Χιλιάδες ήταν οι καταναλωτές οι οποίοι, θέτοντας σε λειτουργία τα «έξυπνα» ηχεία της Amazon την ημέρα των Χριστουγέννων, δέχτηκαν έναν όχι και τόσο έξυπνο χαιρετισμό από την εικονική βοηθό φωνητικών εντολών, Alexa.
Οι σέρβερ που ελέγχουν την ψηφιακή βοηθό υπερφορτώθηκαν από ερωτήσεις και αιτήματα των χρηστών, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την αδυναμία ανταπόκρισης της Alexa. Πολλοί χρήστες ανέφεραν ότι η απάντησή της στα αιτήματά τους ήταν «Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να σας καταλάβω αυτήν την στιγμή».
Η «κατάρρευση» είχε ως αποτέλεσμα ένα κύμα αντιδράσεων και παραπόνων προς την εταιρία καθώς η εικονική βοηθός δεν μπορούσε να ικανοποιήσει τα χριστουγεννιάτικα αιτήματά τους μεταξύ των οποίων, να παίξει γιορτινή μουσική, να ανάψει τα φώτα σε χώρους του σπιτιού ή να βρει συνταγές για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι.
Όπως ήταν αναμενόμενο, ακολούθησαν πολλά σχόλια στα social media με τους χρήστες να ειρωνεύονται ότι «είναι μία καλή ημέρα για την Alexa της Amazon να καταρρεύσει».
Η Alexa λειτουργεί μέσω φωνητικών εντολών που στέλνει η συσκευή Amazon Echo στους σέρβερ της εταιρίας οι οποίες έπειτα αποκωδικοποιούνται ώστε να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες των χρηστών.
Η εξυπηρέτηση πελατών της Amazon ενημέρωσε μέσω Twitter πως «κάποιες συσκευές στην Ευρώπη εμφάνιζαν πρόβλημα στις συνδέσεις των δικτύων τους» για ένα χρονικό διάστημα, ωστόσο διαβεβαίωσε έπειτα ότι το πρόβλημα είχε λυθεί.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Alexa έχει προκαλέσει «προβλήματα», με πιο πρόσφατο το περσινό παράδειγμα όπου πελάτης είχε αναφέρει ότι η ψηφιακή βοηθός είχε εκφωνήσει τη φράση «θα σκοτώσω τους θετούς γονείς σου».
Ο χρήστης που άκουσε το εν λόγω μήνυμα, είχε γράψει σε κριτική στην σελίδα της εταιρείας ότι τα λόγια της Alexa φτάσανε σε «ένα νέο επίπεδο ανατριχίλας».
Μετά από έρευνα για το συγκεκριμένο περιστατικό αποκαλύφθηκε ότι το bot του σέρβερ «έκλεβε» ατάκες από το Reddit που είναι γνωστό για το «σκληρό» περιεχόμενο που συχνά φιλοξενεί.
Με πληροφορίες από τον Guardian
σχόλια