Το Facebook «έκοψε» τη ροή ειδήσεων στους χρήστες στην Αυστραλία - Αλαζονική κίνηση, λέει ο πρωθυπουργός

Το Facebook «έκοψε» τη ροή ειδήσεων στους χρήστες στην Αυστραλία - Αλαζονική κίνηση, λέει ο πρωθυπουργός Facebook Twitter
Το Facebook «έκοψε» τη ροή ειδήσεων στους χρήστες στην Αυστραλία - Αλαζονική κίνηση, λέει ο πρωθυπουργός
0

Οι Αυστραλοί ξύπνησαν σήμερα με κενή τη ροή ειδήσεων στους λογαριασμούς τους στο Facebook, αφού η πλατφόρμα μπλόκαρε όλο το περιεχόμενο σε συνέχεια της κλιμακούμενης διαφωνίας με την κυβέρνηση σχετικά με την πληρωμή του περιεχομένου.

Επίσης, ούτε χρήστες εκτός της χώρας μπορούν να διαβάσουν ή να έχουν πρόσβαση σε δημοσιεύσεις ειδήσεων στην Αυστραλία.

Την ίδια ώρα, αποκλείστηκαν πολλές κυβερνητικές σελίδες, που είχαν σχέση με την υγεία και με ενημέρωση για έκτακτες ανάγκες. Το Facebook αργότερα ισχυρίστηκε ότι αυτό ήταν λάθος και πολλές από αυτές τις σελίδες είναι πλέον συνδεδεμένες στο διαδίκτυο.

Η κίνηση επικρίθηκε σφόδρα από παραγωγούς ειδήσεων, πολιτικούς και υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ιδίως καθώς κατέστη σαφές ότι οι επίσημες σελίδες υγείας, οι προειδοποιήσεις ασφαλείας έκτακτης ανάγκης και τα δίκτυα κοινωνικής πρόνοιας είχαν απομακρυνθεί από τον ιστότοπο μαζί με ειδήσεις.

«Οι ενέργειες του Facebook προς την Αυστραλία σήμερα δεν είναι φιλικές, μετά τη διακοπή στις βασικές υπηρεσίες πληροφοριών για την υγεία και τις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Ήταν τόσο αλαζονικές όσο και απογοητευτικές», έγραψε ο πρωθυπουργός Σκοτ Μόρισον στη δική του σελίδα στο Facebook.

«Αυτές οι ενέργειες, το μόνο που θα καταφέρουν είναι να επιβεβαιώσουν τις ανησυχίες που εκφράζει ένας αυξανόμενος αριθμός χωρών σχετικά με τη συμπεριφορά των γιγάντων της τεχνολογίας, οι οποίοι πιστεύουν ότι είναι υπεράνω των κυβερνήσεων και ότι οι κανόνες δεν πρέπει να εφαρμόζονται στην περίπτωσή τους».

Ο Μόρισον προέτρεψε το Facebook να συνεργαστεί εποικοδομητικά με την κυβέρνηση, «όπως έκανε η Google, με καλή πίστη, πρόσφατα» είπε χαρακτηριστικά.

Η κίνηση του Facebook δείχνει και την διαφορετική πορεία της πλατφόρμας από εκείνη της Google, που ανήκει στην Alphabet Inc., μετά την κοινή τους εκστρατεία κατά συγκεκριμένων νόμων περί περιεχομένου.

Και οι δύο είχαν απειλήσει να ακυρώσουν τις υπηρεσίες τους στην Αυστραλία, αλλά αντ 'αυτού η Google προχώρησε σε σύναψη προληπτικών συμφωνιών με διάφορους οργανισμούς τις τελευταίες ημέρες.

Η Rupert Murdoch's News Corp ήταν η τελευταία που ανακοίνωσε μια συμφωνία με «σημαντικές πληρωμές» από την Google, ως αντάλλαγμα για την παροχή περιεχομένου, στον λογαριασμό της Showcase στη μηχανή αναζήτησης.

Η Google από την πλευρά της αρνήθηκε να σχολιάσει την απόφαση του Facebook να κόψει τη ροή ειδήσεων.

Σύμφωνα με τον αυστραλιανό νόμο, Facebook και Google θα πρέπει να έρθουν σε συμφωνία με ειδησεογραφικά πρακτορεία και οργανισμούς, των οποίων οι σύνδεσμοι οδηγούν την επισκεψιμότητα στις πλατφόρμες τους.

Εναλλακτικά, θα πρέπει να οριστεί κάποιος ενδιάμεσος διαπραγματευτής ώστε να συμφωνηθεί ένα ποσό καταβολής, για τη χρήση των ειδήσεων.

Το Facebook δήλωσε ότι ο νόμος, ο οποίος αναμένεται να ψηφιστεί από το κοινοβούλιο μέσα σε λίγες μέρες, «ουσιαστικά παρερμηνεύει» τη σχέση μεταξύ της πλατφόρμας και των εκδοτών. 

Αποτέλεσμα, η πλατφόρμα να βρεθεί αντιμέτωπη με τη σκληρή επιλογή της συμμόρφωσης ή της απαγόρευσης του περιεχομένου ειδήσεων.

«Με βαριά καρδιά, επιλέγουμε το τελευταίο», ανέφερε το Facebook, σε ένα blog post.

Το Facebook είπε ότι οι ειδήσεις αποτελούν μόνο το 4% αυτών που βλέπουν οι άνθρωποι στον ιστότοπό του, αλλά στην ουσία αυξάνεται ο ρόλος που παίζει η πλατφόρμα στην μετάδοση των ειδήσεων.

Μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Καμπέρα του 2020 διαπίστωσε ότι το 21% των Αυστραλών χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως την κύρια πηγή ενημέρωσής τους, μία αύξηση  της τάξης του 3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η ίδια μελέτη ανέφερε ότι το 29% των βίντεο ειδήσεων στην Αυστραλία «καταναλώνεται» στο Facebook.

Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας, Σκοτ Μόρισον, δήλωσε ότι η κυβέρνησή του δεν θα εκφοβιστεί από το Facebook

Ο Josh Frydenberg, μέλος του αυστραλιανού κοινοβουλίου, δήλωσε ότι η απαγόρευση των ειδήσεων είχε «τεράστιο αντίκτυπο στην κοινότητα». Περίπου 17 εκατομμύρια Αυστραλοί επισκέπτονται το Facebook κάθε μήνα.

Άλλοι αξιωματούχοι ήταν λιγότερο διπλωματικοί. Ο πρωθυπουργός της Δυτικής Αυστραλίας Mark McGowan κατηγόρησε την εταιρεία ότι «συμπεριφέρεται σαν δικτάτορας της Βόρειας Κορέας».

Άλλοι είπαν ότι υπήρχε η απειλή αυτό το κενό των ειδήσεων, να καλυφθεί από παραπληροφόρηση και θεωρίες συνωμοσίας.

 Ο διευθυντής της Human Rights Watch στην Αυστραλία δήλωσε ότι το Facebook λογοκρίνει τη ροή πληροφοριών στη χώρα - χαρακτηρίζοντάς το «επικίνδυνη σειρά γεγονότων».

Γιατί αντέδρασε έτσι το Facebook

Οι αυστραλιανές αρχές είχαν θεσπίσει νόμους για να «ισορροπήσουν τους όρους ανταγωνισμού» μεταξύ των τεχνολογικών κολοσσών και των εκδοτών για τα κέρδη.

Για κάθε 100 αυστραλιανά δολάρια, που δαπανήθηκαν για ψηφιακή διαφήμιση στα αυστραλιανά μέσα αυτές τις μέρες, τα 81 πηγαίνουν στη Google και στο Facebook.

Ο νόμος επιδίωξε «να τιμωρήσει το Facebook για περιεχόμενο που δεν πήρε ή δεν ζήτησε», δήλωσε ο τοπικός διευθυντής της εταιρείας William Easton.

Το Facebook από την πλευρά του είπε ότι βοήθησε τους Αυστραλούς εκδότες να κερδίσουν περίπου 407 εκατομμύρια δολάρια, πέρυσι μέσω παραπομπών, αλλά από μόνο του «το κέρδος της πλατφόρμας από τις ειδήσεις είναι ελάχιστο».

Ωστόσο, οι ειδήσεις είναι ο τρίτος μεγαλύτερος λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι μπαίνουν στα κοινωνικά μέσα, σύμφωνα με το Digital News Report του Reuters.

Το Facebook είναι μακράν η πιο σημαντική κοινωνική πλατφόρμα για ενημέρωση, πλέον. Στην Αυστραλία, περίπου το 36% των ανθρώπων χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για ειδήσεις. Εν τω μεταξύ, μόνο το 14% των Αυστραλών πληρώνει για διαδικτυακές ειδήσεις.

Σύμφωνα με την απαγόρευση, οι Αυστραλοί εκδότες απαγορεύεται επίσης να μοιράζονται ή να δημοσιεύουν τυχόν συνδέσμους στις σελίδες τους στο Facebook. Ο εθνικός ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός, το ABC, και εφημερίδες όπως οι The Sydney Morning Herald και The Australian έχουν εκατομμύρια οπαδούς.

«Θα περάσουμε αυτόν τον νόμο. Θέλουμε οι ψηφιακοί κολοσσοί να πληρώνουν παραδοσιακές επιχειρήσεις μέσων ενημέρωσης για τη δημιουργία πρωτότυπου δημοσιογραφικού περιεχομένου», δήλωσε ο κ. Frydenberg, ο οποίος πρόσθεσε ότι «ο κόσμος βλέπει τι συμβαίνει εδώ».

Με πληροφoρίες του Reuters/BBC/Guardian 

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Τech & Science / TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Σύμφωνα με στοιχεία του TikTok, μικρές επιχειρήσεις και δημιουργοί περιεχομένου στις ΗΠΑ θα χάσουν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα μέσα στον πρώτο μήνα από την παύση λειτουργίας της πλατφόρμας
LIFO NEWSROOM
Το Parker Solar Probe της NASA πλησιάζει σήμερα όσο ποτέ άλλοτε τον Ήλιο

Τech & Science / Το Parker Solar Probe της NASA πλησιάζει σήμερα όσο ποτέ άλλοτε τον Ήλιο

Το Parker Solar Probe είναι το πρώτο διαστημόπλοιο που εισέρχεται στην εξωτερική ατμόσφαιρα του Ήλιου, γνωστή ως κορώνα, και θα επιστρέψει δεδομένα από περιοχές που μέχρι τώρα δεν έχουν εξερευνηθεί
LIFO NEWSROOM