Το YouTube ετοιμάζεται να παρουσιάσει μια νέα υπηρεσία streaming mουσικής επί πληρωμή το Μάρτιο του 2018. Είναι η τρίτη απόπειρα της μητρικής Alphabet Inc. να ελαττώσει το κενό που τη χωρίζει από τους ανταγωνιστές της Spotify και της Apple Inc.
Η νέα υπηρεσία θα μπορούσε να βοηθήσει ηρεμήσουν λίγο τα νεύρα των στελεχών της μουσικής βιομηχανίας και των δισκογραφικών ((όσων έχουν απομείνει) τα οποία ζητούν όλο και περισσότερα έσοδα από το YouTube. Η Warner Music Group, μία από τις τρεις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες παγκοσμίως, έχει ήδη συμφωνήσει με τη χρήση της νεά υπηρεσίας ενώ το YouTube βρίσκεται επίσης σε συνομιλίες με τους άλλους δύο, τη Sony Music Entertainment και την Universal Music Group, καθώς και με την Merlin, μια μεγάλη κοινοπραξία ανεξάρτητων δισκογραφικών.
Οι πληρωμένες υπηρεσίες του Spotify και του Apple Music έχουν ωθήσει στην ανάκαμψη της μουσικής βιομηχανίας τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που φανερώνει μια ανοδική πορεία μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες απόλυτης παρακμής. Ωστόσο, οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες δηλώνουν ότι η ανάπτυξη θα είναι ακόμη πιο σημαντική - όχι φυσικά για το YouTube, το οποίο επικρίνουν ότι δεν τους αποζημιώνει όσο θα έπρεπε – αλλά για τις ίδιες, αν ληφθεί υπόψη πόσα άτομα χρησιμοποιούν τον Internet για να ακούσουν μουσική. Μέχρι σήμερα, η μουσική αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή είδη βίντεο στο YouTube, το οποίο προσελκύει περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες το μήνα.
Όμως, το YouTube, από τις πρώτες ημέρες της λειτουργίας του δεν αφορούσε πληρωμένες υπηρεσίες, ούτε είχε υιοθετήσει κάποιο σύστημα όπως το Spotify ή το Apple Music για να πείσει τους ανθρώπους να εγγραφούν για καλύτερες μουσικές υπηρεσίες, αν και η αλήθεια είναι ότι προσπαθεί συνεχώς να βάλει μια τάξη ή έστω να διατηρήσει μια ισορροπία στο χάος των πνευματικών δικαιωμάτων από βίντεο που ανεβαίνουν παράνομα. Κάποιοι μπορεί να θυμούνται ότι η Google το 2011 είχε παρουσιάσει το Google Play Music, το οποίο πέρασε τις γραμμές του και στο προβληματικό YouTube Music Key, όταν το 2014 μπορούσε κάποιος να βλέπει μουσικά βίντεο χωρίς διαφημίσεις. Το 2016, όλες αυτές οι προσπάθειες ενσωματώθηκαν στο YouTube Red, το οποίο προσφέρει στους χρήστες την ευκολία να βλέπουν οποιοδήποτε βίντεο χωρίς διαφήμιση.
Η νέα υπηρεσία, που αρχικά έχει πάρει το όνομα Remix, θα περιλαμβάνει την κατά παραγγελία streaming μουσικής όπως και στο Spotify (είτε με μηνιαίες είτε με ετήσιες ή άλλες προσφορές) και θα ενσωματώνει στοιχεία από το YouTube, όπως τα βίντεο κλιπ. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Bloomberg το YouTube πρέπει να ξεπεράσει αρκετά εμπόδια για να καταφέρει να λανσάρει το νέο του προϊόν τον Μάρτιο του 2018. Αυτό σημαίνει όχι μόνο να διαπραγματευτεί νέες συμφωνίες με την Universal και τη Sony αλλά και με την Vevo, η οποία ως ιδιοκτησία της Universal και της Sony, διανέμει μουσικά βίντεο από τους καλλιτέχνες και το τεράστιο ρεπερτόριο των δύο αυτών εταιρειών.