Το 2010, όταν η βιομηχανία των netbook ήταν το πιο ταχέα αναπτυσσόμενο τμήμα της αγοράς και τα προϊόντα της ξεπουλούσαν ανά δεκάδες εκατομμύρια, ο Steve Jobs αψήφησε την κοινή λογική ότι η Apple έπρεπε να παράγει και αυτή κάποιο netbook. Τα θεωρούσε μάλιστα «φθηνά» και «υποδεέστερα από οτιδήποτε άλλο».
Αντ' αυτού, ο Jobs εισήγαγε στην αγορά το iPad και μέσα σε τρία χρόνια αυτό και οι παρόμοιες ταμπλέτες «σκότωσαν» τις πωλήσεις των netbook. Για την ακρίβεια, μέσα στο 2010 πουλήθηκαν 32 εκατομμύρια netbook, ενώ τρία χρόνια αργότερα οι πωλήσεις τους θα περιοριστούν σε ένα ποσοστό της τάξης του 10%. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το ίδρυμα ερευνών IHS Supply, το 2012 πουλήθηκαν 14.13 εκατομμύρια netbook, ενώ το 2013 μόλις 3,97 εκατομμύρια. Μιλάμε για μία πτώση 72%, έτσι μέχρι το 2015, η iSupply ισχυρίζεται ότι κανείς δεν θα αγοράζει πια netbooks και ο τομέας αυτός προβλέπεται να έχει πεθάνει τελείως.
Δεν πρόκειται για μία μη αναμενόμενη εξέλιξη. Ο λόγος που οι άνθρωποι προτιμούσαν τα netbooks ήταν η φορητότητα τους, η μπαταρία τους η οποία κρατούσε 10 ώρες, το χαμηλό κόστος -κάτω των $500 - και το ότι μπορούσαν να κάνουν απλές διεργασίες, όπως η περιήγηση στο διαδίκτυο. Δυστυχώς όμως, λειτουργούσαν αργά, ήταν ογκώδη και είχαν μικρά και δύσχρηστα πληκτρολόγια, οπότε η αντικατάστασή τους από κάποια πιο προηγμένη συσκευή ήταν απλά θέμα χρόνου.
σχόλια