Τα ηλεκτρικά σκούτερ απαγορεύονται, αρχής γενομένης από την ερχόμενη Δευτέρα, από το δημόσιο δίκτυο μεταφορών του Λονδίνου, για λόγους ασφαλείας, λόγω σειράς περιστατικών με ανάφλεξη μπαταριών.
Η απαγόρευση θα αφορά τα ιδιωτικά ηλεκτρικά σκούτερ και τα μονόκυκλα ακόμη κι όταν αυτά είναι διπλωμένα ή απλώς μεταφέρονται από τους ιδιοκτήτες τους σε μετρό, λεωφορεία ή τραμ.
Σύμφωνα με την TfL (υπηρεσία Μεταφορών του Λονδίνου), έρευνα έχει υποδείξει πλήθος προβλημάτων από ελαττωματικές μπαταρίες που εκρήγνυνται, πιάνουν φωτιά και εκλύουν τοξικό καπνό, συνιστώντας κίνδυνο για τους επιβάτες των μέσων μεταφοράς.
Σε όποιον δεν συμμορφώνεται, μεταφέροντας μαζί του τέτοιες συσκευές στα μέσα μεταφοράς της βρετανικής πρωτεύουσας, θα επιβάλλεται πρόστιμο άνω των 1.000 λιρών.
Η υπεύθυνη ασφαλείας της TfL, Λίλι Μάτσον, ανέφερε πως η υπηρεσία «είναι εξαιρετικά ανήσυχη» μετά τα πρόσφατα περιστατικά εκρήξεων μπαταριών σε δημόσια ΜΜΜ.
«Αν αυτό ξανασυμβεί και ξεσπάσει φωτιά σε κλειστή περιοχή όπως το μετρό ή ένα λεωφορείο, ενδέχεται να υπάρξει κίνδυνος για επιβάτες και προσωπικό, καθώς και τραυματισμοί από ανθρώπους που επιχειρήσουν να διαφύγουν από την περιοχή» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Τα νέα μέτρα έρχονται μετά από συμβάν τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου στο σταθμό Parsons Green, όταν μια μπαταρία λιθίου ηλεκτρονικού σκούτερ έπιασε φωτιά σε μετρό. Οι επιβάτες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον συρμό λόγω αναθυμιάσεων. Βίντεο από το σημείο κατέγραψε κάποιους να βήχουν ενώ από το φλεγόμενο σκούτερ έβγαιναν καπνοί.
Είχε προηγηθεί ανάλογο περιστατικό, ξανά με ανάφλεξη μπαταρίας λιθίου, στο Στάνμορ, στις 26 Οκτωβρίου.
Τα ιδιωτικά ηλεκτρονικά σκούτερ παραμένουν παράνομα για χρήση στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου, παρότι έχουν πουληθεί ήδη εκατοντάδες χιλιάδες.
Το Λονδίνο βρίσκεται σε πιλοτικό πρόγραμμα ενοικίασης e-σκούτερ από τον περασμένο Ιούνιο. Τα ενοικιαζόμενα αυτά ηλεκτρικά οχήματα είναι τα μόνα που επιτρέπονται στους δρόμους. Ωστόσο, επειδή δεν είναι αναδιπλούμενα, δεν επιτρέπονται ούτε αυτά στα λονδρέζικα μέσα μεταφοράς.
Με πληροφορίες από BBC/Guardian