Αναβιώνουν τα σχέδια κατασκευής γέφυρας που θα συνδέει τη Σικελία με την ηπειρωτική Ιταλία

Ιταλία: Αναβιώνουν τα σχέδια κατασκευής γέφυρας 3,2 χιλιομέτρων στο Στενό της Μεσσήνης Facebook Twitter
Το Στενό της Μεσσήνης. Φωτ.: Unsplash
0

Το Στενό της Μεσσήνης, στα ιταλικά «Stretto di Messina», είναι ο στενός πορθμός της κεντρικής Μεσογείου που χωρίζει το βορειοανατολικό άκρο της Σικελίας από το νοτιοδυτικό άκρο της Καλαβρίας στη νότια ηπειρωτική Ιταλία.

Οι αρχαίοι Ρωμαίοι, πριν περισσότερο από δύο χιλιετίες, ήθελαν μία σύνδεση στο Στενό της Μεσσήνης. Για αυτό ένωσαν πλωτήρες και βαρέλια για να σχηματίσουν μια γέφυρα, αλλά μια καταιγίδα κατέστρεψε τα σχέδιά τους.

Την ίδια ιδέα είχαν και οι σύγχρονες Ιταλοί πολιτικοί, αφού διάφορες ιταλικές κυβερνήσεις εδώ και δεκαετίες συζητούσαν το σχέδιο «Il Ponte sullo stretto».

Πιο πρόσφατα, τη δεκαετία του 2000, η κυβέρνηση του τότε πρωθυπουργού Σίλβιο Μπερλουσκόνι, του οποίου το κόμμα Forza Italia είναι μέρος του σημερινού κυβερνητικού συνασπισμού, είχε υποστηρίξει την κατασκευή της γέφυρας. Τότε το σχέδιο ήταν η κατασκευή να ξεκινήσει το 2006 και να ολοκληρωθεί έως το 2012.

Ιταλία: Το υπουργικό συμβούλιο υπέγραψε διάταγμα για τη γέφυρα

Το ιταλικό υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε χθες διάταγμα για την επανέναρξη ενός μακροχρόνιου σχεδίου για την κατασκευή γέφυρας μήκους 3.200 μέτρων που θα συνδέει τη Σικελία με την Ιταλία.

Το διάταγμα εισάγει «επείγουσες διατάξεις για την κατασκευή της σταθερής σύνδεσης μεταξύ Σικελίας και Καλαβρίας», ανέφερε η ανακοίνωση της κυβέρνησης.

Στόχος του διατάγματος είναι να αναβιώσει γρήγορα τα σχέδια για την κατασκευή της γέφυρας, η οποία θα συνδέει την πόλη Μεσσήνη της Σικελίας με την Καλαβρία, το άκρο της ιταλικής χερσονήσου.

Το Κοινοβούλιο έχει δύο μήνες για να μετατρέψει το διάταγμα σε νόμο.

Σύμφωνα με το σχέδιο, ένα εκτελεστικό έργο θα εγκριθεί έως τις 31 Ιουλίου 2024 και η κατασκευή θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης.

«Έπειτα από 50 χρόνια συνομιλιών, αυτό το υπουργικό συμβούλιο εγκρίνει το χτίσιμο γέφυρας που θα συνδέει τη Σικελία με την υπόλοιπη Ιταλία και την Ευρώπη», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι, χαιρετίζοντας μια «ιστορική ημέρα».

Επικριτές των νέων σχεδίων κατηγόρησαν σήμερα την κυβέρνηση για «σπατάλη πόρων», σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Ansa.

Περιβαλλοντολόγοι απορρίπτουν τα σχέδια λόγω «εξαιρετικά υψηλού οικολογικού και οικονομικού κόστους».

Ο Μπερλουσκόνι σήμερα έκανε λόγο για «σημαντική υπόσχεση για τους Ιταλούς», σύμφωνα με το Ansa. Ανέφερε ότι η γέφυρα θα τονώσει την οικονομία της νότιας Ιταλίας.

«Αυτή τη φορά δεν θα μας σταματήσουν», τόνισε ο Μπερλουσκόνι.

Η γέφυρα θα είναι σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερη από τη Γέφυρα Γκόλντεν Γκέιτ στο Σαν Φρανσίσκο και πάνω από 1.000 μέτρα μακρύτερη από τη Γέφυρα Ακάσι-Καϊκιό στην Ιαπωνία, η οποία αυτή τη στιγμή κατέχει τον τίτλο της μεγαλύτερης κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ/dpa/ANSA

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Διεθνή / Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Περίπου ένα μήνα μετά το πολυδιαφημισμένο άνοιγμα των κέντρων κράτησης, αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, «επαναπατρίζονται» στην Ιταλία δεκάδες αστυνομικοί και κοινωνικοί λειτουργοί
LIFO NEWSROOM