Οι New York Times ανακοίνωσαν προ ολίγου την θεαματική είσοδό τους στον πολλά υποσχόμενο χώρο της εικονικής πραγματικότητας, με το λανσάρισμα ενός Virtual Reality προτζεκτ σε συνεργασία με την Google, που θα επιτρέπει στους αναγνώστες τους να παρακολουθούν οπτικοακουστικό περιεχόμενο, μέσω της νέας βιωματικής πλατφόρμας.
Η νέα τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας, έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον κολοσσών του τύπου, του σινεμά, του gaming και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σφού μέσω διαδραστικών βίντεο 360 μοιρών μεταφέρει το κοινό στην καρδιά ενός γεγονότος ή μιας ιστορίας, προσομοιώνοντας την αίσθηση ότι βρίσκεται εκεί.
Η ιστορική εφημερίδα, για να εξασφαλίσει ότι το νέο της εγχείρημα στο χώρο του VR, το οποίο αποτελείται από μία ταινία για τα ξεριζωμένα παιδιά του πολέμου της Συρίας, με τίτλο "The Displaced", θα έχει μεγάλη απήχηση, πρόκειται να αποστείλει σε 1 εκατομμύριο αναγνώστες της, στις 7 Νοεμβρίου, την φθηνή (24 δολάρια για online αγορά) συσκευή θέασης Google Cardboard από χαρτόνι, η οποία θα τους επιτρέψει να δούν το VR περιεχόμενο κάνοντας χρήση του smartphone τους.
O διευθυντής σύνταξης των NYT, Dean Baquet, δήλωσε ότι η εφημερίδα "δημιούργησε το πρώτο σοβαρό ειδησεογραφικό VR περιεχόμενο κάνοντας χρήση της νέας τεχνολογίας, για να ρίξει φως σε μια από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές κρίσεις της εποχής μας".
Ο εκδότης Jake Silverstein, δήλωσε σε αντίστοιχο τόνο ότι "Η δύναμη του VR έγκειται στο ότι δίνει στον θεατή μια μοναδική αίσθηση ενσυναίσθησης και ταύτισης με τους ανθρώπους και τα γεγονότα που απεικονίζει και εξιστορεί". Το μέσο, πρόσθεσε, έχει τεράστιες δυνατότητες, όπως το να φέρει στον κόσμο ειδήσεις από τα πιο δυσπρόσιτα σημεία του κόσμου.
Η ταινία "The Displaced" γυρίστηκε από την εταιρεία παραγωγής περιεχομένου εικονικής πραγματικότητας VRSE του πρωτοποριακού σκηνοθέτη Chris Milk, και αποτελεί την πρώτη από μια σειρά ειδήσεων και ταινιών σε αυτό το φορμά, τις οποίες έχει ήδη παραγγείλει ο εκδοτικός οίκος των Times, παράλληλα με άλλα εγχειρήματα ειδησεογραφικού ενδιαφέροντος στο χώρο των social media, και συγκεκριμένα στις πλατφόρμες ενημέρωσης που έχουν λανσάρει ήδη το Facebook και το Twitter.
Παρακολουθήστε την ομιλία του Chris Milk, στο συνέδριο TED τον περασμένο Μάρτιο, όπου αναλύει την νέα τεχνολογία και την αίσθηση εγγύτητας που προσφέρει το νέο μέσο, ιδίως στο χώρο της ενημέρωσης: