Σε πρόσφατο άρθρο του το WIRED, έθιξε ένα ζήτημα με πολλές προεκτάσεις όσον αφορά τον τρόπο που διανέμεται η μουσική αλλά και την μαζική αλλαγή που υφίστανται οι συνήθειες που αφορούν στην κατανάλωση της μουσικής από διάφορες μερίδες του κοινού.
Ο αθρογράφος του WIRED, Jesse Jarnow, πιάνει την άκρη του μίτου που καταλήγει στο "κουβάρι" που είναι προς το παρόν η μουσική βιομηχανία στην ψηφική της εποχή, από τον τρόπο με τον οποίο η Apple μέσω του iTunes, έχει επικεντρωθεί σχεδόν εξολοκλήρου στις streaming υπηρεσίες του Apple Music και των λοιπων εργαλείων (το έξυπνο ανακάτεμα μουσικής "Genius", τα podcasts κλπ, οι playlists κλπ), εις βάρος όσων συλέγουν (ακόμα) MP3s και αποθηκεύουν τη μουσική σε σκληρούς δίσκους.
Κι ενώ οι πιο "παραδοσιακοί", φανατικά μουσικόφιλοι χρήστες της Apple που χρησιμοποιούσαν το iTunes ως ένα μέσο οργάνωσης της τεράστιας μουσικής βιβλιοθήκης τους βλέπουν να τους αφήνει στην "απ' έξω", κι αναζητούν εναλλακτικές εφαρμογές για να αρχειοθετούν τα mp3 τους (προτείνεται το Swinsian), το άρθρο εμβαθύνει στον τρόπο με τον οποίο η Apple ωθεί (με ζήλο) τους χρήστες προς τις streaming μεθόδους κατανάλωσης της μουσικής.
Οι προσπάθειες της Apple εστιάζονται πλέον στην αρένα του streaming -κάτι που δείχνει να παγιώνεται- όπου παίζει με άλλους λέοντες (spotify, pandora) για την μεγάλη μερίδα των "μονομάχων"-καταναλωτών, έχοντας δύο πολύ ισχυρά όπλα στη φαρέτρα της. Ο αρθρογράφος υποστηρίζει πως το γεγονός ότι Apple κατέχει ήδη τη μερίδα του λέοντος στις φορητές συσκευές, σε συνδυασμό με τη χρήση μεθόδων όπως οι αποκλειστικές κυκλοφορίες καθώς και την 'ανάγκη' των χρηστών να μεταφέρουν ψηφιακά τη μουσική τους από συσκευή σε συσκευή, οπουδήποτε, είναι οι όροι που την θέτουν σε κυρίαρχη θέση.
Παράλληλα, σημειώνει ο Jesse Jarnow, βάσει στοιχείων τα downloads επί πληρωμή βρίσκονται σε συνεχή πτώση και το συνδρομητικό streaming σε άνοδο, κι εκεί η Apple δεν έχει καταφέρει να βρεί μια ισορροπία που να ικανοποιεί ιξίσου όσους 'συλλέγουν' και όσους stream-άρουν μουσική, διαθέτοντάς τους δύο δύσχρηστα κι ελλιπή εργαλεία. Το iTunes και το Apple Music, αντίστοιχα.
Κι όλα αυτά, προστίθενται στο γεγονός ότι ο χώρος του streaming έχει ήδη προσελκύσει παίκτες όπως το YouTube (μόλις κυκλοφόρησε το YouTube Music στην Αμερική και, σε λίγο, παγκοσμίως) που διαθέτει μια 'ατελείωτη' μουσική βιβλιοθήκη, αλλά και τη διεύρυνση του προβλήματος κερδοφορίας δημοφιλών υπηρεσιών streaming όπως το Spotify με το 1 δισ. δολάρια έσοδα και τις 'λειψές' αμοιβές στους δημιουργούς.
Παράμετροι οι οποίες, όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του Verge, ωθούν τις υπηρεσίες streaming σε ένα "δημιουργικό ανακάτεμα" της μουσικής βιομηχανίας, με ιδέες που περιλαμβάνουν την πώληση εισιτηρίων για συναυλίες αλλά σε μια μεγαλύτερη κλίμακα, ακόμα και την απειλή εξάλειψης των labels, με χρηματοδοτήσεις και παραγωγές, που ίσως έχουν ένα καταλυτικό αντίκτυπο στη μουσική βιομηχανία.