Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς καθώς φτάνεις στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Korres στα Οινόφυτα, 60 χιλιόμετρα βόρεια της Αθήνας, είναι τα γήινα χρώματα που έχουν χρησιμοποιηθεί εξωτερικά για να παραπέμπουν στο εργαστήριο ενός φαρμακείου, η βιομηχανική αισθητική του μετάλλου, και φυσικά η signature γραμματοσειρά που είναι γνωστή από όλα τα προϊόντα του brand – κυριαρχεί κι εδώ παντού, από τις εξωτερικές ταμπέλες μέχρι τους διαδρόμους.
Παράλληλα, η διαρρύθμιση και διακόσμηση του εσωτερικού και οι λιτές κάθετες γραμμές στους κοινόχρηστους χώρους, οι εκτεθειμένες λεπτομέρειες, ακόμα και το πάτωμα θυμίζουν φωτογραφικό στούντιο.
Αυτό το καλαίσθητο μεγαθήριο είναι η ναυαρχίδα της Korres, απ' όπου ξεκινά και ολοκληρώνεται η παραγωγή των αγαπημένων μας προϊόντων και η διανομή τους σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, σε 30 χώρες συνολικά. Εδώ εκτυλίσσεται ένα από τα μεγαλύτερα success stories της τελευταίας εικοσαετίας στην ελληνική επιχειρηματικότητα.
Μιλάμε για όλα τα στάδια δημιουργίας περισσότερων από 400 κωδικούς που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στους καταλόγους του brand: επιστημονική έρευνα και ανάπτυξη στα εργαστήρια, εκχυλίσεις των βοτάνων που φθάνουν εδώ από τους Έλληνες καλλιεργητές με τους οποίους συνεργάζεται η εταιρεία, συλλογή και αυστηροί ποιοτικοί έλεγχοι των πρώτων υλών, άπειρα δείγματα και tests στις φόρμουλες που διαρκούν από μήνες έως χρόνια, παρασκευή και συσκευασία.
Κατά την επίσκεψή μας στο εργοστάσιο της Korres είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να ξεναγηθούμε από τους ειδικούς σε όλα τα τμήματα, ακολουθώντας όλα τα στάδια παραγωγής των προϊόντων της σειράς «Ελληνικό Γιαούρτι», από την έρευνα και την ανάπτυξη στο εργαστήριο, μέχρι τη βιομηχανική παραγωγή και τη συσκευασία.
Η πρόσκληση της LiFO από την Korres έγινε με αφορμή το λανσάρισμα της νέας σειράς «Ελληνικό Γιαούρτι», που χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη ένα από τα πιο αγαπημένα ελληνικά προϊόντα, το οποίο μπαίνει καθημερινά σε κάθε σπίτι.
Η πρακτική χρήσης του γιαουρτιού για να «τραβάει» το κάψιμο από τον καλοκαιρινό ήλιο είναι παλιά και ευρύτατα διαδεδομένη, μια δική μας παράδοση που ενέπνευσε την Korres αρκετά χρόνια πριν, το 2003, να κυκλοφορήσει το Yoghurt Cooling Gel – το πρώτο προϊόν με γιαούρτι, που έμελλε να γίνει διεθνές best-seller και συνώνυμο του ελληνικού καλοκαιριού.
Τώρα όμως πρόκειται για μια νέα σειρά προσώπου που «εκμεταλλεύεται» την προηγμένη τεχνολογία των πρεβιοτικών και προβιοτικών και τη συνδέει με αυτό to trademark, πλέον, συστατικό της εταιρείας – κυκλοφορεί μάλιστα στο καλύτερο timing, αφού το trend του Greek yoghurt στο εξωτερικό είναι πλέον τεράστιο.
Εξάλλου, το ελληνικό στοιχείο ήταν πάντα παρόν σε μια μάρκα που εξυμνεί με κάθε ευκαιρία τον τόπο καταγωγής της.
Κατά την επίσκεψή μας στο εργοστάσιο της Korres είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να ξεναγηθούμε από τους ειδικούς σε όλα τα τμήματα, ακολουθώντας όλα τα στάδια παραγωγής ενός προϊόντος, από την έρευνα και την ανάπτυξη στο εργαστήριο, μέχρι τη βιομηχανική παραγωγή και τη συσκευασία.
Η πρώτη στάση έγινε σε ένα από τα εργαστήρια της Korres, όπου μας καλωσόρισε η συνιδρύτρια και επικεφαλής καινοτομίας και ανάπτυξης νέων προϊόντων του brand Λένα Κορρέ, δηλώνοντας απόλυτα ενθουσιασμένη με τη συλλογή Ελληνικό Γιαούρτι.
Η κ. Κορρέ παραδέχτηκε πως «νιώθει τεράστια χαρά που δεν το έχει κάνει κανείς άλλος», ξεκινώντας μια μικρή αναδρομή σε εκείνη την αρχική ιδέα, οι σπόροι της οποίας τέθηκαν προ εικοσαετίας, για να καρποφορήσουν σήμερα σε όλο τον κόσμο:
«Το 2000 ήμασταν μόνο δύο άτομα στην έρευνα της Korres και σκεφτόμασταν πόσο μοναδικό προϊόν είναι το γιαούρτι, οπότε καταλήξαμε να φτιάξουμε το πρώτο after sun με γιαούρτι, το Yoghurt Cooling Gel.
Επί τρία χρόνια, μέχρι το 2003 που κυκλοφόρησε, λύναμε μια σπαζοκεφαλιά γιατί το γιαούρτι δεν είναι μια καλλυντική πρώτη ύλη, έχει 4.000 μικροοργανισμούς, είναι μια ζωντανή πρώτη ύλη που κάνει ζυμώσεις, μεταβάλλεται και είναι δύσκολο να τη σταθεροποιήσεις, να την ελέγξεις και να τη συντηρήσεις.
Ο τρόπος που καταφέραμε να σταθεροποιήσουμε το βρώσιμο γιαούρτι, χρησιμοποιώντας τα ίδια οργανικά οξέα που υπάρχουν στο στομάχι μας, είναι μοναδικός και δεν έχει ξαναγίνει από καμία εταιρεία σε παγκόσμιο επίπεδο».
Έρευνα και ανάπτυξη
Τι σημαίνει όμως διαδικασία ανάπτυξης ενός καλλυντικού, όταν τελειώσει η πρωτογενής έρευνα που συνήθως κρατάει 3-5 χρόνια;
«Τότε ξέρουμε πια με ποια συστατικά θα δουλέψουμε» εξηγεί η κ. Κορρέ. «Χτίζουμε πρώτα τη φόρμουλα στο χαρτί. Μια κρέμα έχει πάντα δύο φάσεις, την υδατική και τη λιπαρή. Άρα διαλέγουμε ποια (φυτικά, αποκλειστικά) λάδια θα χρησιμοποιήσουμε στη λιπαρή, ανάλογα με την υφή που θέλουμε.
Στην υδατική φάση μπαίνουν τα περισσότερα από τα δραστικά μας συστατικά. Η ραχοκοκαλιά μας είναι ο γαλακτοματοποιητής που ενώνει τις δύο φάσεις, οι οποίες από μόνες τους δεν αναμειγνύονται. Γίνονται πολλά δείγματα από τους ερευνητές μέχρι να ολοκληρωθεί το κομμάτι της έρευνας και να κλείσει μια φόρμουλα.
Έπειτα ξεκινά η ανάπτυξη, όπου διασφαλίζουμε ότι το προϊόν είναι σταθερό φυσικοχημικά και μικροβιολογικά σε όλο τον τριετή κύκλο ζωής του, μέχρι την ημερομηνία λήξης του.
Η ευρωπαϊκή νομοθεσία μάς υποδεικνύει ότι πρέπει να ελέγχουμε 5 παθογόνους μικροοργανισμούς. Εμείς ελέγχουμε 13, τα δικά μας πρωτόκολλα είναι δηλαδή πολύ πιο αυστηρά, επειδή είμαστε global brand, πουλάμε σε πολλές αγορές και η περιουσία μας είναι τα πρωτόκολλα που έχουμε χτίσει για να αναπτύσσουμε ασφαλή προϊόντα, ακόμα και τόσο δύσκολα όπως αυτά με το γιαούρτι.
Η ανάπτυξη διακρίνεται σε τρία βήματα παραγωγής: το πρώτο γίνεται σε μικρό δεκάκιλο καζάνι, που προσομοιάζει ακριβώς τις συνθήκες στο μεγάλο καζάνι του ενός τόνου. Ακολουθεί μια σειρά από δύσκολα τεστ ανάπτυξης που ολοκληρώνονται σε 13 εβδομάδες.
Μετά από κάποιους μήνες φτιάχνουμε τη δεύτερη παραγωγή 100 κιλών κι έπειτα την πρώτη βιομηχανική παραγωγή στο τελικό καζάνι του τόνου ή των έξι τόνων. Τότε ολοκληρώνεται η ανάπτυξη του προϊόντος και είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να το λανσάρουμε».
Προτού όμως προχωρήσουμε στην ξενάγησή μας στις μονάδες παραγωγής και συσκευασίας, ακολουθώντας τα επόμενα βήματα στην παραγωγή της σειράς «Ελληνικό Γιαούρτι», οι επιστήμονες του εργαστηρίου μας επιφύλασσαν μια φοβερή έκπληξη: είχαμε την ευκαιρία να φτιάξουμε το δικό μας body butter με βάση το γιαούρτι.
Φυσικά η ημερομηνία λήξης του δικού μας κατασκευάσματος ήταν πολύ πιο σύντομη, όμως η ικανοποίηση που λάβαμε από την εργαστηριακή διαδικασία και το fun της υπόθεσης ήταν τεράστια – και η υφή του ήταν υπέροχη, ιδανική για μετά από τα πρώτα ανοιξιάτικα μπάνια στη θάλασσα!
Μονάδα «καθαρού» νερού
Τη σκυτάλη της συναρπαστικής ξενάγησής μας ανέλαβε για το δεύτερο σκέλος της ο διευθυντής του εργοστασίου, Θοδωρής Πανταζής, καθοδηγώντας μας στις μονάδες παραγωγής και συσκευασίας.
Περιηγηθήκαμε αρχικά στη μονάδα νερού, ενός συστατικού ζωτικής σημασίας για όλα τα καλλυντικά, καθώς αποτελεί στις περισσότερες περιπτώσεις το 80-95% της σύστασής τους.
Η Korres παράγει το δικό της νερό για τα προϊόντα της, σε μια εντυπωσιακή μονάδα καθαρισμού νερού μέσα στη μονάδα παραγωγής καλλυντικών. Η επεξεργασία του νερού γίνεται με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές, καταλήγοντας σε «υπερκάθαρο» νερό – 5 φορές πιο καθαρό από ό,τι απαιτεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα καλλυντικά.
Μονάδα παραγωγής
Αφήσαμε το εργαστήριο παραγωγής ομοιοπαθητικών φαρμάκων (το παλαιότερο ομοιοπαθητικό φαρμακείο της Αθήνας ήταν η αφετηρία για τη δημιουργία και την εκτόξευση του brand, πίσω στα '90s και τα early '00s) για μελλοντική επίσκεψη και, περνώντας μπροστά από αποθήκες και ζυγιστήρια, βρεθήκαμε στη μονάδα παραγωγής με τα τεράστια καζάνια του ενός και των έξι τόνων, των 400 και 200 κιλών, όπου η διαδικασία παραγωγής εκείνη τη στιγμή βρισκόταν σε εξέλιξη. Κάθε χρόνο η Korres παράγει 10.000 τόνους προϊόντος.
Μονάδα συσκευασίας
Το τελικό στάδιο της συσκευασίας, ήταν το ίσως πιο εντυπωσιακό οπτικά. Στην υπερσύγχρονη αντίστοιχη μονάδα, κόστους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ, 7 μηχανοκίνητες γραμμές συσκευάζουν τους διάφορους κωδικούς του brand, ανάλογα με την παραγωγή, τη ζήτηση, την εποχή και άλλες παραμέτρους.
Ήμασταν τυχεροί γιατί την ώρα της επίσκεψής μας πετύχαμε τη συσκευασία για την κρέμα ημέρας της σειράς «Ελληνικό Γιαούρτι» και μπορέσαμε να χαζέψουμε όλα τα στάδιά της: από τον καθαρισμό των βάζων, την τοποθέτηση της κρέμας σε αυτά, το αεροστεγές κλείσιμό τους με το καπάκι, μέχρι την αποθήκευσή τους στα χάρτινα κουτιά, συνοδεία του φυλλαδίου με τις οδηγίες χρήσης και την προώθησή τους στις κούτες. Αυτά είναι μόλις λίγα από τα 48 εκατομμύρια τεμάχια που συσκευάζονται εδώ ετησίως, για να συνεχίσουν το ταξίδι τους στον παγκόσμιο χάρτη.
σχόλια