Απαγόρευση διαφημίσεων επιβλήθηκε σε δύο γραφεία τελετών στην Βρετανία καθώς υπονοούσαν με παραπλανητικό τρόπο, ότι τα φέρετρα τους από MDF ήταν πιο φιλικά προς το περιβάλλον από άλλες επιλογές.
Οι Golden Leaves και JC Atkinson & Son διαφήμιζαν «φιλικές προς το περιβάλλον» και «πράσινες» κηδείες, συμπεριλαμβανομένων ξύλινων ή MDF φέρετρων, με την Golden Leaves να αναφέρει πως «Η επιλογή μιας φιλικής προς το περιβάλλον κηδείας όχι μόνο βοηθά τους αγαπημένους σας, αλλά και κάνει μια θετική δήλωση πρόθεσης να βοηθήσετε στη διατήρηση του κόσμου στον οποίο ζούμε».
Αφού επέλεγαν το «eco» στον ιστότοπο JC Atkinson & Son, οι καταναλωτές έβλεπαν μια επιλογή από φέρετρα. Στην επιλογή «Κατάλογος Αντανακλάσεις», αναφερόταν πως «Η σειρά Αντανακλάσεις, φιλική προς το περιβάλλον, είναι για όσους θέλουν έναν πραγματικά εξατομικευμένο φόρο τιμής».
Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA) και η LifeArt Coffins αμφισβήτησαν εάν οι φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές μπορούσαν να τεκμηριωθούν.
Η JC Atkinson & Son είπε ότι θα αφαιρέσει τις αναφορές που έχει ότι τα φέρετρά της είναι φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά συμπλήρωσε πως πιστεύει ότι θα μπορούσαν να τεκμηριωθούν ως τέτοια.
Η Golden Leaves, από την πλευρά της, είπε ότι οι ισχυρισμοί της πως τα φέρετρα και οι κηδείες της ήταν «πράσινα» ή «φιλικά προς το περιβάλλον» πρέπει να γίνουν κατανοητοί ως μέρος της συνολικής προσφοράς πακέτου μιας κηδείας, που είχε σχεδιάσει η εταιρεία προκειμένου να προωθήσει ένα περιβαλλοντικό μήνυμα.
Αυτό περιλαμβάνει το ίδιο το διαφημιστικό υλικό, που κατασκευάστηκε από μελάνια με βάση το νερό σε ανακυκλωμένο χαρτί, τη βιώσιμη φύση των χρησιμοποιούμενων τύπων φέρετρων και στρατηγικές αντιστάθμισης των εκπομπών ρυπών. Για παράδειγμα, δενδροφύτευση και δωρεές για τη διατήρηση των τροπικών δασών.
Σε σχέση με την JC Atkinson, η ASA είπε πως «Επειδή τα στοιχεία που μας είχαν παρασχεθεί δεν έδειξαν ότι υπάρχει θετικός αντίκτυπος στο περιβάλλον σε όλο τον κύκλο ζωής των φερέτρων, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση ήταν παραπλανητική».
Για την Golden Leaves ανέφερε πως «Επειδή θεωρήσαμε ότι οι καταναλωτές θα αντιλαμβάνονταν τους όρους «πράσινο» και «φιλικό προς το περιβάλλον» στο πλαίσιο της διαφήμισης ως απόλυτους ισχυρισμούς για ολόκληρο το εύρος της κηδείας και επειδή τα στοιχεία δεν το υποστήριζαν, ότι δηλαδή η αγορά αυτού του πλάνου (της κηδείας) από την Golden Leaves θα είχε καθαρά ουδέτερο ή θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι ισχυρισμοί δεν είχαν τεκμηριωθεί και ήταν παραπλανητικοί.»
Πρόσθεσε δε, πως η διαφήμιση δεν πρέπει να εμφανιστεί ξανά με την παρούσα μορφή της. «Είπαμε στη Golden Leaves να μην δηλώνει ή να υπονοεί ότι τα προϊόντα τους είχαν καθαρά ουδέτερο ή θετικό περιβαλλοντικό όφελος, εκτός κι αν είχαν τεκμηριώσεις που να το αποδεικνύουν σε όλο το εύρος της κηδείας».
«Τους είπαμε επίσης να διασφαλίσουν ότι η βάση για τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς έγινε σαφής στους καταναλωτές».
Εκπρόσωπος της Golden Leaves απάντησε ότι η εταιρεία είχε κυκλοφορήσει στην αγορά φιλικά προς το περιβάλλον πακέτα κηδείας και φέρετρα, που βοηθούν στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η Golden Leaves δεν συμφωνεί με την απόφαση απαγόρευσης αλλά «αποφάσισε να αφαιρέσει τη συγκεκριμένη σειρά προϊόντων από την αγορά μέχρι να διεξαχθεί περαιτέρω έρευνα για το συγκεκριμένο θέμα».
Με πληροφορίες του Guardian