Ο Lars Rasmussen μιλάει για τη νέα του δημιουργία που λέγεται Facebook Graph Search

Ο Lars Rasmussen μιλάει για τη νέα του δημιουργία που λέγεται Facebook Graph Search Facebook Twitter
0

Μπορεί ο 44χρονος Lars Rasmussen να μην είναι ευρέως γνωστός, αλλά χάρη σε αυτόν προσανατολιζόμαστε όταν δεν γνωρίζουμε πού βρισκόμαστε.

Πρόκειται για το δημιουργό του Google Maps, που αποφάσισε να εγκαταλείψει τη Google για χάρη του κοινωνικού δικτύου Facebook.

H ίδιος αποφάσισε να αλλάξει στρατόπεδο για έναν και μοναδικό λόγο και αυτός είναι η νέα μηχανή αναζήτησης του κοινωνικού δικτύου, Graph Search, που αποσκοπεί να αλλάξει το «socialμηντιακό» ορίζοντα όπως τον γνωρίζαμε.

Ο Rasmussen παραχώρησε συνέντευξη στο περιοδικό NewsWeek όπου μιλάει για τη νέα του δημιουργία:

Πώς θα αλλάξει τον τρόπο που χρησιμοποιούμε το Facebook;

Ο Μαρκ περιέγραψε το Graph Search ως τον τρίτο πυλώνα του Facebook, ενώ οι δύο προηγούμενοι είναι η Ροή Ειδήσεων και το Χρονολόγιο. Οπότε δες το κάπως έτσι: Η Ροή Ειδήσεων είναι η καθημερινή απάντηση στην ερώτηση «τι συμβαίνει στον κόσμο;», το χρονολόγιο είναι η απάντηση στην ερώτηση «τι συμβαίνει σε αυτό το συγκεκριμένο άτομο;» και τώρα έχουμε το νέο πυλώνα που μπορείς να μας ρωτήσεις οτιδήποτε θέλεις.

Τον πρώτο καιρό, πριν να λειτουργήσει πραγματικά η αναζήτηση, ο Ιστός ήταν αρκετά χρήσιμος. Αλλά όταν οι εταιρείες ξεκίνησαν να κάνουν λειτουργική την αναζήτηση, η χρησιμότητα αυξήθηκε ραγδαία. Ευελπιστούμε ότι με την προσθήκη ενός εξαιρετικά χρήσιμου μηχανισμού αναζήτησης στο Facebook, θα δούμε το ίδιο αποτέλεσμα.

Μία από τις δοκιμές που έκανα ήταν να αναζητήσω για του οδοντιάτρους που προτιμούν οι φίλοι μου. Πρόκειται για μία πραγματική ιστορία: Είχα πονόδοντο και χρειαζόμουν έναν οδοντίατρο καθώς μετακόμισα πρόσφατα εδώ. Βρήκαν έναν πραγματικά καλό οδοντίατρο, βλέποντας απλά ποιους οδοντιάτρους προτιμούσαν οι φίλοι μου σε αυτή την περιοχή. Όταν βίωσα αυτή την ωραία εμπειρία στον οδοντίατρο, ένιωσα ορισμένα πράγματα: ευγνωμοσύνη προς του φίλους μου που μοιράστηκαν ότι προτιμούσαν αυτό τον οδοντίατρο, καθώς και την ανάγκη να πάω να μοιραστώ με τους φίλους μου ποια πράγματα μου αρέσουν.

Οπότε είναι σχεδόν μεταδοτικό;

Ναι, ακριβώς... άλλο ένα πράγμα που αισθάνθηκα ήταν ευγνωμοσύνη στην οδοντίατρο που μου πρόσφερε αυτή την εμπειρία και η θέλησή μου να τη βοηθήσω να πετύχει στην επιχείρησή της. Αυτός ήταν ένας ακόμα λόγος που πήγα και έκανα κλικ στο κουμπί «like».

Πώς είναι να κατασκευάζεις κάτι σαν κι αυτό στο Facebook;

Λίγους μήνες μετά το ντεμπούτο μου στο Facebook, o Μαρκ με πήρε για έναν περίπατο- του αρέσει να βγάζει τους ανθρώπους για περίπατο- και μου εξήγησε πόσο σημαντικό πίστευε ότι θα μπορούσε να είναι... αν καταφέρναμε να κάνουμε την αναζήτηση να λειτουργήσει στο Facebook. Όπως μπορείτε να δείτε και από τα προηγούμενά μου πρότζεκτ, μ' αρέσει να δουλεύω πάνω σε φιλόδοξα και λίγο παρακινδυνευμένα πράγματα. Οπότε σκέφτηκα ότι ήταν cool.

Εξήγησε ότι αρχικά ο Ιστός είναι μία πολύ μεγάλη συλλογή εγγράφων, οπότε η αναζήτηση με λέξεις-κλειδιά είναι κατάλληλες για αυτό . Αλλά τα δεδομένα που οι άνθρωποι μοιράζονται στο Facebook έχουν πιο πολύπλοκη δομή. Ο Μαρκ ήθελε να πραγματοποιούμε πιο δομημένες αναζητήσεις, όπως «Τι εστιατόρια αρέσουν στους φίλους μου;» ή «Ποια ινδικά εστιατόρια αρέσουν στους ινδούς φίλους μου;», κάτι που δεν μπορούμε να βρούμε με μία απλή αναζήτηση που χρησιμοποιεί λέξεις-κλειδιά.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε τις πέντε καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Τech & Science / Δείτε τις 4 καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Οι φωτογραφίες «αποτυπώνουν μια προκλητική ματιά στα θαύματα του κόσμου γύρω μας, τα οποία μας δίνουν ένα αναζωογονητικό διάλειμμα από το ταραχώδες φθινόπωρο που περάσαμε όλοι», γράφει το περιοδικό
LIFO NEWSROOM