Το 2018 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ και το Facebook.
O Ζούκερμπεργκ δέχτηκε σφοδρή κριτική από Αμερικανούς βουλευτές και γερουσιαστές, υπέρμαχους της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, ακόμα και κάποιους από τους επενδυτές και τους μετόχους της εταιρίας του.
Ο CEO του Facebook επέλεξε να απαντήσει σε όλα αυτά μέσω Facebook. Δήλωσε πως είναι «υπερήφανος για την πρόοδο που κάναμε» στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και στην προστασία των δεδομένων των χρηστών.
Την ίδια στιγμή παραδέχτηκε πως «η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων είναι μια πρόκληση που απαιτεί πάνω από ένα έτος δουλειάς. Κάποια από αυτά τα ζητήματα, όπως η παρεμβολή σε εκλογικές διαδικασίες και η παρουσία βλαπτικού και επικίνδυνου λόγου δεν μπορούν να επιλυθούν ποτέ πλήρως».
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς το Facebook αναγκάστηκε να ζητήσει πολλές φορές συγγνώμη από τους χρήστες του. Ο Ζούκερμπερκ κατέθεσε για πρώτη φορά στο Κογκρέσο τον περασμένο Απρίλιο και εξήγησε γιατί το Facebook επέτρεψε να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών τρίτα μέρη χωρίς άδεια.
Στη χθεσινή ανάρτηση του ανέφερε πως το Facebook πια έχει αλλάξει ως εταιρία και θα είναι πιο προνοητικό στην αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων.
«Έχουμε αλλάξει θεμελιωδώς το DNA μας προκειμένου να εστιάσουμε στο να αποτρέπουμε το να γίνει το κακό σε όλες τις υπηρεσίες μας», γράφει.
Σημειώνεται πως η μετοχή του Facebook υποχώρησε κατά 24% μέσω στο έτος, κάτι που είχε σημαντική επιπτώση και στην προσωπική περιουσία του Ζούκερμπεργκ.
Ο CEO της εταιρίας αναφέρθκε σε μια σειρά από επιτεύγματα του Facebook μέσα στο 2018, κάποια από τα οποία όμως είτε δεν έχουν συμβεί στην πραγματικότητα, είτε έχουν γίνει αντικείμενο ευρείας κριτικής. Πχ, γράφει πως το Facebook κατεβάζει αυτόματα το 99% του περιεχομένου που σχετίζεται με την τρομοκρατία, χωρίς να χρειαστεί να γίνει αναφορά από κάποιο χρήστη.
Παραλείπει να πει όμως πως το συγκεκριμένο στατιστικό αφορά μόνο το περιεχόμενο που σχετίζεται με το Ισλαμικό Κράτος ή την Αλ Κάιντα.
Επίσης, τονίζει τη σημασία του εργαλείου «καθαρού ιστορικού» που η εταιρία σχεδιάζει αυτή τη στιγμή. Η ανακοίνωση για τη δημιουργία του έγινε τον περασμένο Μάιο, όμως θα περάσουν ακόμα αρκετοί μήνες μέχρι να είναι διαθέσιμο στους χρήστες.
Με πληροφορίες από Bloomberg
σχόλια