Εδώ και 20 χρόνια η έκθεση «Internet Trends» που συντάσσει η εμβληματική Mary Meeker της εταιρείας Kleiner Perkins Caufield & Byers θεωρείται η πιο βαρυσήμαντη από την πληθώρα που κυκλοφορεί και αποτελεί την πιο ακριβή απεικόνιση του ψηφιακού τοπίου σε όλο τον κόσμο.
Η Meeker συνέταξε την πρώτη έκθεση το 1995, όταν ακόμα ο δικτυωμένος πληθυσμός στη Γη ήταν μόλις 35 εκατομμύρια. Η φετινή έκθεση που εκδόθηκε πριν από λίγες μέρες βρίσκει το online κοινό στα 2,8 δισεκατομμύρια και αποτελεί βαρόμετρο των όσων θα χαρακτηρίσουν το ψηφιακό τοπίο το αμέσως επόμενο διάστημα.
Η τηλεόραση συνεχίζει να είναι ο βασιλιάς των προτιμήσεων των διαφημιστών, αντιπροσωπεύοντας το 41% της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης, με τoν online κλάδο να την πλησιάζει «επικίνδυνα» στο 37%.
Ακολουθούν μερικά από τα πιο «ζουμερά» στοιχεία της έκθεσης των 196 σελίδων που αποτελεί το «ευαγγέλιο» των marketeers αλλά και όλων όσοι ασχολούνται σοβαρά με τον ψηφιακό κόσμο. Στο τέλος παρατίθεται η πλήρης έκθεση, την οποία μπορείτε να ξεφυλλίσετε από αυτό το άρθρο.
Ανάπτυξη του Internet
Εν έτει 1995, σέρφαραν στο Ιnternet 35 εκατομμύρια χρήστες, ήτοι το 0,6% του παγκόσμιου πληθυσμού. Δύο δεκαετίες μετά, το ποσοστό αυτό έχει φτάσει στο 39%, που μεταφράζεται σε 2,8 δισεκατομμύρια άτομα. Εξ' αυτών, το 52% προέρχεται από την Ασία, το 19% από την Ευρώπη, το 10% από τις ΗΠΑ και το υπόλοιπο 21% από τις υπόλοιπες περιοχές της Γης. Η πληθυσμιακή ανάπτυξη του Internet καλά κρατεί σύμφωνα με την έκθεση, ιδίως σε επίπεδο νέων χρηστών, αλλά παρουσιάζει μια ελαφρά κάμψη σε σχέση με τα τελευταία χρόνια.
Διαφήμιση
Η τηλεόραση συνεχίζει να είναι ο βασιλιάς των προτιμήσεων των διαφημιστών, αντιπροσωπεύοντας το 41% της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης, με τoν online κλάδο να την πλησιάζει «επικίνδυνα» στο 37%. Τέλος, το mobile, που συγκεντρώνει ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον των marketeers, βρίσκεται σε σταθερή πορεία ανόδου, σύμφωνα με τη Meeker.
Mobile
Ο τομέας που σημειώνει εκρηκτική άνοδο, πάντως, κατά γενική ομολογία, είναι αυτός των χρηστών κινητών, που από τα 80 εκατομμύρια του 1995 έχει εκτοξευθεί στα 5,2 δισεκατομμύρια το 2014, ενώ, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις, η έκθεση αναφέρει ότι θα συνεχίσει την ανοδική του πορεία, αλλά με πιο ήπιους ρυθμούς, και το 2015.
Συμπεριφορά Χρηστών
Και το 2015, ο όγκος του περιεχομένου που παράγουν οι χρήστες (το λεγόμενο και «user generated content»), δηλαδή φωτογραφίες, βίντεο κ.λπ., βρίσκεται σε σταθερή άνοδο σε όλες τις πλατφόρμες, με τις ηλικίες 12-24 να θεωρούνται οι trend-setters σε παγκόσμιο επίπεδο, οι οποίοι δίνουν και τη μεγαλύτερη έμφαση στον τομέα της κοινωνικής δικτύωσης.
Η εν λόγω ανάπτυξη σε μια πληθώρα από νέες πλατφόρμες πάντως, σύμφωνα με την έκθεση, κάνει τα πράγματα πιο περίπλοκα στον τομέα της online ασφάλειας, με τα smartphones να αποτελούν τον πυρήνα του προβλήματος.
Οι κορυφαίοι του Digital
Η Κίνα είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στον χώρο της αγοράς του Internet από άποψη όγκου αλλά και εταιρειών τεχνολογίας, όπως η Tencent και η Xiaomi, οι οποίες γιγαντώνονται και αναμένεται να παίξουν κεντρικό ρόλο τόσο στον χώρο των gadgets, όσο και στην αναδυόμενη αγορά του Internet of Things. Τρίτη κατά σειρά αναδυόμενη δύναμη στη διαδικτυακή αγορά, σύμφωνα με την έκθεση, αναδεικνύεται η Ινδία.
Τέλος, η δεκάδα των ισχυρών εταιρειών με βάση την αξία κεφαλαιοποίησής τους, σύμφωνα με την έκθεση της Mary Meeker, είναι η εξής:
1. Apple
2. Google
3. Alibaba
4. Facebook
5. Amazon
6. Tencent
7. eBay
8. Baidu
9. Priceline
10. Salesforce.com
Διαβάστε παρακάτω το πλήρες κείμενο της έκθεσης:
σχόλια