Εν μέσω φημών περί πιθανής απαγόρευσης του TikTok και σεναρίων περί ενδεχόμενης εξαγοράς από τον Έλον Μασκ, πάνω από μισό εκατομμύριο ανθρώπων μεταπήδησαν στον επικρατέστερο «αντικαταστάτη» του, το RedNote.
Γνωστό στην Κίνα ως Xiaohongshu ή «Μικρό Κόκκινο Βιβλίο», το RedNote έχει αποκτήσει το δικό του κοινό, το οποίο, σύμφωνα με το Reuters, απαρτίζεται περισσότερο από γυναίκες.
Το 2023 και προτού οριστικοποιηθεί η αμερικανική απόφαση για τη λειτουργία του TikTok στις ΗΠΑ, το κινέζικο app μετρούσε περισσότερους από 300 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες, οι οποίοι ενδιαφέρονται κυρίως για μόδα, tip ομορφιάς, ταξίδια και φαγητό.
Μια από τις βασικότερες διαφορές του με το TikTok και το Instagram, είναι ότι το RedNote επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν ταυτόχρονα αναρτήσεις με βίντεο, φωτογραφίες και εκτενέστερα κείμενα, ενώ προσφέρει δυνατότητες όπως συζητήσεις, αγορές και livestream πωλήσεις.
Πρόθυμο το app να καλωσορίσει τους «πρόσφυγες του TikTok» και την αγγλική γλώσσα
Ιδρύθηκε το 2013 στη Σαγκάη από τη Miranda Qu και τον Charlwin Mao, αρχικά με την ονομασία «Οδηγός Αγορών του Χονγκ Κονγκ», με στόχο τους Κινέζους τουρίστες. Με την πάροδο του χρόνου εξελίχθηκε στη δημοφιλή πλατφόρμα lifestyle, που συγκεντρώνει πλήθος ενδιαφερόντων.
Σήμερα, το RedNote θεωρείται υποψήφιο για δημόσια προσφορά μετόχων (IPO), ενώ στους μετόχους της περιλαμβάνονται μεγάλες εταιρείες όπως οι Alibaba και Tencent, μαζί με άλλους διεθνείς επενδυτές.
Παρά την τεράστια βάση χρηστών της, η εφαρμογή μέχρι στιγμής απευθύνεται κυρίως σε χρήστες που γράφουν και μιλούν την κινεζική γλώσσα. Ωστόσο, η πρόσφατη μετακίνηση περισσοτέρων από 500.000 χρηστών του TikTok προς το RedNote, λόγω ενδεχόμενης απαγόρευσης του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες, δείχνει να αλλάζει τα δεδομένα.
Η εταιρεία εμφανίζεται πρόθυμη να καλωσορίσει τους «πρόσφυγες του TikTok» και να αναπτύξει εργαλεία μετάφρασης και διαχείρισης περιεχομένου στα αγγλικά, προκειμένου να αξιοποιήσει την απροσδόκητη παγκόσμια εισροή.
Το RedNote δεν διαθέτει ξεχωριστές εκδόσεις για εγχώριους και διεθνείς χρήστες, κάτι που το διακρίνει από άλλες κινεζικές εφαρμογές όπως το WeChat ή το Douyin (η έκδοση του TikTok για την Κίνα). Τέλος, φαίνεται να στοχεύει στην παγκόσμια αναγνώριση, εμπνεόμενη από την επιτυχία του TikTok, αν και προς το παρόν το περιεχόμενο της εφαρμογής παραμένει κυρίως στη Μανδαρινική διάλεκτο.