Μετά από χρόνια θεραπείας, όπως λέει η ίδια, η ΑντζελίναΤζολί ξεκινά ένα νέο εγχείρημα στη μόδα και αποκαθιστά την παρουσία της στο Χόλιγουντ.
«Η Αντζελίνα Τζολί βρήκε τη φωνή της. Πρώτα την είχε χάσει» όπως λέει η ίδια σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Wall Street Journal. «Είμαι λίγο τρομοκρατημένη», είπε η ΑντζελίναΤζολί για την ερμηνεία της ως Μαρία Κάλλας. Ποτέ δεν θεωρούσε τον εαυτό της τραγουδίστρια. «Είμαι αυτή που ψιθυρίζει «Χρόνια Πολλά» στο πάρτι», είπε. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του 2018 του Maleficent: Mistress of Evil, παρατήρησε ότι η φωνή της είχε αλλάξει από τότε που έπαιξε για πρώτη φορά. «Το σώμα μου αντιδρά πολύ έντονα στο στρες. Το σάκχαρό μου ανεβαίνει και κατεβαίνει. Έπαθα ξαφνικά την παράλυση του Μπελ έξι μήνες πριν από το διαζύγιό μου» όπως είπε.
Έχουν περάσει επτά χρόνια από τότε που η Τζολί υπέβαλε αίτηση διαζυγίου από τον Μπραντ Πιτ, τον πατέρα των έξι παιδιών της. Έχουν περάσει επτά χρόνια διαπραγματεύσεων και δικαστικών καταθέσεων για τα πάντα έως τη μερική πώληση της ιδιοκτησίας και του οινοποιείου τους στο Provençal Château Miraval. Επτά χρόνια, που όπως λέει, ήταν είναι κυρίως στο σπίτι, να σκέφτεται, να αποφεύγει τη δουλειά.
«Έπρεπε να θεραπευθούμε», είπε για την οικογένειά της. «Υπάρχουν πράγματα από τα οποία έπρεπε να θεραπευθούμε».
Σε εκείνο το διάστημα, η Τζολί εμφανίστηκε μόνο σε πέντε ταινίες. Τίποτα σε σχέση με τις πολλαπλές πρεμιέρες που εμφανιζόταν κάθε χρόνο από τότε που έπαιζε στο Hackers του 1995. Η τελευταία φορά που περπάτησε σε κόκκινο χαλί ήταν για να προωθήσει την ταινία Eternals του 2021 της Marvel και έκτοτε έχει κάνει λίγες δημόσιες εμφανίσεις.
Το πιο πρόσφατο εγχείρημά της, το οποίο ξεκίνησε τον Νοέμβριο, είναι μια εταιρεία βιώσιμης μόδας όπου τα ονόματα των μοδιστρών και των πελατών μπορεί να εμφανίζονται σε ετικέτες μαζί με εκείνη της επωνυμίας Atelier Jolie. Η επόμενη ταινία της είναι μια διεθνής ταινία, όχι μια υπερπαραγωγή μεγάλου προϋπολογισμού. Ωστόσο, «παραμένει εξωφρενικά διάσημη, μια καλόπιστη σταρ του παγκόσμιου κινηματογράφου. Είναι ανεξίτηλη παρά τις προσπάθειές της να εξαφανιστεί.» σχολιάζει η WSJ.
H παρουσία της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό το ανθρωπιστικό της έργο και τα σχόλια της επικαιρότητας, όπως ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς. «Δεν θα ήμουν ηθοποιός σήμερα», είπε η Τζολί. Ίσως στο θέατρο, αλλά όχι στο Χόλιγουντ. «Όταν ξεκίνησα, δεν ήταν τόσο μεγάλη προσδοκία να είμαι τόσο διάσημη, να μοιράζομαι τόσα πολλά». Η ίδια ωστόσο δεν διαβάζει τίποτα για τον εαυτό της.
«Επειδή μεγάλωσα γύρω από το Χόλιγουντ, ποτέ δεν εντυπωσιάστηκα πολύ με αυτό», είπε η ΑντζελίναΤζολί. Όταν πρωτοέγινε γνωστή αισθάνθηκε συντριβή. Είχε κατάθλιψη και, σε σημεία ακραία όπως λέει. Το απόγειο της καριέρας της έφτασε όταν η μητέρα της πέθαινε από καρκίνο. «Ήθελα να δραπετεύσω», λέει.
Η ανθρωπιστική δράση της Αντζελίνα Τζολί
Η Τζολί πραγματοποίησε επισκέψεις σε καταυλισμούς προσφύγων στην Καμπότζη, την Τανζανία, τη Σιέρα Λεόνε και το Πακιστάν. Ξεκίνησε επίσημα τη δουλειά της με τα Ηνωμένα Έθνη τη χρονιά που κέρδισε το Όσκαρ της. Το 2002, υιοθέτησε τον μεγαλύτερο γιο της, τον Maddox, από ένα ορφανοτροφείο στην Καμπότζη, μια χώρα που επισκέφτηκε για πρώτη φορά στα γυρίσματα του Lara Croft: Tomb Raider.
«Υπάρχει ένας λόγος που οι άνθρωποι που έχουν περάσει δυσκολίες είναι επίσης πολύ πιο ειλικρινείς και είμαι πιο χαλαρή μαζί τους», λέει η Τζολί. Απαντάει αντανακλαστικά σε μια αναπόφευκτη ερώτηση: «Γιατί μου αρέσει να περνάω χρόνο με ανθρώπους που έχουν επιζήσει και είναι πρόσφυγες; Έχουν αντιμετωπίσει τόσα πολλά στη ζωή που φέρνουν μπροστά όχι μόνο τη δύναμη, αλλά και την ανθρωπιά».
Εν τω μεταξύ, στο Λος Άτζελες όπως λέει «δεν έχω πραγματικά… κοινωνική ζωή». Παραδέχεται ότι δεν βγαίνει. «Συνειδητοποίησα ότι οι πιο στενοί μου φίλοι είναι πρόσφυγες», λέει. «Ίσως τέσσερις στις έξι γυναίκες με τις οποίες είμαι κοντά είναι από πόλεμο και συγκρούσεις».
Μιλώντας για τα παιδιά της λέει ότι «είναι οι πιο κοντινοί μου άνθρωποι, είναι οι στενοί μου φίλοι. Είμαστε επτά πολύ διαφορετικοί άνθρωποι, που αυτό είναι η δύναμή μας» παραδέχεται η Αντζελίνα Τζολί.
«Από μικρή, στους ανθρώπους άρεσε το κομμάτι μου που είναι αρκετά σκληρό και ίσως λίγο άγριο - αυτό είναι το κομμάτι που πιστεύω ότι οι άνθρωποι απολαμβάνουν», είπε η Τζολί. «Δεν είμαι αυτή που θέλετε να ακούσετε για τον πόνο ή τη λύπη μου. Ξέρετε, αυτό δεν είναι διασκεδαστικό» παραδέχεται.
Το όνειρο της Αντζελίνα Τζολί: Να φύγει από το Λος Άντζελες
Η ΑντζελίναΤζολί σχεδιάζει να φύγει από το Λος Άτζελες. «Είναι μέρος αυτού που συνέβη μετά το διαζύγιό μου. Έχασα την ικανότητα να ζω και να ταξιδεύω τόσο ελεύθερα. Θα μετακομίσω όταν μπορέσω», λέει, και θα περνάει περισσότερο χρόνο στο σπίτι της στην Καμπότζη. «Μεγάλωσα σε ένα πολύ "ρηχό" μέρος. Από όλα τα μέρη στον κόσμο, το Χόλιγουντ δεν είναι ένα υγιές μέρος. Άρα αναζητάς την αυθεντικότητα».
Φέτος, μετά από δύο δεκαετίες στενής σχέσης με τον ΟΗΕ, η Τζολί προχώρησε στη συνεργασία με τους πρόσφυγες με πιο άμεση ιδιότητα. Στις τελευταίες της ομιλίες για τον ΟΗΕ, είπε ότι έχει απογοητευτεί από την έλλειψη προόδου στην αντιμετώπιση των βαθύτερων αιτιών της συνεχιζόμενης παγκόσμιας προσφυγικής κρίσης.
Την ίδια ώρα εξακολουθεί να εμπλέκεται σε μια δικαστική διαμάχη με τον Μπραντ Πιτ για το γαλλικό κτήμα που κάποτε είχαν από κοινού, το Château Miraval. Στα κινηματογραφικά δρώμενα, πρόσφατα ολοκλήρωσε την πέμπτη σκηνοθετική της προσπάθεια. Χωρίς αίμα, μια ταινία εν καιρώ πολέμου με πρωταγωνιστές τη Salma Hayek Pinault και τον Demián Bichir, βασισμένη σε βιβλίο του Alessandro Baricco.
Ωστόσο, κινηματογραφικά έχει υπογράψει για να παίξει σε πολλές ακόμη παραγωγές, συμπεριλαμβανομένης μιας τρίτης ταινίας Maleficent. Πέρυσι, έκλεισε διεθνή συμφωνία για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση με την βρετανική εταιρεία Fremantle. Και είναι επίσης στην παραγωγή ενός σόου στο Broadway, The Outsiders, που ανοίγει τον Απρίλιο.
«Στη ζωή μου, ποτέ δεν με κατάλαβαν αμέσως» παραδέχεται η ίδια σε άλλο σημείο της συνέντευξης. Φαίνεται επίσης να έχει μια σχεδόν ψυχαναγκαστική ανάγκη να δουλέψει. «Δεν μπορώ να σταματήσω», λέει. «Πάντα πιστεύω ότι έρχεται σαν αγώνας».
Η ΑντζελίναΤζολί για τη μόδα
Η ΑντζελίναΤζολί λέει ότι οι άνθρωποι γύρω της γέλασαν όταν τους μίλησε για το νέο της εγχείρημα: «Είσαι στη μόδα; Όχι.»
«Δεν έχω πάει ποτέ σε επίδειξη μόδας ή Met Ball σε όλη μου τη ζωή», λέει η Τζολί. Έχει δουλέψει συχνά με τον Versace για μεγάλες στιγμές στο κόκκινο χαλί. Αντί να παρακολουθεί στενά τις τάσεις της μόδας, η ίδια λέει ότι «λατρεύω την ατομικότητα και αγαπώ την ελευθερία».
Έτσι, η ΑντζελίναΤζολί ανοίγει τώρα έναν χώρο στην καρδιά του NoHo της Νέας Υόρκης, στο πρώην στούντιο και σπίτι του Jean-Michel Basquiat. Ήταν πρόσφατα ιαπωνικό εστιατόριο. Η πρόσοψη είναι μια διαρκώς μεταβαλλόμενη ταπετσαρία από γκράφιτι από καλλιτέχνες του δρόμου που αφήνουν αφιερώματα στον Basquiat. Στο εσωτερικό, οι πελάτες θα βρουν ρούχα που δημιούργησε η Αντζελίνα Τζολί και οι συνεργάτες της άλλες επωνυμίες με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Υπάρχουν μοτίβα ραψίματος και σχεδιαστές κατόπιν ραντεβού για την προσαρμογή των ρούχων. Οι πελάτες μπορούν να φέρουν κομμάτια που έχουν ήδη για προσαρμογές ή να δημιουργήσουν τα δικά τους από την αρχή.
Θα υπάρχει επίσης ένα καφέ, το Eat Offbeat, το οποίο θα διευθύνουν σεφ πρόσφυγες και μετανάστες. Στον χώρο του καφέ, οι άνθρωποι μπορούν να δημιουργήσουν ή να αγοράσουν υφάσματα από 15 δολάρια για να ράψουν ρούχα. Η Τζολί σχεδιάζει να φιλοξενήσει εκπαιδευτικές εκδηλώσεις που θα επικεντρώνονται σε τεχνικές όπως η μεταξοτυπία και το κέντημα.
Σε έναν χώρο στον επάνω όροφο, οι πελάτες θα μπορούν να κλείνουν ιδιωτικά ραντεβού, για παράδειγμα, για το σχεδιασμό ενός νυφικού ενώ θα υπάρχει και μία γκαλερί με έργα τέχνης.
«Μάλλον θα χάσω χρήματα», είπε η ΑντζελίναΤζολί. Ψάχνει να απαντήσει σε ερωτήσεις που πολλοί άλλοι της μόδας έχουν εξερευνήσει με περιορισμένη επιτυχία. «Τι θα ήταν μια ηθική επιχείρηση; Προσπαθούμε να το αναστρέψουμε λίγο», λέει η Τζολί.
«Δεν ξέρω τις απαντήσεις», συνεχίζει η ίδια. «Μπορούμε να αποφύγουμε να κάνουμε πραγματική ζημιά,όχι μόνο στη γη, αλλά και στους εργάτες της μόδας; … Είναι δυνατόν να πάω κάπου και να απολαύσω να φτιάχνω ρούχα, να απολαμβάνω να φοράω ρούχα και να μην κάνω κακό σε κανέναν;» διερωτάται.
Καθημερινά, η Τζολί παραδέχεται ότι έχει μια στολή πολυάσχολης μαμάς που είναι περισσότερο πρακτική παρά μοδάτη. «Η κόρη μου αστειεύεται ότι φοράω πάρα πολλές καμπαρντίνες», λέει γελώντας. Για σχεδόν 22 χρόνια, λέει, «Ήμουν μαμά και έχω ενσωματώσει πλήρως αυτό που είμαι».
Πλέον, όπως είπε η ίδια είναι πιο άνετη από ποτέ με το σώμα της. «Είναι σαν να βλέπω τα σημάδια μου και νιώθω σαν να έχω ζήσει. Και έχω αυτές τις μεγάλες εμπειρίες και έχω αυτόν τον χάρτη αυτού του περίπλοκου σώματος που έχει αλλάξει με την πάροδο του χρόνου. Εσύ και εγώ γνωρίζουμε και οι δύο ότι μια γυναίκα με γεμάτη ζωή είναι πολύ σέξι».
Με πληροφορίες της Wall Street Journal