Έχει γίνει σαφές με κάθε τρόπο ότι το Instagram δεν αντέχει τις εικόνες της πραγματικής ζωής: δεν μπορεί τις γυναίκες με περίοδο, δεν μπορεί τις σκληρές (κατά την άποψη των διαχειριστών του) εικόνες, δεν μπορεί τις θηλές, δεν μπορεί, γενικώς απ' ό,τι φαίνεται. Μπορεί όμως τις πολύ όμορφες γυναίκες με μπικίνι, τα πολύ γυμνασμένα σώματα, τα πανέμορφα χαμογελαστά πρόσωπα, μπορεί τα φίλτρα -τα άπειρα φίλτρα και την εξιδανίκευση.
Λίγο φίλτρο για τις ρυτίδες εδώ, μία εφαρμογή που καθαρίζει το πρόσωπο εκεί, δεκάδες εφαρμογές για να μοιάζει κανείς καλύτερος σε μια selfie κι ας μην είναι. Άπειρες εφαρμογές επιτρέπουν να μακιγιάρει κανείς τη selfie του, να σβήσει τους μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια, να φωτίσει κι άλλο το χαμόγελο του... Υπάρχει, ωστόσο και μία που πάει το φώτοσοπ πολύ μακριά.
To Pop Collage δεν προτείνει απλώς την καλύτερη εκδοχή της εξωτερικής εμφάνισής μας, αλλά ένα ψέμα. Ο χρήστης μπορεί να αλλάξει το χρώμα των μαλλιών του, το σχήμα και το μέγεθος των χειλιών του ή της μύτης του, να προσθέσει ή να αφαιρέσει ελιές, να αλλάξει το χρώμα των ματιών του, να παρουσιάσει ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο από αυτό που ήδη έχει.
Και φυσικά η στόχευση γίνεται κυρίως στο γυναικείο κοινό, για το οποίο οι βιομηχανίες μόδας και ομορφιάς έχουν πειστεί ότι είναι το πιο πρόθυμο να πειραματιστεί με τις αλλαγές, αλλά και να μπει στη διαδικασία της σύγκρισης. Το καθόλου παράξενο είναι ότι για τη διαφήμιση της συγκεκριμένης εφαρμογής προτιμήθηκε μία ήδη πολύ όμορφη κοπέλα -αν δεν πρόκειται για 100% επεξεργασμένη εικόνα- η οποία παραμένει όμορφη, με κάθε αλλαγή που επιχειρείται στο πρόσωπό της.
Όλα αυτά τη στιγμή, που σε όλη την Ευρώπη -και όχι μόνο- γίνεται προσπάθεια με οργανωμένες εκστρατείες, ακόμη και νόμους, κόντρα στην προώθηση μη ρεαλιστικών προτύπων ομορφιάς. Και κυρίως, όλα αυτά στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που βάσει στατιστικών και ερευνών αποτελεί το πιο στρεσογόνο δίκτυο για τους έφηβους (αλλά και ενήλικες) όλου του κόσμου, που μέσω των εικόνων -και δη των επεξεργασμένων, κάποτε και απολύτως ψευδών- μπαίνουν στη διαδικασία της σύγκρισης...
σχόλια