Σκέψεις της Meta να επεκτείνει το μοντέλο «χωρίς διαφημίσεις αλλά με συνδρομή» σε Facebook και Instagram

Σκέψεις της Meta να επεκτείνει το μοντέλο «χωρίς διαφημίσεις αλλά με συνδρομή» σε Facebook και Instagram Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: Unsplash
0

Ο ιδιοκτήτης της Meta που έχει Facebook και Instagram, Μαρκ Ζούκερμπεργκ εξετάζει το ενδεχόμενο να μπει συνδρομή επί πληρωμή στο Ηνωμένο Βασίλειο, ώστε να αφαιρεθούν οι διαφημίσεις από τις πλατφόρμες του.

H Meta εξέταζε συνδρομή σε Facebook και Instagram για απαλλαγή από διαφημίσεις, εδώ και δύο χρόνια, από το 2023.

Σύμφωνα με τα σχέδια, όσοι χρησιμοποιούν τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσαν να κληθούν να πληρώσουν για χρήση χωρίς διαφημίσεις, εάν δεν θέλουν να παρακολουθούνται τα δεδομένα τους.

Αυτό συμβαίνει καθώς η εταιρεία συμφώνησε την περασμένη εβδομάδα, έπειτα από μια παρατεταμένη νομική διαμάχη, να σταματήσει τις στοχευμένες διαφημίσεις σε μια Βρετανίδα.

Η Meta παρέχει ήδη συνδρομές χωρίς διαφημίσεις για χρήστες Facebook και Instagram στην ΕΕ, ξεκινώντας από 5,99 ευρώ (5 λίρες) τον μήνα.

Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας είπε ότι η εταιρεία «διερευνά την επιλογή» να προσφέρει μια παρόμοια υπηρεσία στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Είπαν ότι η εταιρεία «συνεργάζεται εποικοδομητικά» με την υπηρεσία επιτήρησης δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με τη συνδρομητική υπηρεσία, μετά από διαβούλευση το 2024.

Το Γραφείο του Επιτρόπου Πληροφοριών είχε δηλώσει προηγουμένως ότι αναμένει από τη Meta να εξετάσει τις ανησυχίες για την προστασία των δεδομένων προτού ξεκινήσει μια συνδρομή χωρίς διαφημίσεις.

Η Meta λέει ότι η εξατομικευμένη διαφήμιση επιτρέπει στις πλατφόρμες της να είναι δωρεάν στο σημείο πρόσβασης.

Η καθοδήγηση που εκδόθηκε από τη ρυθμιστική αρχή τον Ιανουάριο αναφέρει ότι οι χρήστες πρέπει να έχουν μια «πραγματικά ελεύθερη επιλογή».

Τα social media βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα από διαφημίσεις και η Meta λέει ότι η εξατομικευμένη διαφήμιση επιτρέπει στις πλατφόρμες της να είναι δωρεάν.

Η διαφήμιση αντιπροσώπευε περισσότερο από το 96% των εσόδων της στα τελευταία τριμηνιαία οικονομικά της αποτελέσματα.

Άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Snapchat, το TikTok και το X (πρώην Twitter) έχουν επίσης εξετάσεις επιλογές χωρίς διαφημίσεις ως τρόπο συγκέντρωσης περισσότερων χρημάτων μέσω συνδρομών.

Ορισμένες διαδικτυακές υπηρεσίες ζητούν από τους χρήστες είτε να πληρώσουν είτε να συναινέσουν στην παρακολούθηση ενώ χρησιμοποιούν την πλατφόρμα δωρεάν.

Το μοντέλο διαφήμισης, γνωστό ως «consent or pay», γίνεται όλο και πιο δημοφιλές.

Ωστόσο, το μοντέλο «συναίνεσης ή πληρωμής» ενδέχεται να παραβιάσουν τη νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο, εάν η συναίνεση ενός χρήστη δεν έχει δοθεί «ελεύθερα».

«Εάν οι οργανισμοί επιλέξουν να υιοθετήσουν ένα μοντέλο «συναίνεσης ή πληρωμής», πρέπει να αποδείξουν ότι το μοντέλο συμμορφώνεται με τη νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου», δήλωσε εκπρόσωπος στο BBC.

«Μπαίνουμε στην εποχή όπου οι άνθρωποι πρέπει να επιλέξουν μεταξύ χρημάτων και ιδιωτικότητας και προς το παρόν, οι περισσότεροι θα συνεχίσουν να τα χρησιμοποιούν δωρεάν».

Με πληροφορίες από BBC

 
 
 
Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο διαβήτης τύπου 2 αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του ήπατος και του παγκρέατος

Τech & Science / Ο διαβήτης τύπου 2 αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του ήπατος και του παγκρέατος

Mελέτη εντόπισε πως η πιθανότητα ανάπτυξης μερικών από τους πιο θανατηφόρους όγκους ήταν έως και πέντε φορές υψηλότερη σε γυναίκες που έχουν πρόσφατα διαγνωστεί με διαβήτη τύπου 2
LIFO NEWSROOM
Το TikTok αφαίρεσε το φίλτρο που κάνει τους χρήστες «υπέρβαρους» μετά από θύελλα αντιδράσεων

Τech & Science / Το TikTok αφαίρεσε το φίλτρο που κάνει τους χρήστες «υπέρβαρους» μετά από θύελλα αντιδράσεων

Πολλοί άνθρωποι μοιράστηκαν τις εικόνες τους «πριν και μετά» στην πλατφόρμα μαζί με αστεία για το πόσο διαφορετικοί φαίνονται, ενώ άλλοι θεώρησαν ότι επρόκειτο για body shaming
LIFO NEWSROOM