαφημιζόμενους. Οι αλλαγές θα απαιτήσουν από ορισμένες εταιρείες να αναθεωρήσουν τα υπάρχοντα προϊόντα τους ή να επινοήσουν νέα, είπαν.

Με πληροφορίες από Wall Street Journal

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταγλωττισμένες ομιλίες του Χίτλερ κάνουν θραύση στα social media

Διεθνή / Με χρήση AI, ακροδεξιοί δημιουργούν αγγλόφωνες ομιλίες του Χίτλερ και τις ανεβάζουν στα social media

Επιχειρώντας να προσελκύσουν νέους στη ναζιστική ιδεολογία, ακροδεξιοί χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να φτιάξουν υποτιθέμενες ομιλίες του ηγέτη του Γ' Ράιχ
LIFO NEWSROOM
Οι διακρίσεις κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ προκαλούν στρες και οδηγούν σε κατάθλιψη

Τech & Science / Οι διακρίσεις κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ προκαλούν στρες και οδηγούν σε κατάθλιψη

Μελέτη με 393.000 συμμετέχοντες στο περιοδικό Neurology - Αυξημένο ρίσκο για τα ενήλικα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα σε σχέση με τα ετερόφυλα για άγχος και κατάθλιψη που επιδεινώνουν την υγεία του εγκεφάλου
LIFO NEWSROOM
Οι επισκέψεις παιδιών στα επείγοντα λόγω ζέστης αυξήθηκαν κατά 170% την τελευταία δεκαετία

Τech & Science / Οι επισκέψεις παιδιών στα επείγοντα λόγω ζέστης αυξήθηκαν κατά 170% την τελευταία δεκαετία

«Καθώς οι ακραίες καλοκαιρινές θερμοκρασίες γίνονται πιο συχνές λόγω της αλλαγής του κλίματος, βλέπουμε αύξηση των ασθενειών που σχετίζονται με τη ζέστη», ανέφερε η επικεφαλής της έρευνας
LIFO NEWSROOM
Ozempic: Θα μπορούσε να μειώσει τον εθισμό σε ουσίες, δείχνει νέα μελέτη

Τech & Science / Το Ozempic θα μπορούσε να μειώσει και τον εθισμό στα οπιοειδή, δείχνει νέα μελέτη

Εκτός από τον διαβήτη και την παχυσαρκία, το Ozempic είναι πιθανό να συνδράμει στην αντιμετώπιση ψυχιατρικών διαταραχών, όπως ο εθισμός - Το περιοδικό JAMA Network Open παρουσίασε τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα νέας έρευνας
LIFO NEWSROOM
Amazon, Tesla και Meta ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες που υπονομεύουν τη δημοκρατία παγκοσμίως

Τech & Science / Amazon, Tesla και Meta ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες που υπονομεύουν τη δημοκρατία παγκοσμίως

Η έκθεση επισημαίνει την ανάγκη για διεθνή δράση και δεσμευτική συνθήκη που θα υποχρεώνει τις πολυεθνικές να λογοδοτούν βάσει των διεθνών ανθρωπίνων δικαιωμάτων
LIFO NEWSROOM